Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 aug 2016 20:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2012 21:41
Indlæg: 103
Geografisk sted: lorte øen
Jeg støtte fornylig på en løsning til campion dyrkning, som jeg selv vil prøve og dele med jer andre.
Når man har et glas med rug, ris, sukkervand osv. findes der flere løsninger til udskiftning af luft og injektion af spore.
1. den klassiske PF tek med huller i låget og sølvpapir over, hvilket fungere okay men ikke er særlig sterilt.
2. tyvek som holder på fugten, udlufter og holder spore og bakterier ude, men ved injektion kommer der hul i tyvek stoffet.
3. micropore tape som er et billig alternativ til parafilm, men desværre med en meget større pore størrelse end parafilm og derfor ikke helt sterilt.

Den løsning jeg vil afprøve er et låg med to huller, i det ene hul placeres en injection port (dem der også sidder i serum vials) og i det andet hul placeres et syringe filter 0,22 um (udskifter luften og holder bakterier ude). De limes så fast til låget med casco silikon 300C (silikone der kan holde til 300 grader).
Ny har jeg så et låg der kan genbruges mange gange og holde til trykkogning.

Jeg har bestilt et sæt til 5 låg for 80kr på ebay (husk at kigge efter autoclave safe, hvilket betyder det kan klare trykkogning)
her er et eksempel på låget:
Billede
http://i.imgur.com/duZGDLN.png

_________________
Vi har kun det sjov vi selv dyrker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team