Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 54  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg har i alt haft tre growkits, og ved ingen af dem har jeg ikke gjort det. Der er nok perlite og vermiculite i kittet, så det kan jeg ikke se nogen grund til.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Username skrev:
weeerneeer, mit nyeste kit (ud fra din beskrivelse, har vi det samme) var også længe om, at vise de første svampe - helt nøjagtigt 3 uger+.

-

Har hørt om folk, der fugter posen med et par dråber vand (indvendigt) eller vha. en vandforstøver, et par gange om ugen - gør I det?

-

Thomhash, må jeg spørge, hvad nummer dit flush på billedet er? Der er rigtig mange i forhold til mit første flush.

Ja selvfølgelig må du det :)

Det er første flush. Jeg har bare gjort som alle andre: Dunket i ca. 12 timer i køleskab, herefter stillet det et sted med en temperatur på 23-25 grader (mit værelse) og så har det fået en god omgang lys. Det har bare passet sig selv. Udbytte af 1. flush blev ca 14,5 g tørrede svampe. På 2. flush kom der ikke så mange svampe op(har så ikke vejet dem endnu), men det skal også siges at jeg var nødt til at høste lidt for tidligt (pga jeg skulle være væk nogle dage). 3 flush er begyndt at pinne og det ser lovende ud :)

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Jeg vil skyde mit 1. flush til at have givet ca. 3-4g tørret. Føler mig snydt.
Jeg dunker dog ikke i køleskab, blot i et køligt tøjskab. Kan desuden se på mit kit, at der ikke er særlig meget mycelie i.

Medlem

det lyder da også kedeligt, mit sidste kit gav langt større udbytte ved første flush, men flushene plejer som regel at blive større ved 2 og 3 flush..
jeg dunkede heller ikke mit kit i køleskab, men stiller det bare et mørkt sted ved stuetempratur, og fik stadig et rigtig godt udbytte.

Medlem

10HI-F9Z skrev:
det lyder da også kedeligt, mit sidste kit gav langt større udbytte ved første flush, men flushene plejer som regel at blive større ved 2 og 3 flush..
jeg dunkede heller ikke mit kit i køleskab, men stiller det bare et mørkt sted ved stuetempratur, og fik stadig et rigtig godt udbytte.

Hvor står dit under selve "kultivations-processen"?

--

Edit:

Har vist fejlvurderet vægten en smule.
Min vægt siger, at 1. høst af 1. flush vejer 11,64g, hvilket jeg lige reducerer til 10g, da der nok lige er et bette kun væske tilbage, selvom de nærmer sig knastørre-stadiet. Den anden høst er ikke tør endnu, men vil skyde den til 6g.

Se billede (1. høst t.h. og 2. høst t.v.):
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Føler dig snydt? Det er naturen du leger med, her gives ingen garantier. Men heldigvis har du nu en kage fuld af lækker mycelie, lige til at overføre til et nyt medie - efter de andre flushes. Men selvfølgelig føler du dig snydt, de growboxes koster kassen! Gør det billigere for dig selv, så du bedre kan tillade dig at eksperimentere og lære.

Medlem

And skrev:
Føler dig snydt? Det er naturen du leger med, her gives ingen garantier. Men heldigvis har du nu en kage fuld af lækker mycelie, lige til at overføre til et nyt medie - efter de andre flushes. Men selvfølgelig føler du dig snydt, de growboxes koster kassen! Gør det billigere for dig selv, så du bedre kan tillade dig at eksperimentere og lære.

"Overføre til et nyt medie" - hvordan og hvorledes? Link til guide? Dette kunne jeg have stor interesse i, hvis det ikke kræver en masse udstyr!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Samlet viden/guldkorn kan ikke lige huske om det står deri, ellers kan det komme til det!

Medlem

Hey efter at have sat vand i mit grow-kit er det hvide som plejer at ligge i bunden smuttet op i toppen i den ene side, så ville jeg høre om det betyder noget?? Om jeg evt skulle prøve at få det ned i bunden igen??

http://img7.imageshack.us/img7/2081/1001817jns.jpg

Håber på et hurtigt svar da den skal tømmes her til aften :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej Rask, jeg kan ikke give dig et sagligt svar, men synes bare at du skal tømme den for vand og stille den i posen og gøre som du plejer. Som jeg har læst mig frem til, er der utroligt lidt der kan gå galt med disse growkits, og synes ikke det ser unormalt ud.

Medlem

Okay mange tak for svaret.. vil forsøge at gøre som jeg plejer og håbe at alt går godt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad skal man gøre med svampe, der vokser ned i growkittet?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Hvis det er fordi de vokser på siden af kittet så er det fordi der kommer svampe op af myceliet, der hvor der kommer lys til. Siderne skulle have været dækket til, prøv at se i tråden hvordan man kan gøre det med gaffatape eller var det staniol.

Medlem

Jeg havde det samme problem med mit kit.
De voldte dog ingen skade på mit kit og valgte derfor at lade dem være, det nytter vel ikke noget at begynde at rode i kittet for at prøve og fjerne dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så fik jeg høstet mit livs første flush. :) Det blev til 250 gram. Dog har jeg en ting, som undrer mig. I går ville jeg lige smage på sagerne, så jeg høstede en svamp, som vejede 12 gram og spiste den. Jeg har før kun prøvet tørrede svampe, som var bestilt over nettet. Før har jeg spist 1 gram af disse med fin effekt. Denne gang fik jeg dog ingen effekt af de 12 gram friske. Burde jeg ikke det?
Jeg fik at vide af folk, at de svampe fra nettet var rigtig gode, så det er nok derfor, jeg fik god effekt af 1 gram. Men alligevel vil jeg da mene, at 12 gram af mit hjemmedyrk gerne burde give lidt.

Medlem

12 gram friske svampe svarer til 1,2 gram tørrede, så det burde da give en virkning. har selv haft ganske gode oplevelser på hjemmedyrk

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hey svampenørder, jeg har et spørgsmål.
Jeg har en growbox stående, men jeg er lidt utilfreds med at den ikke har pinnet endnu.
Kan jeg cold choke den efter jeg har dunket den? Det er ved at være et stykke tid siden.
Kan jeg muligvis dunke den igen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorlænge er der da gået?

Men ja, du kan godt prøve at give den et kulde-chok nu. Det vil ikke have nogen effekt at dunke den igen.

Junior medlem

Har lige bestilt 4 Growbokse OG en trykkoger.

Har så lige set en guide til kloning på youtube hvor de bruger rugkerner og spore prints.
Kunne man evt lave 3-5 glas klar og dele den ene growboks ud i dem eller er dette umuligt ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arh, du har næppe set en guide til kloning hvor de bruger spore prints, det har nok været en PF-tek el.l..
Uanset hvad, så kan du sagtens komme et glas mere i dine growboxe, men husk nu at der er vermiculite på toppen. Men tager du dette væk er der intet i vejen for det, bare du ligger det ved så det får fugt. Ved nu ikke om du får så frygteligt meget mere ud af det, men muligt er det selvfølgelig. Det kunne dog være en god idé at tage lidt mycelium fra kasserne, så hele mediet bliver homogent, fremfor to separate kulturer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]