Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2017 19:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2017 19:04
Indlæg: 6
Lidt baggrund;
- Jeg har altid været lidt af en havemand, og jeg har i den sammenhæng altid haft en stor passion i at gro ting. Jeg elsker simpelthen bare at gå og nusse med det.
En ven efterlod for nogle uger siden en spore-syringe i mit køleskab til opbevaring men han fik den aldrig hentet.
Den slags kan jeg ikke bare lade ligge og dø hen, så jeg fik den lyse ide at gro dem selv. Jeg har 8cc tilbage i min syringe. Jeg brugte 2cc i nogle knækkede hvedekerner i et syltetøjs-glas blot som et forsøg, for at se om der overhoved var liv i de sporer han havde efterladt mig.

- Syltetøjs-glasset blev derefter placeret i en fjern krog af badeværelset i en lille papkasse (da der er gulvvarme)
Her er et lille billede 3 dage senere

https://imgur.com/a/4mCKo

Jeg fyldte noget perlite i bunden af syltetøjs-glasset. Derefter blandede jeg mine knækkede hvedekerner (kogte) sammen med noget vermiculite til haven, og fyldte ovenpå.
Satte syltetøjs-glasses i microovnen og nukede skidtet på fuld hammer til glasset var alt for varm at røre uden en grydelap. Tænkte at det måtte sterilisere indholdet nogenlunde..
(Igen, jeg ved slet ikke hvad jeg laver, ville bare se om mine sporer virkede)

Jeg ventede derefter til glasses var tilbage i stuetemperatur og sprøjtede de 2cc sporer i ned lags siderne af glasses, 4 steder. 0,5cc hvert sted.

Men som i kan se gror der noget i glasses nu. Ser det rigtigt ud? Og når glasses nu engang er dækket af mycelium og ikke har en åbning stor nok til at jeg kan få kagen ud, hvad har jeg så af muligheder. (Skulle jeg nå så langt :P)

Mvh Knocz


Senest rettet af Knocz 11 dec 2017 20:10, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2017 20:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2017 19:04
Indlæg: 6
Min tanke med perlite i bunden var så kagen havde et godt underlag som kunne tage imod alt den kondens som er på indersiden af glasses.
Vil igen understrege at det var et projekt en sen nat i en god koger ;P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2017 20:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
I stedet for at forsøge en masse selv, prøv ud med den rimelig standardiserede metode, der hedder BRF Tek. Hvis du googler kan du finde en masse guide og videoer. Det aller aller vigtigste er at indholdet af glasset er sterilt inden sporene tilsættes og er det længe nok til at de kan nå at kolonisere det, og allerede her tror jeg du har tabt. "Sådan nogenlunde" er ikke godt nok når det kommer til at få et mycelie igang hurtigere end mug, + det ser ud som om der er for meget vand og du mangler et beskyttende lag ren vermiculite i toppen.

Så hold sporene i køleskabet til du har set Roger Rabbit's videoer om BRF og gør så præcis som han siger.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2017 20:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2011 03:39
Indlæg: 85
Tror heller ikke det kommer til at gå. Det er bedst at følge et tek ret nøje. Tjek evt også bulk-metoderne på f.eks. shroomery. Det ligner lidt du har kombineret grain spawn-metoder med PF-tek.

_________________
Too weird to live, too rare to die.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2017 22:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2017 19:04
Indlæg: 6
Jeg hører jer klart og tydeligt, og jeg er helt enig. Men det bekræfter da at der er liv i sporerne!
Men ja,. Det er noget værre rod jeg har gang i.
Må få sat mig selv ordentligt ind i sagerne og forsøge igen.

Vælger dog at lade mit ghetto-tek gro, end til videre ser det ikke giftigt ud. Skal nok smide det i skralderen hvis der dukker sjove farver op.
Skulle jeg nu være så heldig at myceliumet når at dække hele substratet før en eventuel kontaminering hvad gør jeg så?

Tænkte om man kunne ryste glasses, hælde det i et lille fad, dække det med noget vermiculite som topping? (Hvis jeg nogensinde når så langt) og så putte det i et terarie lavet ud af gennemsigtig plast?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2017 10:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Du skal i hvert fald ryste glasset løbende, for du får aldrig en kage ud af det glas du har gang i - det snævrer ind ved toppen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 15:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2017 19:04
Indlæg: 6
Jeg ryster det engang ;D Så kommer der måske også lidt mere gang i sagerne

Alternativt havde jeg tænkt mig at tape glasset til med gaffa og knuse det forsigtigt med en hammer ;P Skråplan!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 20:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2017 19:04
Indlæg: 6
Ellers var det måske en mulighed at gro dem ud af toppen af glasset? Såsom her https://imgur.com/a/1lTNH, har i nogen erfaringer med det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team