Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 maj 2015 16:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Dette gælder kun Psilocybe cubensis så svampe=Cubensis
Der ikke den store forskel blandt sorterne -kaldt strains- hverken i udbytte eller potens. Hvor stor høst du får i sidste ende er er afhængig af hvor mange brugbare næringsstoffer/vand der er i kittet, hvis man ser bort fra uheld med forurening og lig. Styrken er bestemt af generne og det er min oplevelse at der ikke er den store variation hvis svampene af de forskellige strains bliver plukket på samme tid af deres liv. Hvis du spør mig så er strains 75% et salgs gimmick, 25% lidt sjovt med cubes fra forskellige steder rundt om i verden

Der er rimelig bred enighed om at svampene stopper med at lave tryptaminer når den går i spore mode, hvilket er nice da spore kan være en pain i sin growbox.
Men når det kommer til Growkits er der så ikke kun et par producenter her i EU, som så sælger til de forskellige headshops? Har ikke forstand på at købe growkits, laver selv mine svampe fra bunden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2015 10:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
bindegal skrev:
Dette gælder kun Psilocybe cubensis så svampe=Cubensis
Der ikke den store forskel blandt sorterne -kaldt strains- hverken i udbytte eller potens. Hvor stor høst du får i sidste ende er er afhængig af hvor mange brugbare næringsstoffer/vand der er i kittet, hvis man ser bort fra uheld med forurening og lig. Styrken er bestemt af generne og det er min oplevelse at der ikke er den store variation hvis svampene af de forskellige strains bliver plukket på samme tid af deres liv. Hvis du spør mig så er strains 75% et salgs gimmick, 25% lidt sjovt med cubes fra forskellige steder rundt om i verden

Der er rimelig bred enighed om at svampene stopper med at lave tryptaminer når den går i spore mode, hvilket er nice da spore kan være en pain i sin growbox.
Men når det kommer til Growkits er der så ikke kun et par producenter her i EU, som så sælger til de forskellige headshops? Har ikke forstand på at købe growkits, laver selv mine svampe fra bunden.


delvist korrekt, :) nogen sorter som f. eks cubensis B+. er kendt for at producere større svampe og derved også lidt større yeilds.

hvis du kigger efter prudukterne inde på producentrernes hjemmesider kan du se symboliseret med stjerner 1-5 hvor stærke de er, hvor gode visuals, og kropsfølsens mener jeg det er. det er tit sådan at de mere potente svampe som mckennai og goldenteacher har tendesner til at give mindre yeilds men stærkere svampe.

det er også rigtigt at energien i subtraten er god og hvilke forhold de står under,den rigtige af frisk lufts, fugt og temparatur, r nøglen til et godt grow;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2015 12:21 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er vist mere skrøne end realitet. :) Hvis du kan fremvise en form for dokumentation, så ville det være rigtig godt.
Sælgerne er selvfølgelig interesseret i at sælge så meget som muligt, så de kan finde på mange forskellige ting som booster deres salg, f.eks. give nye navne som ikke er hørt før, eller simpelthen sige "den er yielder godt" eller "den her er super potent, PAS PÅ".
Det er jo ikke fordi vi kan gå til Forbrugerstyrelsen og sige at det er falsk markedsføring.

For at få potente svampe så skal man først og fremmest have generne. Derefter skal man have forholdene. Hvis dine gener er skod, så vil dine svampe også være skod, uanset hvilken substrat du gror dem i.
Og generne får du ved "trial & error". Du laver en mono-kultur, gror den ud og tester den. Og det bliver du ved med indtil du har isoleret de rigtige gener som du er tilfreds med. Det er en lang proces.

Med grokits og sporesprøjter får du multispore gener. Og det er bogstaveligt talt flere tusinde forskellige gener.

Jeg ville give bindegal ret i det han siger. Hvad er ens ved McKennai, B+, Golden Teacher, KSSS, AA+ o.s.v.? De er alle Psilocybe Cubensis.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2015 04:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 maj 2015 17:51
Indlæg: 4
Mange tak for svarene :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2015 16:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Pestilence skrev:
Det er vist mere skrøne end realitet. :) Hvis du kan fremvise en form for dokumentation, så ville det være rigtig godt.
Sælgerne er selvfølgelig interesseret i at sælge så meget som muligt, så de kan finde på mange forskellige ting som booster deres salg, f.eks. give nye navne som ikke er hørt før, eller simpelthen sige "den er yielder godt" eller "den her er super potent, PAS PÅ".
Det er jo ikke fordi vi kan gå til Forbrugerstyrelsen og sige at det er falsk markedsføring.

For at få potente svampe så skal man først og fremmest have generne. Derefter skal man have forholdene. Hvis dine gener er skod, så vil dine svampe også være skod, uanset hvilken substrat du gror dem i.
Og generne får du ved "trial & error". Du laver en mono-kultur, gror den ud og tester den. Og det bliver du ved med indtil du har isoleret de rigtige gener som du er tilfreds med. Det er en lang proces.

Med grokits og sporesprøjter får du multispore gener. Og det er bogstaveligt talt flere tusinde forskellige gener.

Jeg ville give bindegal ret i det han siger. Hvad er ens ved McKennai, B+, Golden Teacher, KSSS, AA+ o.s.v.? De er alle Psilocybe Cubensis.


jeg er med på at generne er vigtige, men der er forskelle på de forskellige typer inden for cubensis. ellers ville det vel ikke give menning at der er blevet skabt så mange forskellige gennem tiderne.
ham eksperten Mckenna omtaler også mckeennai som den mest potente af alle prøv lige og se om du selv kan søge på ham.
jeg vil begynde at samle nogle ting sammen for har gang i tre forskellige nu B+, GT og albino.
jeg håber på at jeg kan få bygget mig en flowhood så jeg kan begynde på issolationer, men vil vove den posten at hvis man havde to cultuer af f.eks. B+ og McKennai som man havde arbejdet med gennem lige lang tid ville største yield være på B+ og Mckennai vil være noget mere potente.

da jeg startede med growkits købte jeg altid 2 cubensis mezatep som også efter forhandlernes side er i den tynge ende hva angår potens og en B+. har ikke dokumention så du må jo tage mine ord for rene varere hehe men den gang stamte flushene og potensen overens med hvad forhandleren sagde :) B+ kæmpe flushes, men skal minimum spise 4-5 G for at nå den ønskede virkning og skal siges at jeg altid bruger samme dose for hver type med samme virkning hvis jeg venter i tre uger. mezatep skal jeg kun spise tre G før jeg rammer det sted jeg godt kan li :)

men jo ville gerne begynde at samle nogle ting sammen om det fra mit arbejde, og når jeg for tid vil jeg lige gennemgå shroomery for info jeg må jo ha min viden et eller andet sted fra :)

peace ;)

ps jeg bnruger multisporer nu så vil nok ikke rigtig kunne bruge det til at bevise, men ville man ikke få et mere præcist hvis jeg begynder at arbejde med gen isolering ??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2015 17:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Ja, B+ er kendt for at laver nogle store svampe, bare ikke så mange af dem, for det er der ikke næring til.
Hhh... det der navn Mckenna siger mig et eller andet, var harn ikke sanger i et pop band? :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2015 17:38 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Svampen er opkaldt efter Terence McKenna. Han var en kendt psykonaut. Hans bror Dennis lever stadig og har også meget med psykedelia at gøre, det er dog mest i forbindelse med DMT jeg har hørt noget fra ham om.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2015 12:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Pestilence skrev:
Svampen er opkaldt efter Terence McKenna. Han var en kendt psykonaut. Hans bror Dennis lever stadig og har også meget med psykedelia at gøre, det er dog mest i forbindelse med DMT jeg har hørt noget fra ham om.


ja det er ham vidste faktisk ikke at han har fosket indenfor dmt. men er hundrede på at han også gør i svampe,
her er et link der fortæller lidt info om ham fra nogen som har læst hans bog:
http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/15668774'

kan se inde på shroomery at langt de fleste siger det samme som dig pestilece hvad angår potens selv roger Rabbit deres ekspert.( my bad! )

har oprettet en anden tråd hvor jeg er ved at forhøre mig o forhold til om der er nogen der har nopgen dukomenteret arbejde, med to foskellige masterkultuer.

peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2015 23:08 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2015 16:46
Indlæg: 19
Halløj!
Jeg har fornyligt erhvervet mig et growkit(og ja, jeg ved godt sælgeren tager røven på mig, men det lyder som det nemmeste når man er nybegynder :lol: ), og der er gået sådan cirkus en uge siden kittet blev dunket, men synes ikke rigtigt, at jeg kan se den store forandring. Der er dog kommet 6-8 små hvide pletter(på de små 0.5mm) i kittet - dog mest i kanten.
Er ret sikker på, at det ikke er mug, da det vokser relativt langsomt(nærmere slet ikke), og det ikke ligner det jeg har set på billeder af kontaminerede kits rundt omkring på nettet, prikkerne ligner nærmest små tutter vat. Kan sikkert tage nogle billeder i morgen når der er bedre lys :)
Rumtemperaturen ligger på de 22-26 grader, og jeg sørger for at kittet holdes fugtigt ved at spraye lidt vand på indersiden af posen hvor kittet står i morgen og aften. Kittet får indirekte dagslys, og når solen ikke er fremme, sætter jeg en af de der d-vitamins lamper til at lyse i stedet. Svampen er forresten en p. cubensis golden teacher.
Håber på et svar :)

_________________
“New Rule: Stop putting psychedelic screensavers on computers. I sit down to check my e-mail, and the next thing I know it's three days later, I'm in the desert, I'm banging on a drum, I'm naked, and somebody's pierced my dick.” - Bill Maher


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2015 06:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det lyder som pre-pins eller primordia. Der ender nok med at komme svampe der.
Temperaturen er fin, stuetemperatur er bedst.
Svampe har en døgnrytme som mennesker, så bare sluk lyset når du går i seng.
Og sprøjt lidt vand ovenpå kittet og svampene når de engang kommer frem.
Svampe er 90% vand, så de elsker det shit. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2015 11:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2015 16:46
Indlæg: 19
Skide godt. Mange tak for svaret :)

_________________
“New Rule: Stop putting psychedelic screensavers on computers. I sit down to check my e-mail, and the next thing I know it's three days later, I'm in the desert, I'm banging on a drum, I'm naked, and somebody's pierced my dick.” - Bill Maher


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2015 19:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2015 16:46
Indlæg: 19
Halløj :)
Mine svampe gror godt til, men der er specielt en der er stor(sådan cirkus 4 cm høj, 2-3 cm bred) i forhold til de nyere pins. Går ud fra, at jeg bare skal plukke den når veilet bryder, hvis nu de andre svampe ikke er nået til det stadie. Er det korrekt?

_________________
“New Rule: Stop putting psychedelic screensavers on computers. I sit down to check my e-mail, and the next thing I know it's three days later, I'm in the desert, I'm banging on a drum, I'm naked, and somebody's pierced my dick.” - Bill Maher


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2015 22:12 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Ja, det er det. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2015 22:18 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2015 16:46
Indlæg: 19
Super :D Min ven sagde, at nej nej, bare lad lortet gro, men ville gerne have et lidt mere... Kvalificeret svar :lol:

_________________
“New Rule: Stop putting psychedelic screensavers on computers. I sit down to check my e-mail, and the next thing I know it's three days later, I'm in the desert, I'm banging on a drum, I'm naked, and somebody's pierced my dick.” - Bill Maher


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2016 12:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2011 13:01
Indlæg: 115
Hej, jeg har de her hvide "vat skyer" i mit grow kit. Jeg syntes umidelbart der er lidt modstridende information om det er et problem ?


Billede

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2016 12:47 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det kunne godt ligne aerial mycelium. Det er ikke farligt. Det kan være tegn på for lidt FAE. Prøv at åbn posen og få lidt frisk luft derned.
De svampe med sorte hatte kan du godt plukke. De vokser højst sandsynligt ikke mere.

Umiddelbart ser dit kit fint ud. Bare forstøv lidt vand ned over svampene og få lidt frisk luft derned og gør det gerne et par gange om dagen.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2016 13:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2011 13:01
Indlæg: 115
Du er en sand helt pestilence, tak for hurtigt svar. Prøver at give dem en masse luft :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2016 14:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2011 13:01
Indlæg: 115
Jeg er bange for at mig growkit er blevet komtaineret her til mit andet flush, det blev sat over for 8 dage siden men der sker ikke så meget. Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2016 17:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
lugter det underligt? Pas på med for meget vand hvis du har dunket efter første flush.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2016 18:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2011 13:01
Indlæg: 115
Jeg syntes ikke at jeg ligger mærke til noget særligt mhs til lugt. Jeg dunkede det 12 timer og drænet det grundigt, kan se der ikke ligger noget vand i bunden af kittet heller.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team