Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 09:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 okt 2014 13:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
hej psych.

jeg skal lige høre om det gør den store forskel om man tager sit kit ud af posen når man fjerner arborter eller skal man lade kittet blive i mens man gør det :)

hilsen Bob Sekskant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2014 20:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Altså reglerne er at holde det så sterilt som muligt. Hvis du vil have dit svampekit ud af posen, må du gøre det på et sted, hvor du har sprittet grundigt af inden:
1. sprit bordplade af og fjern alle ting omkring.
2. tag gummi-handsker på, som også sprittes af. Tag også lidt sprit op af armene, og rul ærmer op, hvis du ikke bare har en t-shirt på.
3 saml dit hår i en elestik, så det ikke drysser mikropartikler ned på kittet når du åbner det. Sørg også for ikke at stå lænet over svampene, så alt muligt kan drysse ned.
4. sprit nu også posen af omkring svampekittet, inden du åbner den.
5. Nu kan du tage svampekittet ud. Sørg for at posens åbning vender til siden, så der ikke kan drysse partikler ned i den.
6. Skynd dig at fjerne de aborterede pinde og skær evt. kontamineret kage væk. Man kan evt. duppe lidt med en sprittet klud på stedet hvor der har været kontaminering, efter at det er blevet skåret væk.

Held og lykke!

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2014 20:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Fanny skrev:
Altså reglerne er at holde det så sterilt som muligt. Hvis du vil have dit svampekit ud af posen, må du gøre det på et sted, hvor du har sprittet grundigt af inden:
1. sprit bordplade af og fjern alle ting omkring.
2. tag gummi-handsker på, som også sprittes af. Tag også lidt sprit op af armene, og rul ærmer op, hvis du ikke bare har en t-shirt på.
3 saml dit hår i en elestik, så det ikke drysser mikropartikler ned på kittet når du åbner det. Sørg også for ikke at stå lænet over svampene, så alt muligt kan drysse ned.
4. sprit nu også posen af omkring svampekittet, inden du åbner den.
5. Nu kan du tage svampekittet ud. Sørg for at posens åbning vender til siden, så der ikke kan drysse partikler ned i den.
6. Skynd dig at fjerne de aborterede pinde og skær evt. kontamineret kage væk. Man kan evt. duppe lidt med en sprittet klud på stedet hvor der har været kontaminering, efter at det er blevet skåret væk.

Held og lykke!

Hilsen Fanny


fedt tak for svaret vil gå igan med det samme :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2014 20:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2014 18:56
Indlæg: 2
hej! hvor kan jeg købe growkits henne? og er der ikke en risiko for at blive opdaget ved at bestille dem online? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2014 19:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
Hejsa folkens!
Jeg er i gang med mit første growkit (hawaiianske) , som jeg satte i gang d. 18/10 og siden da er de groet helt vildt og nogle af hattene har foldet sig ud... Dog har jeg opdaget, at der er mug helt nederst på svampene og lidt op af stokken. Er dette et problem?
Hvis ikke, burde jeg så høste dem der har foldet sig ud her inden for de næste par timer? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 07:49 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Umiddelbart vil jeg tro det bare er "fuzzy feet", men det ville virkelig hjælpe meget hvis du kunne smide et billede op, hvis altså ikke du allerede har plukket dem. Det er vist oppe over når hatten folder sig ud.

Det er lidt svært at sige noget med sikkerhed uden at have set det først.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 08:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
http://i60.tinypic.com/2r6npro.jpg[/IMG] det er taget igår kl. 19 :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 08:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
oooog nu har jeg lige kigget til dem .... De har (næsten) alle sammen åbnet sig, og smidt sporene! Så har jeg en masse sorte hatte! :o


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 08:42 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er bare fuzzy feet. :P
Det kan skyldes at der ikke kommer nok frisk luft derned, men de svampe ser helt fine ud. Der er ingenting i vejen med dem, det er ikke mug.

Ja, man skal være hurtig når hattene begynder at folde sig ud. :lol:

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 09:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
Tak for svar! :)
Jeg droppede lige morgenkaffen og væltede ud af sengen for at plukke svampe! Sikke en dejlig tirsdag :D
Men ja, nu har jeg så plukket dem, og fik vidst ikke "twistet" ordenligt under processen, så min mycellium er fyldt med svampe-rester på bunden ...
Kan jeg bare skylde det af med koldt vand? - det dur jo ikke bare at fjerne det, da jeg så ødelægger den... Og vil jo gerne begynde på 2. flush :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 09:19 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg ved at mange vælger at skære svampene af med en skarp kniv, da den sædvanlige twist & pull godt kan gå hen og ødelægge bunden ved at man river substratet i stykker fordi svampene sidder så godt fast.
I bund og grund er det hele er jo mycelium så der skulle bare vokse nye svampe ud der hvor de gamle stumper er.

Så hvis du synes de stumper der sidder tilbage ser store ud, så kan du tage en skarp kniv og lige afspritte den og så skære stumperne til. Bare kom så tæt på bunden som du selv synes du kan slippe afsted med.
Men det er ikke strengt nødvendigt, det er kun hvis du selv synes det kunne trænge til det.


Eller så bare dunk kittet i et døgns tid og start næste flush. 8)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 09:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
Jeg valgte bare at plukke det værste, kunne dog desværre ikke helt undgå at ødelægge mycellium, men tror det går!
Jeg har dunket det og lagt de små skatterbasser til tørre på en gang køkkenrulle, i en kasse, i et skab! :P Vellykket første flush! Tak for hjælpen Pestilence!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 09:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
http://i60.tinypic.com/2cyptom.jpg 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 10:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Billede
Det ser godt ud!

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 10:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
Jaaa tak! :P nu er det bare, at vente!
Hvor lang tid er optimalt at de tørre?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 10:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
Okay, tak! :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2014 11:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
Hej igen folkens!
Jeg har i dag lige høstet mit 2. flush, desværre lidt for sent da de havde smidt sporer :P
Blev dog i tvivl om det var mug der var op af stængerne eller om det er såkaldte fuzzy feets?
Er der nogen der kan se det ud fra billedet?

http://tinypic.com/r/2r57zfl/8


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2014 11:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
MrsDee skrev:
Hej igen folkens!
Jeg har i dag lige høstet mit 2. flush, desværre lidt for sent da de havde smidt sporer :P
Blev dog i tvivl om det var mug der var op af stængerne eller om det er såkaldte fuzzy feets?
Er der nogen der kan se det ud fra billedet?

http://tinypic.com/r/2r57zfl/8

Umiddelbart kunne det godt være sporer. Bliver nødt til at se det i bedre lys for at bestemme det helt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2014 14:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Det ligner sporer, da det er samme farve som der er på sløret på stokken.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2014 15:38 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Ja, det er bare et massivt læs sporer der er blevet smidt over det hele.
Her er et værre eksempel:
Billede


Husk at plukke dem lige inden sløret bliver smidt, der er de mest potente i forhold til størrelsen. Efter det punkt, så optager de bare vand og bliver større og du skal spise mere svamp for at få samme mængde alkaloider.

Fuzzy feet er tyk, hvid mycelium som er koncentreret omkring bunden af svampene. Det ligner, som navnet antyder, behårede fødder eller som om at svampene har benvarmere omkring anklerne. Det ser det også ud til dine svampe har, men det er som sagt helt uskyldigt.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team