Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 00:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 54  Næste
Forfatter besked
Medlem

5 timer var det godt nok ikke særlig lang tid. De growkits jeg har set solgt rundt omkring har skullet lægge i vand i 12 timer eller 24 timer.

Junior medlem

Geografisk sted: fynbo
der stod kun 4 timer på min brugsforvigring ... men ja har heller ikk hørt før at de kun skulle dunke så lidt tid

der er kun 5 svampe tilbage som kan høstes i morgen. også prøver jeg og dunge i 10 - 12 timer. og evt stille det på køl i en lille time måske...? ville det hjælpe på lidt flere svampe.

Junior medlem

hmm tænkt på hvordan gør man med de grow kits der er 2 svampe sorter med i en box... vokser der bare 2 slags svampe i boksen eller hvordan..??

Medlem

Jeg ved desværre ikke om det at stille det i køleskabet vil sænke mycellets vækst.

Menes at have læst at i en kage med to strains, vil den med bedst mulighed for at forme mycellium, ende med at overtage kagen. Så nej tror ikke der vil kunne vokse to forskellige slags svampe i samme growkit.

Junior medlem

altså det ville være dårligt og smide det på køl...

tror du så bare jeg skal dunke i nogen flere timer for a få mere udbytte på 3 flush

hmm hvordan kan de så sælge dem med 2 strains i en box. menes nemlig a have læst man ikke kan dyrke 2 sorter i en box...

Medlem

Jeg vil råde dig til at prøve og kontakte forhandleren, og hører hvad du burde gøre.

Tror ikke jeg har set growkits solgt med to strains før, så syntes det lyder noget underligt.

Junior medlem

har ikk købt det i nu men det jo meget billigere...

Medlem

Nu ved jeg jo så ikke hvad prisen på sådan et growkit er, og syntes heller ikke jeg kan finde frem til det vha. google. Men hvis det er så meget billigere kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle vælge det frem for et andet.

Medlem

Hey drenge..

Startede mit Growkit D 5/11 dvs 11 dage siden.. og der er stadig kun utrolig lidt mycelium, kun 2 små hvide pletter ala 1x1 cm..

Fugtigheden ser godt ud og og Tept er 22-24*..

Det er Cubensis

Skal jeg bare vente, eller poste et par pics
:stupid:

Medlem

Jeg tror der gik 2-3 uger før jeg begyndte at se de første pins i mit growkit, så jeg tror bare det er et spørgsmål om tid :)

Junior medlem

Hey guys!
Har købt mig en growbox med equador, som vokser rigtigt godt :). Mit problem er bare at jeg synes de er på meget forskellig stadier, nogle er fx 1 - 1,5 cm høje og næsten lige kommet op, og så er de i alle størrelser op til ca 10cm. Og den på de 10cm er begyndt at slippe hatten, så den ser nærmest ud som om den skal høstes snart, hvor de andre slet ikke er klar. Mit spørgsmål lyder så på om jeg skal vente og høste alle på én gang, eller om man bare plukker dem hen af vejen når de ser store og klar ud? Fordi jeg vil skyde på der er omkring 80 i alle størrelser/faser.

- Hvis nogen kunne give en lidt detaljeret forklaring på den rigtige fremgangsmåde mht. at høste og dunke den forfra når alle svampene fra 1. flush er oppe af jorden, så bliver min dag reddet :)

På forhånd tak - og god weekend!

Junior medlem

Hej med jer

Jeg har lige erhvervet mig et growkit cubenesis og har et spørgsmål til opbevaringen af mushbaggen med rye.

Er mushbaggen med spore meget følsom overfor de omgivelser, den nu engang befinder sig i? Jeg har placeret min mushbag bag mit overtøj, som hænger i gangen og dækker for mushbaggen, da det ligger op af nogle dejlige lune vandrør?

Da jeg er jomfru indenfor grows, så vil jeg kun mine mycelium det bedste! :)

Go' weekend!

Medlem

Billede
http://imgur.com/12hnx

Startede den d 5.. De hvide er begyndt at blive lidt sort?

Medlem

FoldeFolde: Du høster bare løbende de svampe der smider sløret. Og når du så har høstet alle sammen så sætter du growkittet i vand i x antal timer, ligsom du gjorde første gang du kom vand i.

Nypåsvampe: Tror ikke det er skide smart at den ligger lige op af en vamekilde, da jeg kunne forestille mig at der chance for at det den ville blive udtørret.

Reliefs: Hvis mycellet er begyndt at blive sort kunne jeg forestille mig at det var en kontaminering. Men det er meget svært og se på billedet synes jeg.

Medlem
Brugeravatar

Hej derude!

Jeg har lige investeret i et Fast Fungi growkit.

Jeg har sprøjtet ca. 4 ml liquid culture ned i den der "Substrate bag" altså en pose, med sådan en brun kage i ;)

Der står i guiden, at der efter 24 - 72 timer gerne skulle begynde at opstå hvide pletter her i, men som i kan se på billedet er den umiddelbart som da jeg startede, og der er nu gået lidt over de 72 timer.

Billede

Mit spørgsmål er så, om det liquid culture jeg sprøjtede i på nogen måde kan være "død" nu, og at jeg burde prøve igen ved at tilføje mere, eller om jeg burde vente?

Den står lige nu under en papkasse tæt på en radiator, da jeg prøver at ramme over de 20 grader, men selvfølgelig stadig under 30.

Linker lige til en kort guide som passer til det growkit jeg har købt, hvis der er en som evt. kunne bruge det.

http://www.magic-mushrooms-shop.com/med ... ngi_en.pdf

Håber i kan hjælpe, da jeg virkelig havde set frem til at få det grow i gang.

M.V.H. Den desperate Nordjyde.

Junior medlem

Nogen der kan svare på hvor mange dage der ca går fra svampene spire til man kan plukke dem?

Medlem

Svampene vokser "nedad" og inde i kassen.. har leget lidt med lyset.. mit mycelium level er stadig næsten nul på overfladen (ligesom sidste pic)

http://imgur.com/a/4E0hb#0

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psychs!

I dag modtager jeg 3 growkits fra UPS.
Jeg har bestilt:

-B+
-Golden Teatchers
-McKennaii

Svampene har eftersigende forskellige kvaliteter, hvor B+ er den mildeste og McKenaaii er den stærkeste.
Indtil videre har jeg kun prøvet de dejlige SN, som hev tæppet væk under mig tidligere i år. Min største dose indtil videre er 50 tørrede sn (ca. 2.5 - 3g) og var en vidunderlig og mindblowing oplevelse!

Mit spørgsmål er, hvilket growkit jeg skal gro som det første? Vil det være klogest at gro B+ først og McKenna sidst netop for at starte "mildt" ud og dernæst bygge trippene op med stærkere svampe?
Jeg har overvejet at dunke alle kits på én gang, men kommer til at brænde inde med en masse svampe, som så skal tørres på et tidspunkt. Det jeg kan læse mig til herinde, er, at svampene klart er bedst i frisk form? De kan selvfølgelig også tørres, men jeg vil gerne have det bedste ud af dem.

Mine venner har jeg også med i overvejelserne. Flere er interesserede i at prøve svampe efter alle sn-anekdoterne :) Så jeg vil også have det skidt med at proppe McKennaii i dem første gang, hvis det får deres hoveder til at eksplodere.

Hvad er jeres erfaringer med disse svampetyper?
Jeg vil gerne så tæt på sn oplevelsen som muligt og det er jo nogle små hidsige engle.

Mvh

Medlem

Jeg skrev til (nok samme forhandler som dig) omkring samme problem, og de sagde alle skulle startes op med det samme de blev leveret...

Ved ikke hvorfor.. Men skal vist dunkes så hurtig så muligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay. Jeg håbede egentligt de kunne holde sig lidt.
Så er der vel ikke andet for end at tørre dem allesammen. Men der bliver også rig mulighed for at smage de friske, nu hvor der kommer op til 3-4 flush.

Har du erfaring med at gro nogen af de nævnte arter?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]