Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 apr 2017 20:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2013 14:59
Indlæg: 16
Hej!

Har lige nu en meget kraftig sødlig lugt af lort der kommer fra min inkubator med 10 bulk bakker af pan cyan i hestemøj, gips og verm.

Substratet er pasturiseret i 2 1/2 time på 70 grader, og består af 60% friske hestepærer. Kan årsagen til lugten være at de var forholdsvis friske? Har skyllet dem.

Har prøvet at skille de forskellige bakker ad og lugte til dem hver for sig, men de lugter alle af lort og vil ikke colonisere, der er intet sket på 8 dage.
Lufter ud i min inkubator dagligt for at give den ophobede næsten ammoniak agtige lugt og CO2, plads til at forsvinde, men den vender hurtigt tilbage. (Ved godt at Co2 er godt for coloniseringen, men hårene i min næse brændte næsten af når jeg snuste dirkete ned i kassen) Alle de fint coloniserede glas der blev brugt til bulket duftede helt fint.

Derudover har alle mine cubensis svært ved at pinne, der sker intet, de lugter dejligt af svamp (PF-tek), men der er intet sket siden jeg fik dem ud af glassende og dunkede dem for at promovere pinning. Der er ca gået 10 dage, og de lugter af det samme ser fine ud, og bliver luftet ud og let sprøjtet 6 gange dagligt i de 22 graders sgfc's de står i...

Ked af at bombe med endnu en tråd, men har ikke kunnet finde noget brugbar hjælp på siden her eller shroomery.

På forhånd tak!

Første nævnte spørgsmål er det vigtigeste, desuden ligger alle bakkerne i 29 grader, er det for høj varme? Hvad jeg har fundet rundt omkring har været alt fra 20-32 grader..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 21:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2012 21:41
Indlæg: 103
Geografisk sted: lorte øen
da jeg dyrkede pan cyan var det i komposteret ko lort og jeg synes også det lugtede før og under kolonisering, men lugten forsvandt når de var fuldt koloniseret og det var ingen lugt gener under blomstring. pan cyan er utrolig hurtig til at kolonisere mediet så tænker at dit medie burde være næsten fuldt koloniseret efter de 8 dage, så synes det lyder mærkeligt at der ikke er sket noget. pan cyan kan godt lide højre temp end cubensis så synes ikke 29 grader lyder forkert til kolonisering.
er dine bakker forsejlet under kolonisering? for hvis ikke vil de blive udsat for diverse spore og bakterier plus de kan ikke holde et højt fugt level

_________________
Vi har kun det sjov vi selv dyrker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 22:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2013 14:59
Indlæg: 16
Ja! De er helt forseglet med sølvpapir og små huller prikket i. Der er ingen colonisering overhovedet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team