Godaften, Psychedelia!
Jeg tænkte, at jeg havde været voyeur på dette forum længe nok, så jeg oprettede en bruger.
I dag ringede en GLS-mand på min dør, og jeg kvitterede for modtagelse af:
1 st. Psilocybe Cubensis B+ komplet grow kit.
Samt en masse andet godt fra Holland, der fortjener at blive nævnt her, men som egentlig ikke har så meget med sagen at gøre.
Ifølge den medfølgende vejledning skal jeg hælde postevand i beholderen med substrat og sporer, så det dækker og lade det stå i 12 timer. Det gjorde jeg, men tænkte umiddelbart efter at det måske ikke var så smart gjort. Er der ikke en masse klorrester og andet kemi i vores vand, som ville kunne ødelægge growkittet? Er klar over at det nok ikke kan være meget, men nu har jeg læst så meget om forurening af growkits, så jeg er blevet helt paranoid. Det er også immervæk nogle hundrede kroner man investerer i sådan et sæt, og så ville det jo være ærgerligt, hvis man selv var skyld i, at det gik galt.
Der er et par andre ting som manualen heller ikke siger noget om. Hvordan skal jeg forhindre at kittet bliver forurenet? Jeg sprittede mine hænder af da jeg skulle fylde vand i og nu er låget på, så før låget skal af og sættet skal ned i posen er der vel ingen fare.
Kan det stå i direkte sollys eller skal det lukkes inde i en sort affaldssæk indtil svampene begynder at vise sig? Nu har jeg kigget et par steder samt i manualen der fulgte med og de siger allesammen noget forskelligt.
Jeg håber i kan besvare et par, hvad der sikkert ville kaldes rookiespørgsmål fra en begynder psykonaut

Hej,
Raymond Brewster