Personligt har jeg aldrig haft problemer med perlite som bliver kontamineret, men har heller ikke brugt det ret meget. Altid syntes det var svært/dyrt at få fat i. Men genbrugte uden problemer den pose jeg havde en gang, ved at pasteurisere det over damp mellem brug.
Jeg dunkede i vand med en spiseskefuld brintoverilte.
Hygrometeret ser lækkert ud, kan ikke udtale mig om hvor præcist det er. Prøv at pakke det ind i et vådt hviskestykke et døgnstid, så kan du se hvad det siger til 100% luftfugtighed.
Hvis pumpen giver for meget luftfugtighed, så kan du sætte en timer på pumpen. Jeg har nogen små akvariepumper jeg bruger til samme formål, mener de giver omkring 60L i timen, så til mine alt for høje plastikkasser på 110L skal de kun stå en 3-4 timer totalt i døgnet, for at svampene får nok ilt. Selvom de ikke tager skade af mere.
Held og lykke med dyrkningen
Endnu en gang tak!
Jeg giver det et forsøg uden perlite i første omgang, så må vi se. Jeg prøvede at pakke mit hygrometer ind i et vådt viskestykke, og den kom aldrig over 80%.. Så måske 80%=100%?

Det har desværre ikke kalibreringsmulighed.
Ang. luftpumpe og timer.. Så bliver jeg lidt i tvivl når du siger at din 60L/t pumpe kun skal køre 3-4 timer i døgnet for at få nok frisk luft. Ifølge det link du har smidt længere oppe siger den
Fresh Air Exchanges: 1 -3 per hour. - Og så forstår jeg det som at, i dit tilfælde f.eks. gerne skulle skifte de 110L luft du har i dit chamber ud 1-3 gange i timen. Eller er det mig der har misforstået noget her?
Mit eget setup består af en 65L kasse, og en 100L/t luftpumpe. Pumpe og lys er sat på timer, og kører 2x4 timer i døgnet, med 8 timers mellemrum. Så der bliver luften skifet ud ca. 12 gange i løbet af et døgn... Men det er jo så også nærmere 0,5 gange per time, og ikke 1-3 gange...
Går jeg for meget op i det?

Jeg har tidligere erfaring med growboxe, hvor en gang viften engang imellem er rigeligt, og der kommer jo ganske flotte svampe ud af dem.