Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 54  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Tænkte på om perlit er noget som man genbruger?

Medlem
Brugeravatar

Hey folkens,
Jeg har for nyligt sat seks kager over til inkubering (for en uge siden). Jeg har ingen trykkoger, men har tidligere haft fint held med blot at bruge almindelige gryder til at sterelisere kagerne inden inkuberingen. Kagerne er lavet efter SoevnigtSinds opskrift. To af kagerne fik dog suget lidt vand til sig under kogningen, og man kan tydeligt se, at risene på en eller anden måde har fået suget det godt til sig (de ser småkogte ud). De fire adre kager er begyndt at sætte godt med mycelie, men de to førnævnte kager halter lidt efter, og der er intet mycelie at se. Kan det ekstra indtag af vand på en eller anden måde have ødelagt muligheden for at der overhovedet vil sætte sig mycelie, eller skal jeg blot være lidt mere tålmodig?
På forhånd tak for svarene, og god lørdag! :)

Junior medlem

Jeg har gang i et growkit hvor svampene ser dybt mærkelige ud, har haft andre kits før, men har ikke set nogle der så sådan her ud..

Kan i fortælle lidt om hvad problemet er?
Billede

Dedikeret medlem

Hey folkens,
Jeg har for nyligt sat seks kager over til inkubering (for en uge siden). Jeg har ingen trykkoger, men har tidligere haft fint held med blot at bruge almindelige gryder til at sterelisere kagerne inden inkuberingen. Kagerne er lavet efter SoevnigtSinds opskrift. To af kagerne fik dog suget lidt vand til sig under kogningen, og man kan tydeligt se, at risene på en eller anden måde har fået suget det godt til sig (de ser småkogte ud). De fire adre kager er begyndt at sætte godt med mycelie, men de to førnævnte kager halter lidt efter, og der er intet mycelie at se. Kan det ekstra indtag af vand på en eller anden måde have ødelagt muligheden for at der overhovedet vil sætte sig mycelie, eller skal jeg blot være lidt mere tålmodig?
På forhånd tak for svarene, og god lørdag! :)

Ja det kan det godt :) For meget vand i kagen gør myceliet ikke vil vokse.
Det er hva jeg har oplevet med min lille erfaring :P

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brewster, Washington
Godaften, Psychedelia! :)

Jeg tænkte, at jeg havde været voyeur på dette forum længe nok, så jeg oprettede en bruger.
I dag ringede en GLS-mand på min dør, og jeg kvitterede for modtagelse af:

1 st. Psilocybe Cubensis B+ komplet grow kit.
Samt en masse andet godt fra Holland, der fortjener at blive nævnt her, men som egentlig ikke har så meget med sagen at gøre.

Ifølge den medfølgende vejledning skal jeg hælde postevand i beholderen med substrat og sporer, så det dækker og lade det stå i 12 timer. Det gjorde jeg, men tænkte umiddelbart efter at det måske ikke var så smart gjort. Er der ikke en masse klorrester og andet kemi i vores vand, som ville kunne ødelægge growkittet? Er klar over at det nok ikke kan være meget, men nu har jeg læst så meget om forurening af growkits, så jeg er blevet helt paranoid. Det er også immervæk nogle hundrede kroner man investerer i sådan et sæt, og så ville det jo være ærgerligt, hvis man selv var skyld i, at det gik galt.

Der er et par andre ting som manualen heller ikke siger noget om. Hvordan skal jeg forhindre at kittet bliver forurenet? Jeg sprittede mine hænder af da jeg skulle fylde vand i og nu er låget på, så før låget skal af og sættet skal ned i posen er der vel ingen fare.

Kan det stå i direkte sollys eller skal det lukkes inde i en sort affaldssæk indtil svampene begynder at vise sig? Nu har jeg kigget et par steder samt i manualen der fulgte med og de siger allesammen noget forskelligt.

Jeg håber i kan besvare et par, hvad der sikkert ville kaldes rookiespørgsmål fra en begynder psykonaut :)

Hej,
Raymond Brewster

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Et hurtigt svar:

Det eneste du skal være påpasselig med er det ikke er for varmt(blive det for koldt gå dit kit i stå) og dit kit tørre ud,det også ret vigtigt at lyset kommer ovenfra og ikke kommer ind i siderne, da svampe vokser efter det , kontaminering ske meget sjældent efter kittet er blevet dunket.

en anden gang så post i viewtopic.php?f=2&t=22519 ( Spørgsmål til growkits/growbox )

Junior medlem
Brugeravatar

Tak!

Det gør jeg. Hvordan kunne jeg dog også overse den tråd ...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey Psy. Led mig gerne til en eksisterende tråd, kunne/gad ikke selv lede ordentligt. Det druknede i posts om dyrkning.

Kan nogen forklarer mig lidt om disse strains? Har erfaring med cambodja svampe, men har modtaget growkits med de andre strains og er bare nysgerrig.
IMO er cambodja nogle rigtig fnise svampe.

Smurf

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Følg brugsanvisningen.

Kort og simpelt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Smurf hvad angår styrke så er alle de forskellige cubensis stort set lige potente, der kan være lige store forskel fra strain til strain som inde for den samme strain. Der kan være forskel på hvordan de forskellige strain ser ud, f. eks er B+ kendt for at kunne producere nogle store svampe, i mens mazatapec ofte giver dig nogle lange tynde svampe. Men i sidste ende bliver udbytte gerne med at blive det samme da hvor meget svamp du kan lave er afhængig at hvor meget næring der til at starte med som myceliumet kan lave om til svampe. Du kan se nogle mazatapec svampe der virkelig viser sine gener over i "Vis din Psilocybin svamp" - Tråden
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=10420&start=180#p615048

Junior medlem

Er nybegynder, så har et par spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde svar på ved at bruge søgefunktionen.

1) Har gang i et Cubensis Thai growkit, og det er gået ret hurtigt. Der kom pins allerede en uge efter første dunkning, men de fleste vokser i klynger med 6-7 svampe, der nærmest er vokset sammen i bunden. Problemet er, at der ofte er 1-2 svampe, hvor hatten er foldet ud, mens de andre er meget mindre, og det er umuligt at plukke de modne uden at tage de små med. De små ser dog ud til at indeholde psilocybin, for de bliver blå når de får et tryk. Kan jeg regne med at de små har en virkning, når deres hatte ikke er foldet ud?

2) Svampene ser sunde og raske ud, men hatten folder sig ud, når svampene kun er ca. 10-12 cm. Har set billeder af cubensis herinde, der er meget større. Hvad kan det skyldes?

3) Kan man tørre svampene i solen? Jeg ved godt, at de selvfølgelig ikke må få sollys under dyrkning, men jeg har flere steder herinde læst, at psilocybin nedbrydes ved ca. 200 C, hvilket svampene jo aldrig når op på hvis de ligger til tørring i solen.

Junior medlem
Brugeravatar

For lidt over en uge siden dunkede jeg det her Cubensis b+ kit:

Billede
Billede
Billede

Jeg ved ikke om det bare er mig der er utålmodig, men burde de ikke være længere fremme i processen? Det har stået i min vindueskarm, som har eftermiddagssolen, men jeg har nu flyttet dem til et sted, hvor solen ikke skinner direkte på. Det så også lidt tørt ud, så jeg har prøvet at sprøjte lidt vand derned. Kan jeg dunke kittet igen eller skal jeg give dem lidt tid?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser fint ud, jeg kan da se der en på vej. Den skal jo helst ikke stå i direkte sollys så det var et godt træk at flytte den, men en time eller to's eftermiddag sol skulle ikke gøre noget. Hvis du har posen lukket det meste af tiden er det jo begrænset hvor meget vand der kan forsvinde, men hvis du har posen åben og du syndes den ser tør ud kan du give den et par pift men en sprayer. Gi' den et par dage og så er jeg rimelig sikker på der nok skal ske noget.

Junior medlem

Jeg har for første gang gang i et growkit. Første flush gik fint med god høst og det hele, og der er da også allerede lidt på vej op igen. Når jeg høster synes jeg dog, der ryger ret meget af "bunden" med op. Altså det der lidt gyldne noget, der ligger som øverste lag. Jeg forsøger at være forsigtig, men alligevel forsvinder der en del - især på selve svampene bliver en del siddende. Er dette noget jeg skal være bekymret for, og kan jeg eventuelt gøre noget? Er bange for ikke at få så meget ud af de næste flush som jeg måske ellers kunne...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Growkits har som regl casing, bestående af vermiculite. Det er dét du får med op. Det skal du ikke bekymre dig om, bare du opfører dig pænt og lægger det tilbage hvor du fandt det ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
ja det er ikke noget problem.. Det er sådan det er med grow. er er også jord på gullerødder jo.. ;) det betyder ingen ting overhovdet. så længe du passer dine "børn" med respekt.. ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey Guys - Kunne ikke finde nogle tråde hvor billederne stadig var til at se.

Er der mine growkits til at smide ud?
De er dækket af et hvidt lag som på billedet, og det ene har fået noget lækkert grønt stads pletvis i kittet.

http://billedeupload.dk/images/xPqG1.jpg

http://billedeupload.dk/images/FKjpi.jpg

Håber det er til at se nogenlunde?

Vh Smurf

(min teori er de enten er blevet udsat for direkte sollys ca 20 mins om dagen i 3 dage, eller jeg har sat dem for sent igang efter jeg modtog dem. Ca. 1.5 måned )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
billede 2 ser ski ikke lovende ud, det kunne godt ligne mug.... men åben lige posen så vi bedre kan få et kig ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

http://billedeupload.dk/images/DvOa6.jpg

http://billedeupload.dk/images/toz6.jpg

Jeg vil ikke tage nogen chancer, så hvis en med god erfaring (eksempelvis dig) udtrykker den mindste mulighed for kontaminering smider jeg dem ud!

På forhånd tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
http://billedeupload.dk/images/DvOa6.jpg

den der ville jeg skrotte med det samme

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]