Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 54  Næste
Forfatter besked
Medlem

Om de er bestilt fra udlandet? Var der problemer med at få det hjem? (tænker på det er jo ulovligt)
Om det virkede? Og om det kunne betale sig i modsætningen til at lave det hele selv? jeg ved godt det er sikkert meget 'sjovere' at lave det hele fra bunden. Men jeg tror bare jeg foretrækker at hoppe over hvor gærdet er lavest. I hvert fald i første omgang.

Tak på forehånd

Junior medlem

Cucka skrev:
Hej

jeg skrev tidligere i denne tråd fordi jeg var bange for mit growkit var gået totalt i stå da der ikke var sket det store, jeg opdager så et par dage efter at der er dukket bitte små svampe op og får afvide her på boardet at det skal nok komme, men ehm nu er der ikke rigtigt sket så meget siden sidst udover de få helt små svampe der er dukket op er ikke vokset noget specielt siden min sidste post.

det er nu 4-5 uger siden growkittet blev dunket og sat i gang..
og kagen er ikke blevet "hvid" over det hele kun nogle få plamager som i kan se på billedet :

Billede
Den har ikke ændret sig meget de sidste 2-3 uger.

Hvad skal jeg gøre?

jeg tillader mig lige at lave et bump, ingen videre udvikling siden sidst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der kan sagtens gå et godt stykke tid fra myceliet breder sig til at der begynder at dukke svampe op.

Prøv evt. at

lufte lidt ud i kittet (åben posen, og vift med et stykke pap eller lignende.)

Spray med en forstøver på indersiden af posen (på siderne, ikke direkte på kagen)

Giv dem lidt mere lys hver dag.

Junior medlem
Brugeravatar

Hey guys, nvm med mit spørgsmål ang de hvide prikker, er forsvundet på de fleste, og de er helt normale fandt jeg ud af ;) derudover har jeg et vildt kit! 2 venner og jeg talte svampende i mit helt normale grow kit for 3 dage siden, til 102 da de var ca 2-4 cm, og nu er ca 70 af dem på 5-9 cm! nogle få af dem er dog sprunget ud, men fjerner og spiser den for en sikkerhedsskyld om lidt ;D Skal også på overnatningstur i skoven med nogle fra christianshavn gym i aften, så bliver sikkert sjovt ;) - blev lige nødt til at skrive da jeg er så glad for mine svampe :D

Junior medlem

Hej alle folk!

Jeg er for nyligt blevet nysgerrig på at dyrke mine egne Cubensis svampe, men har lidt forgæves prøvet at finde en troværdig Grow Kit forhandler. Dem man lige finder på google sender ikke til DK, ellers så er det nogle dybt amatør agtige sider der ikke giver mig lyst til at smide mine penge efter dem. Nu er jeg godt klar over at forhandler links ikke er tilladte, men min PM virker vist nok helt fint. ;)

Derudover nogle bud på hvordan man skal bære sig ad med at bestille gentagne gange, måske input til at mindske risikoen for at blive snuppet i tolden. (Undskyld hvis det lyder som nogle dumme spørgsmål, men hellere spørge en gang for meget end for lidt)

På forhånd tak.
sorteper

Medlem

Altså på de forhandler links jeg har fundet, så garantere de at de sender med fuld diskretion. dvs. det er ikke muligt at se på selve pakken hvad den indeholder. Kun en adresse.
Men find den tråd der hedder "Det har aldrig været nemmere at dyrke svampe" mener jeg nok den hedder. Der er et link ind til en video på youtube. Gå derind og hvis du er en smule kvik, hvilket jeg tør gætte på du er - så bliver det ikke det store problem at finde forhandlerlinks ;)

Diamond

Junior medlem

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om der er blevet spurgt om det her før, det er der sikker. men 25 sider er meget at læse igennem.

Så mit spørgsmål er, hvor tør må sådan et grow kit blive der er dunket? jeg har anskaffet mig et grow kit, dunket den, smækket den i posen med en smule vand i bunden så der er fugtigt, præcis som min guide siger. der står også at man skal sprøjte den med med en vandbestøver hver 2-3 dag, jeg har så gjort det hver dag, og kan se at overfladen ser lidt tør ud, og der er det der ligner mug lige som før den blev dunket.

Junior medlem

vil gerne sælge dig min 600Watt hps lampe til 700 kroner (købt for 1000, + splinter ny pærer)

Junior medlem

2 Spørgsmål...

1: den største svamp i mit growkit er begyndt at smide sløret. og har læst at det er nu man skal plukke den, men har samtidig set en del billeder hvor hatten har foldet sig helt ud (og sikkert begyndt at smide sporer, hvilket jeg også har læst er noget skidt) what to do? plukke nu eller vente?

2: den før omtalte svamp er ca. 17cm nu og nogen er kun lige begyndt at pinne, kan jeg plukke dem i etaper eller skal det hele gøres i en session?

på forhånd tak.

i øvrigt fantastisk side.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De er klar til at plukke lige inden eller når de lige har smidt sløret.

Du kan sagtens bare plukke den ene svamp, og vente med at plukke de andre til de har vokset lidt mere. Ud fra egen erfaring, så plejer de andre at følge meget godt med, og du kan nok regne med at høste alle svampene inden for 24-48timer.

Junior medlem
Brugeravatar

-blaestbarn

Det er korrekt nok hvad Behindmind skriver, at du går bedst i at plukke svampende når de er i deres slørtabnings proces. Hvis det er første gang du gror er timing, som behind også skrev, en vigtig del af høsten som jeg kender flere nybegyndere som har overset.
svampende vokser nemlig meget hurtigere en de fleste regner med, og fra at den første skal til at smide sløret, går der ikke lang tid før de andre også er klar til brug ;) - men pluk endelig også kun dem, og lad resten stå til de er klar.
Jeg kan anbefale dig at købe noget husholdningssprit (ca 20kr) og rengør området omkring dig noget inden du høster. derudover er nogle sterile handsker næsten uundværlige, hvilke du også kan skaffe dig mange steder :)

ville os bare minde dig om at effekten af friske svampe, ofte er mere opstemt end den fra tørrede, som har en tendens til at føles lidt mere tung/stoned so to speak. - der er også noget over at ku få lov til at spise sine helt egne nyplukkede svampe, de smager os bedre ;)

Junior medlem

Hej Psychedelia

Jeg har købt mit første growkit med psilocybe cubensis cambodia og modtaget det for 14 dage siden, det blev straks dunket og har siden stået i min gang hvor der er konstant omkring 20 grader pga varmerør, og jeg kan tilpasse lyset som jeg vil. (ganske alm 40w pære i rispapirslampe)

I starten gav jeg det meget lys, og da de begyndte at pinne har det svinget mellem 4 og 8 timers lys om dagen.

Nu er de første ved at være rimelig store, men har fået lidt hvide prikker på hatten, og nogle er blevet mørke i stilken/hatten.
Jeg synes de ser lidt usunde ud, men er jo stadig ny i faget, så kunne være rart med lidt expertise. Skal jeg plukke dem nu, eller vente? og hvad med dem der har pinnet for 2-3 dage siden, skal jeg fjerne dem og gøre klar til et nyt dunk, eller skal jeg lade dem vokse? :)

Kittet set ovenfra
Billede

Kittet set fra siden
Billede

De største, der ser lidt syge ud.
Billede

Håber der er en venlig sjæl der kan guide mig videre så jeg får mest muligt ud af mit kit :D

Dedikeret medlem

Hvis de stadig vokser synes jeg du skal vente lidt.
Men ja, de ser lidt spøjse ud - har du nogen idé om luftfugtigheden derinde? Og er der eventuelt kommet vand direkte på svampene på noget tidspunkt?

Junior medlem

@Culpepers

De små voksede pænt hurtigt, nærmest explosivt. Det har været super fedt at gå og holde øje med osv :D !

De blev dunket i præcis 12 timer, og har derefter ikke fået extra vand / udluftning, ud over den udluftning filteret har stået for.
Jeg har set på mange billeder, der er godt med kondensvand på indersiden af deres poser. det der kan anes på mine billeder, er alt der har været, men de har vokset rigtig flot indtil for 1-2 dage siden.

De fik forresten også nogle fimrehår i bunden af stokken nogle op til midten, ved ikke om det er et symptom.
Jeg synes ikke jeg har set det samme på pragtbillederne man kan google sig til.

Jeg er lidt i go tid, men det er min og et par af mine nære venners "Nytårskrudt" jeg er ved at få gjort klar :D

Junior medlem
Brugeravatar

Hej venner,
jeg skal til at sætte 3 cubensis svampe kit op, og tænkte jeg ville købe en LED 480nm. ville bare høre om der er nogen der har erfaringer med lysafstanden fra svampe til lys, samt lysperiode?
jeg tænker at stille dem i et skab op ad mit grow skab, for at få en passende temp da lejligheden er lidt køligt. har dog mit kulfilter i samme skab som jeg vil sætte svampende, men det gør vel ikke skade?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan investere i en billig lampe fra ikea, og det vil være nok til dine svampe. Der er ingen grund til at investere i dyre lamper, og andet grej. Jeg plejer at bruge en helt alm. lampe med ca. 40cm afstand nogle timer om dagen. Det vigtigste er egentlig bare at have en eller anden form for lyskilde, så svampene har noget at vokse efter.

Jeg ved ikke om du har et varmeskab i forvejen, men du kan lave relativt nemt og billigt varmeskab af:

Et plastikkasse.
En 5 liters eddike dunk, som du tømmer for indhold.
En akvarievarmer.

Fyld dunken med vand (sæt evt. en klud for åbningen), og sæt akvarievarmere i. Sæt derefter hele setuppet ned i plastikkassen....voila! Derefter kan du placere dine kager i kassen. Det er nemt og ligetil.

Når dine kager er fuldt koloniseret kan du tage dem ud i dit growchamber.

Medlem
Brugeravatar

Halløj.
Jeg har et growkit som opfører sig lidt underligt, altså svampene.
Jeg har haft growkits før, alle gange med stor succes.

Det er der ved at ske nu, er at nogle af svampene i første flush har vokset sig mellemstore og mangler vel 3 dage før de skal høstes. Men de ser bare så fandens underlige ud! Nogle af dem har vendt hovedet nedad og ser ud som om at de forsøger at gro den vej, andre af dem gror simpelthen op uden hoveder og så er der andre som bare ser deforme ud på måder der ikke kan beskrives.

Jeg skriver nok ikke så meget fordi jeg frygter for høsten, men mere fordi jeg bare er interreseret i de her svampe... I deres logik eller hvad man skal kalde det.

De står det samme sted hvor jeg altid har haft growkits stående, under et nordvendt vindue, temp.23-25 grader. Jeg ved at svampe vokser sig meget spøjse hvis de kun står i mørke, så jeg overvejede om det kunne have noget at gøre med årstiden. At det lys der kommer udefra måske slet ikke er nok her om vinteren.

Nogle kommentarer?

ps. Undskyld hvis den har været oppe og vende før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Først of fremmest: Et billede siger mere end tusind ord. ;)

Det kan sagtens være mangel på lys, som gør at de gror lidt underligt.

Prøv at give dem lidt kunstigt lys et par timer om dagen for at se om det ikke hjælper.

Umiddelbart skulle det dog ikke have nogen indvirkning på potensen af svampen at de gror lidt underligt...men post et billede og så kan vi tage den derfra.

Medlem
Brugeravatar

Kan godt se at det ville give god mening at lægge et billede op, men jeg har ikke fået taget nogle billeder.
Men tak ellers..
Det er de mest underligt udseende svampe jeg nogensinde har spist, men jeg skal da lige love for at de ikke fejler noget... tværtimod :gud:

Medlem

jeg har lige smidt 5 kits igang og kom til at tænke på to ting 1 skal man have en god udluftning hvor de står eller er det rigeligt at lufte ud engang imellem ?... og 2 er lys overflødigt indtil man ser den første svamp vokse eller skal de bare have lys fra day one ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]