Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 nov 2014 17:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
Okay, så blev jeg lidt klogere :) Tak for hjælpen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2014 17:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2014 11:41
Indlæg: 2
Hej, jeg er spritny herinde og jeg er her for at få lidt svar omkring nogle 100% mycelium-kits aka. "Supa Gro" kits som jeg har fået i gave.

Det er hhv. Golden Teacher og McKennaii jeg har i 1200ml 100% mycelium. De er superlette at dyrke og jeg har nu fulde kits der skal høstes.
Når jeg har høstet svampene skal de lufttørre et par uger med ventilator kørende og derefter tørres med brikker af tørret epsom-salt.

- Jeg hører så at man kan dyrke på dem af flere gange og det vil jeg da bestemt forsøge på, men hvordan? - Hvad er proceduren og hvor finder jeg den? - En søgning på google gav mig ikke noget konkret om 100% mycelium-kits eller andet der mindede om.

Jeg håber nogen herinde ved lidt om det! :)

Tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2014 18:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Mellem hver høst, kan du drukne dit sæt og hydrere det igen.
Det er ganske simpelt! Du tager din bøtte, fylder den med vand og stiller den et køligt/mørkt sted i 12 - 24 timer.
Hæld overskydende vand fra og der kommer svampe indenfor de næste 7 - 10 dage :)

http://www.thenook.org/archives/dunktek.htm

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2014 00:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2014 11:41
Indlæg: 2
Helt sikkert! ;) Det var jo bestemt ikke svært og er netop gjort!

Hvor meget skal man forvente at høste anden gang? - Kan man regne med det virker en 3. og 4. gange også, eller hvordan?

Mange tak for din hjælp!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2014 08:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Jeg havde et Supa sæt i måneder. 8 flushes blev det til. Flush 3-8 var ikke imponerende, ca. 1-3 gram tørret pr. gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2014 19:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Prøv da at se om ikke det giver ok 3. gang også? Jeg ved at de sagtens kan give meget mere end 3g tørrede både tredje, fjerde og femte gang. Derefter tynder det til gengæld gevaldigt ud.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2015 12:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jan 2015 12:27
Indlæg: 2
Først og fremmest pænt goddag. Jeg har endelig fået oprettet en bruger efter flere års passiv lusken rundt på forummet.

Jeg her dyrket svampe et par gange før både BRF-cakes og normale growkits, men er aldrig stødt på dette lag, der ligner en blanding af gråligt spindelvæv/vat, der er havnet i mit growkit efter første flush.

Inden jeg kasserer det, vil jeg lige spørge jer til råds og høre, om det er en omgang colweb el. pin mold, jeg har fået mig. Umiddelbart synes det at vokse forholdsvist langsomt over 35 timer i forhold til, hvad jeg har læst om colweb.

På forhånd tak :) :

Billede

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2015 14:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Ole skrev:
Først og fremmest pænt goddag. Jeg har endelig fået oprettet en bruger efter flere års passiv lusken rundt på forummet.

Jeg her dyrket svampe et par gange før både BRF-cakes og normale growkits, men er aldrig stødt på dette lag, der ligner en blanding af gråligt spindelvæv/vat, der er havnet i mit growkit efter første flush.

Inden jeg kasserer det, vil jeg lige spørge jer til råds og høre, om det er en omgang colweb el. pin mold, jeg har fået mig. Umiddelbart synes det at vokse forholdsvist langsomt over 35 timer i forhold til, hvad jeg har læst om colweb.

På forhånd tak :) :



Det er svært at sige ud fra billeder, selv når man ser det IRL og selv med lang tids dyrknings erfaring som du skriver du har (og velkommen til :-) )Hvad det en er/var så har du nok selv stillet en diagnose her efter et par dage. Men hvis ikke, så har jeg set "vat" på mycelium når jeg ikke har haft optimal fugtighed og frisk luft.
Cobweb eller bare mug har gerne en forkert "off" farve og en ubehagelig lugt. Jeg tvivler på at det kommer efter første flush på en købt growbox som bruger et professionel isolat, det burde være stærk til at spise mug til morgenmad de første par flush hvis de bliver behandlet ordenligt eller man ikke er lige er uheldig, altid en mulighed i dyrkning...

Ps. Bare lidt nysgerrig. Du skriver at du dyrket kager før i tiden, hvorfor er du gået over til købte growboxe?
Og igen velkommen, der er altid brug for en til der har svampedyrkning erfaring!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2015 23:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jan 2015 12:27
Indlæg: 2
Tak bindegal! Som du selv siger, var det super svært at se, hvorvidt det var mug eller ej. Heldigvis er det ikke mug men bare mycelium.

Grunden til jeg er gået over til growkits er fordi det er det nemmeste, når man bor i en lille lejlighed, selvom growkits koster en del :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2015 15:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2015 15:45
Indlæg: 4
Hey alle,
Jeg har forsøgt mig med to growkits, og vi er lige nået til høstfasen i dag (måske vi skulle have høstet igår). Problemet er at der er kommet noget, som ligner mug nederst på dem, og ville lige høre om nogle kunne give os en anbefaling mht. om de er sikre at spise?
http://imgur.com/yZb9sMW,D0i2XA2#0


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2015 15:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
kaffeknud skrev:
Hey alle,
Jeg har forsøgt mig med to growkits, og vi er lige nået til høstfasen i dag (måske vi skulle have høstet igår). Problemet er at der er kommet noget, som ligner mug nederst på dem, og ville lige høre om nogle kunne give os en anbefaling mht. om de er sikre at spise?
http://imgur.com/yZb9sMW,D0i2XA2#0

Det er helt normalt det der. Det er ikke mug. God høst!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2015 16:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2015 15:45
Indlæg: 4
Godt at høre Cookie, 226gram fra den ene :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2015 16:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
kaffeknud skrev:
Godt at høre Cookie, 226gram fra den ene :D

Nice, det bliver til Ca. 20 gram når de er knas tørre.
Fuzzy feet : https://www.google.dk/search?q=shrooms+ ... 1&ie=UTF-8


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2015 14:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Hej alle sammen

Jeg har opdaget en plet mug i mit golden-teacher kit :( Hvad skal jeg gøre. Jeg har skrevet til stedet hvor jeg købte den. Tror i at de andre svampe kan vokse, og at jeg kan regne med flere flush?

Billede
Billede

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2015 15:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg ville smide det hele ud. Hele kitten er med al sandsynlighed kontamineret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2015 15:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Hva med svampene, de fejler intet. Ville du ikke vente til de var vokset sig større, og så høste dem og smide ud :)?

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2015 18:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg ville plukke dem inden det mug spreder sig til dem.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2015 20:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
har før spist svampe plukket fra en monotub med mug i, og jeg fik hverken det dårligt eller noget. jeg lod mine står intil jeg kune se muggen var tøt på, men hold godt øje får det går størkt og stille den udendørs så sporene ikke slipper ud i din lejlighe :)

skal dog lige pointeres at mug ikke er sundt og de fleste nok ville anbefalle at smide det ud, jeg valgte bare en anden løsning, og var måske bare heldig ?? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2015 12:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Jeg har plukket svampene, og skåret noget af kagen væk. Er ved at forberede til 2. flush. Det ser ud til at sporene kun var på den ene side :)! Jeg tager chancen. Det værste der kan ske er at det ikke virker.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2015 18:20 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 maj 2015 17:51
Indlæg: 4
Hej alle sammen.
Jeg har planer om at anskaffe mig et grow kit. Jeg ville høre ud fra folks erfaringer hvilken sort der giver den gennemsnitlige største høst?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team