Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 54  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Bare i orden, mange tak for svar :)

Junior medlem

Hey. er i Gang med et growkit. på en af svampen er der kommer nogle Sorte prikker der er ikke mange af dem og det er næsten kun på hatten er der noget Galt med det. ? Svampen er også stoppet med at vorske

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det er ikke til at sige, hvad det er for nogle sorte prikker.. mug, sporer, bakterier? Hvis du poster et par tydelige fotos af svampen og gerne også af resten af kittet, kan det være, der er nogen, der kan hjælpe.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har et spørgsmål til mit growkit. Svampene i første flush er ved at komme godt op, og der sidder en stor hvid svamp ovenpå en af de "alm" svampe. Billede kommer senere. Er der evt. nogen der ved hvad det kunne være uden et billede? Hele den svamp der er bare hvid, men ligner lidt de andre svampe i formen.

Dedikeret medlem

Sandsynligvis er det bare en svamp, der var så uheldig at få en underbo med ekspansionstrang. :-) Jeg har set det på en kage, men der 'aborterede' overboen nu ret hurtigt, dvs den blev ved med at være hvid og udviklede ikke nogen hat.

Det ville da være sjovt at se et billede, hvis det er en stor svamp på toppen!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg håber du har ret Om Shanti :) Nu skal du få et par billeder!

http://img12.imageshack.us/gal.php?g=dsc0200b.jpg

Dedikeret medlem

Det er ikke supernemt at se, hvad der sker. Men et freakshow kan jeg godt se at det er! Men det må være en fleretagessvampebeboelse, der er tale om. Og næringsindholdet er næppe lavere på første etage. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg lader den sgu bare sidde så! :) Med mindre der er andre som siger mig imod. Det er lidt svært at tage billeder af det igennem posen, men måske jeg kan gøre det bedre.

Medlem
Brugeravatar

du kan da bare åbne posen, det tager myceliet ikke skade af.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Psilonautimus skrev:
du kan da bare åbne posen, det tager myceliet ikke skade af.

Tak det har jeg så gjort. Det har faktisk gjort mig en anelse nervøs, også hvad angår de andre svampe, men jeg er også ret meget begynder i det her. Håber virkelig ikke der er noget galt..

Billede: http://img9.imageshack.us/img9/922/dsc0206bqw.jpg

Medlem
Brugeravatar

Jeg ser ingen grund til bekymring. der er ikke nogen tegn på kontaminationer, de ser lidt sjove og fluffy'e ud fordi de har lidt rigeligt fugt i posen der. bare rolig, myceliet er rimelig resistent for luftbåren kontamination, så snart det har konsolideret mediet.

Husk at tage sterile spore print, så du i fremtiden ikke behøver at købe growkits og sporesprøjter. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Super godt at høre! Du skal have mange tak for dit svar, det sætter jeg pris på. Så kan jeg endelig slappe af igen hehe..

Junior medlem

Geografisk sted: København
Halløj! Mit første flush er lige blevet høstet. Lige efter høst blev en del af svampene meget blå, hele vejen op af stinglen. De store af svampene har også fået lidt sorte plamager på den yderste del af hatten. Er det hele normalt, eller hvordan?
Nu kan I så få lov at gætte løs, indtil jeg får opstøvet et kamera, eller en som er pokkers god til at tegne på computer :s

edit: efter lige at have kigget lidt video, er jeg kommet frem til det nok bare er fordi jeg har høstet lige sent nok.

Dedikeret medlem

Mht. det sorte har du helt ret i at det skyldes høsttidspunktet, det er sporer. For så vidt blåning, så har det ikke så meget at gøre med høsttidspunktet, men er en reaktion, der først og fremmest sker når svampene bliver udsat for lidt vold. Hvis jeg må citere mit forsøg for et par dage siden på at citere fra en af de højeste autoriteter indenfor psilocybinologien, Dr. Jochen Gartz.

Billede
I selskab med Dr. Shulgin i midten og "Mushroom John" Allen t.v.

From what I can make of Gartz' Magic mushrooms around the world, chapter 5
----------------------------
Psilocin is unstable in the presence of oxidizing agents [air], and "solutions of psilocin turns bluish-green in an alkaline range." Psilocybin does not turn blue because "it is protected by the phosphate group" [in the Psilocybin molecule] - but removing this phosphate group by enzymes (such as phosphatases) induces a similar bluing reaction. Apparently, this breakdown occurs quite fast upon external stress, explaining the bluing of species with low psilocin content. E.g., Psilocybin is degraded to psilocin, and then the psilocin proceeds to break down, producing the bluing .

There are enzymes - cytochrome oxiidases and laccases - which fasten the breakdown of psilocin, the latter has been found in Ps. cubensis mycelia . The presence of Iron ions also has this effect.

"The structure of the blue-colored has not yet been investigated. Apparently, they are quite unstable and involve a type of chemical bond known as chinones. Many pigments are known to have this structure."

bluing also occurs in species which do not produce any indoles - "(...) only those bluing reactions that are spontaneous or caused by injuries provide reliable clues as to the presence of Psilocybin and its derivatives in Agaricales. The presence of the bluing phenomenon itself, however, reveals nothing about the type and quantity of any specific indole compound that may be present in gilled mushrooms."
--------------------------
As far as I understand Gartz' explanation, the bluing results from the oxidation of psilocin. And psilocin may occur naturally in the fruiting body or result from the the enzymatic removal of the phosphate group from the Psilocybin molecule, which like oxidation also occurs upon external stress.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har bestilt et growkit, hvor der stod i følge hjemmesiden at kittet bare skulle dukes og så ellers passe sig selv. jeg har så duket det i 12 timer. og så givet det 12 timers mørke , og 12 timers lys,(fra en lofts lampe) og med en temp. fra 23-26 max. Men der er ikke sket noget synligt overhovedet, og det er nu 14 dage siden jeg har duket det. jeg ved ikke om der er noget jeg har gjort galt, eller om der er noget jeg kan gøre? tænkte på om jeg evt. kunne duke det 12 timer mere, eller om det ville ødelægge kittet?
- hvis i har nogle råd eller erfaring med den slags, så jeg er meget åben overfor alle råd, for er lidt på bar bund nu.
På forhånd tak.

- KEEP GROWING!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvorfor har du gjort det så omstændigt? Det havde været nok bare at dunke det i tolv timer i et ganske normalt rum, så længe det ikke får direkte sollys på sig. Sådan kan du også sagtens dyrke dem videre. Bare rolig, de skal nok komme. Lad være at være så bange for at miste det, at dyrke handler også om "trial and error", dels for at forstå teorien, dels for at bedre kunne relatere til det.

Men jeg bliver lige nød til at høre, du har vel drænet vandet fra, ikke? Åbnet en lille svip ved kassens låg og lade det løbe fra?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

And skrev:
Hvorfor har du gjort det så omstændigt? Det havde været nok bare at dunke det i tolv timer i et ganske normalt rum, så længe det ikke får direkte sollys på sig. Sådan kan du også sagtens dyrke dem videre. Bare rolig, de skal nok komme. Lad være at være så bange for at miste det, at dyrke handler også om "trial and error", dels for at forstå teorien, dels for at bedre kunne relatere til det.

Men jeg bliver lige nød til at høre, du har vel drænet vandet fra, ikke? Åbnet en lille svip ved kassens låg og lade det løbe fra?

Godt svar. Og husk at have lidt lys fra oven så de gror den rigtige vej :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
And skrev:

well fordi det var om natten de blev duket. men jo jeg har så vidt muligt ladet alt det løse vand løbe fra, men der er nogle små vanddråber meget få steder på oversiden af kittet. og andre stedet ser det sgu knas tørt ud. men jo jeg giver det vel bare noget mere tid, synes bare det er underligt det tager så lang tid?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er det slet ikke, prøv at læs første side i denne tråd.

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
weeerneeer, mit nyeste kit (ud fra din beskrivelse, har vi det samme) var også længe om, at vise de første svampe - helt nøjagtigt 3 uger+.

-

Har hørt om folk, der fugter posen med et par dråber vand (indvendigt) eller vha. en vandforstøver, et par gange om ugen - gør I det?

-

Thomhash, må jeg spørge, hvad nummer dit flush på billedet er? Der er rigtig mange i forhold til mit første flush.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]