Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 16:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008 18:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2007 15:24
Indlæg: 791
Geografisk sted: der hvor det sker...?
dette sker altid ved mig i første flush, jeg plukker dem blot når de lige er gået i stå, og æder dem ligesom de andre :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008 18:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2007 00:07
Indlæg: 188
hvad gør jeg ved svampe der vokser mod plastic posen?

altså den har ramt posen og er så begyndt at fokse op af men kan den godt fold sig ud når den nærmest står op at posen? :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008 19:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2006 08:45
Indlæg: 486
Geografisk sted: Aalborg
Okay skynder mig at plukke dem hvergang jeg opdager en synder :) .

Sker ingenting ved at de vokse mod plasticposen ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2008 18:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvor meget lys skal der til? Altså hvor kort tid kan man nøjes med at give dem lys pr. dag, samt hvornår skal man begynde at give dem lys?

Dernæst vil jeg lige spørge om, hvor langt growboxen bør stå fra en radiator, samt om varmeskift påvirker growet? dermed mener jeg om det kan skade/påvirke slutresultaten at flytte rundt med det, fra tæt ved en radiator til et skab.

På forhånd tak
Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2008 18:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Hvis de står, hvor der er et vindue, skal de ikke have lys. Ellers 4 timer.
Det med at flytte rundt på dem er ikke ligemeget for resultatet.
Jo mere du bokser dit mycelie, jo dårligere er det til at pinne :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2008 20:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Allright, tak for det. Hvad med afstand til radiatoren? Den står BTW konstant på 3


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2008 21:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
20-25 C er ok.


Top
 Profil  
 
 Titel: Lovgivning
Indlæg: 27 jan 2008 19:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jun 2007 19:17
Indlæg: 6
Hvad siger lovgivningen til grow kits?
er det ligesom med cannabis frø at man gerne må have dem men dyrking er forbudt.

tak


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2008 22:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22900
Citat:
§ 1
I bekendtgørelse nr. 698 af 31. august 1993 om euforiserende stoffer, som ændret senest ved bekendtgørelse nr. 49 af 29. januar 2001, foretages følgende ændringer:

1. På liste B i bilag 1 til bekendtgørelsen indsættes efter nr. 27 som nyt nr.: »27 a. 2C-B (4-bromo-2,5-dimethoxyphenethylamine).«


2. På liste B i bilag 1 til bekendtgørelsen indsættes efter nr. 132 som nyt nr.: »132 a. Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.«


§ 2
Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. juli 2001.


Og sporerne er jo bearbejdet når de kommer i et growkit.

Correct me if I'm wrong


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2008 20:50 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Mis skrev:
takker for svaret and.
smart at samle alle spørgsmål & svar om growkits her inde så vi indgår at dumme spørgsmål som mit bliver stillet flere gange (:

Det er derfor at vi gør det ;)
Jeg har tilføjet dit ganske udemærkede spørgsmål til min post på side 1.

-RuneK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2008 15:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg har lige læst min inspirationstråd igennem igen ("Growspeed contest" mener jeg den hedder), og tænker på at booste mit eget grow.
I den overstående tråd bliver der brugt en forstøver til at "vande dem med", hvilket vel må forstås som at regulere luftfugtigheden(?).

Hvor meget skal man give sit grow, og er det noget der kræver en større erfaring og feeling for svampedyrkningens ædle kunst?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008 20:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
And skrev:
Anybody?


Hvis du dyrker et growkit, skal du bare følge opskriften. Men self. skal der være dug på indersiden af posen og det burde der være, hvis der er en passene mængde vermiculite i casingen og det er dunket ordenligt.
Hvis du absolut skal lege med vand, må du ikke sprøjte direkte på overfladen af growkittet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2008 14:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 feb 2007 16:33
Indlæg: 105
Geografisk sted: Neurotika
I mit growkit er der begyndt at komme noget grønt mug lignende frem, hvor svampene burde komme op. Jeg har desværre ikke nogen billeder af det i kan se, men tror i ikke bare jeg skal smide kittet ud?

Jeg nåede dog at høste en enkelt gang, hvilket gav en vild tur hehe... :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2008 14:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ja, få endelig muggen ud, det er ikke særlig klogt at lege med. Jeg er altid møg-pylret omkring det, så jeg bruger altid handsker og maske for munden, men det er bare mig - om der er nogen grund til det, det ved jeg rent faktisk ikke, men mindes at der var et par stykker på Shroomery, der konfirmerede faren ved visse former for mug.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008 18:30 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Mit Grow-kit er lige mugnet godt og grundigt på 2 flush.Hele overfladen er helt grøn og klam, og de enkelte pins der nu var kommet er også døde ?

Hvad kan det skyldes ? De har stået som de plejer og der har ikk været problemer før ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008 18:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Keta-Smølfen skrev:
Mit Grow-kit er lige mugnet godt og grundigt på 2 flush.Hele overfladen er helt grøn og klam, og de enkelte pins der nu var kommet er også døde ?

Hvad kan det skyldes ? De har stået som de plejer og der har ikk været problemer før ?

Jeg kondolerer. Det kan skyldes en masse, såsom håndtering med ikke-steril hånd. Du skal tænke på, at miljøet i en growbox er perfekt for svampe - sjovt nok - så enhver svampespore har jo rig mulighed for at manifestere sig, og mug er jo også en svamp.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: kit setup
Indlæg: 17 feb 2008 21:01 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 01:27
Indlæg: 26
dopamin skrev:
And skrev:
samt ikke behøver lys så mange timer lys om dagen.


Har jo netop ikke mulighed for at slukke lyset, men de små diodelygter kan alligevel holde batteriet i så lang tid at det bare er et spg. om svampevæksten tager skade af at være udsat for lys hele tiden


Hej! Du skal skaffe sådan en automatisk tænd og sluk kontakt! har nogen ligende som jeg ellers bruger når jeg er på ferie til at få det til at se ud som om nogen er hjemme. Du indstiller blot hvilke timer på dagen kontakten skal være slået til, ganske nemt ved at trykke nogen knappe ned og andre op, og så styre den automatisk at tænde og slukke for strømmen til det som er slået til den. Så kan du nemt sørge for at give de ønskede antal timers lys dertil hver dag.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2008 21:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 01:27
Indlæg: 26
Tramperen skrev:
Hey, jeg er utrolig ny til det her emne, men, keder mig grumt og er samtidig vildt fasineret af svampe. Så en growbox er jo en perfekt løsning, problemet er bare at jeg bliver utrolig nemt forvirret, så, Hvis jeg kunne få en slags fasit liste på hvordan jeg for mest ud af min kit uden at fucke hele lortet op, så ville det være super duper! på Forhånd tusine tak :D


Hej og velkommen til! Nu er jeg selv ny herinde og vente stadig på mit growkit, men elsker at læse op på det, så det kan blive så godt som muligt ved mit første forsøg, mest af alt fordi jeg helst vil havde til både mig selv og min bedste ven som også er vild med tanken om svampe.

Men der er nogen grundregler som er værd at huske!

Før du åbner boksen, så gør hovedrent i din lejlighed og brug gerne sterilizerende midler på alle overflader og steder hvor der er god mulighed for at der er bakterier!

Når du skal dunke din boks i vand i 12 timer, så kog vandet dertil først og lad det stå og køle af. På den måde ved du at vandet ikke overføre nogen bakterier til dit growkit under dunkningen

Brug altid sterile handsker når du håndtere dit sæt. Køb en kasse med 100 små gennemsigtige handsker. De er billige og sterile og kan muligvis gøre forskellen mellem succes og fejl.

Hvis du har en mundmaske, hårnet og andre foranstaltninger lignende dem, brug dem til at forhindre at bakterier kommer til sættet fra andre ting end dine hænder.

Sørg for at give dem kunstigt lys hvis de står et mørkt sted, minimum 4 timer om dagen. Hvis de står i et rum med dagslys (dog ikke direkte lys) behøver du ikke bruge kunstigt lys.
Ved brug af kunstig lys er 480nm bølgelængde vist det bedste ifølge flere kilder her på siden.

Husk at bruge handsker, mundmaske, hårnet og alle dine andre foranstaltninger når du høster dine svampe! På den måde er der større mulighed for at dit growkit giver flere potioner af svampe.

Læs alle tråde på denne side omkring det, og overstående ville havde været ganske elementær viden! Men læs stadig resten på siden, da jeg ikke er ekspert og det er bedre jo mere viden du har inden du går i gang, så du ikke fejler første gang! Altid sjovest med en hobby hvor første gang er en succes.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2008 22:18 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 01:27
Indlæg: 26
And skrev:
Mr. Niceguy er det ikke lidt overkill-rengøring til en simpel growbox? Den er trodsalt rimelig beskyttet inde i den pose der. Personligt vil jeg da sige, at sterile hænder og underarme er det eneste der skal til, ved mindre man har uvaskede, fældende dreadlocks?


Måske overkill, And, men tænkte bare at jeg har set nogen (kan ikke huske om det var her eller på nogen engelske forums jeg læste) der fik mug angreb efter 1 eller 2 grow, og andre får 5-6 grows ud af deres kit. Jeg vil gerne have MAX ud af mit growkit, så tænkte at det kan i hvert fald ikke skade at give den de optimale muligheder, og derudover vil det også virke forberende til hvis man senere vil lave sine egne cakes.

EDIT: Regner også med at jeg efter endt rengøring af min lejlighed vil stille 2-3 glas frem indeholdende eddike. Eddike suger urenheder fra luften ned i sig (blandt andet cigerat-røg) og gør derfor luften i lejligheden renere og fjerner bakterier som ellers kan komme til kitet igennem luften


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2008 23:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 01:27
Indlæg: 26
And skrev:
Mr.NiceGuy skrev:
EDIT: Regner også med at jeg efter endt rengøring af min lejlighed vil stille 2-3 glas frem indeholdende eddike. Eddike suger urenheder fra luften ned i sig (blandt andet cigerat-røg) og gør derfor luften i lejligheden renere og fjerner bakterier som ellers kan komme til kitet igennem luften


Så kommer der til at stinke af eddike i hele lejligheden i stedet for røg. Det kan jeg ikke lige se det praktiske i?


Eddike lugten er ikke så gennemtrængende som røglugten, men pointen i dette tilfælde er ikke røglugte, men istedet luftbårne bakterier, så er i og for sig ligegyldigt med lugte. Da jeg også er storryger, eneboende (og derfor ryger indenfor) er jeg fuldstændig ligeglad med røglugte generelt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team