Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 10:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 apr 2018 10:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej igen.

Det er tid til at jeg skal på min første rigtige indre rejse. Jeg mener at jeg har forholdvis meget erfaring med at tage på pskydeliske eventyr. Men jeg har aldrig været alene og dermed ikke kommet så dybt ind i mit sind, som jeg tror det er muligt. Jeg har da forsøgt at gå væk fra mine venner på trip eller bare ligget og zonet ud for mig selv, men jeg har altid følt at jeg ville kunne komme dybere hvis jeg ikke følte et socialt ansvar.

Derfor vil jeg imorgen tidlig (så er jeg helt udhvilet) spise eller drikke et sted mellem 2-3.5 gram cubensis svampe. Jeg har nok været i en psykedelisk bevidsthedstilstand (LSD og svampe, med en maks dosis på 200 ug LSD på LSD og 3,5 gram svampe som maks svampe dosis) omkring 20 gange + MDMA oplevelser + utallige oplevelser med cannabis. Men jeg kan stadig ikke beslutte mig for om jeg skal gå mildt til værks imorgen eller om jeg skal give mig selv den store tur. Jeg har lyst til den store tur for at sikre mig at komme dybt ned i min bevidsthed, men jeg har også en stor del respekt for stoffet og kunne bare forestille mig at det er noget mere overvældende når man er helt alene.

Jeg har tænkt mig at mørklægge mit værelse og evt. tænde stearin lys eller min trip lampe (som sender alverdens farver ud med LED lys bag dæmpet plexiglas der er lavet til LED lys). Jeg vil så starte med at høre et album fra en ambient kunstner som jeg godt kan lide med øjenbind på og efter et par timer tage øjenbindet af og gå i det grønne område der ligger ca. 20 m fra min lejlighed.

Min intention er som sagt primært at komme ned i min egen bevidsthed, så måske ender jeg med bare at blive i min lejlighed. Men jeg vil ikke lukke mig fast på en bestemt tilgang. Jeg har ikke nogen specielle udfordringer (af hvad jeg ved af) som jeg gerne vil have løst, men jeg er blevet kraftigt inspireret af at have læst Stanislav Grofs første bind om den indre rejse. Så jeg vil forsøge at finde ud af om jeg har nogen former for indbyggede systemer som er negative og som der skal arbejdes med.

Jeg går ind til det her efter en periode hvor jeg har været mere æddru end nogensinde (i mit voksen liv) og netop har færdiggjort 3 eksamener. Så det taler også for at jeg godt tør at springe ud i den højere dosering. Umiddelbart kunne mit set og setting ikke være bedre. Men igen så har jeg også altid levet efter devisen om at man altid kan tage mere, men man kan aldrig tage mindre. Derfor kunne jeg jo også starte med at tage 2.5 gram også have et gram liggende klar til redosering, hvis jeg kan mærke at det bliver undervældende efter en times tid.

Hvad er jeres erfaringer med solotrip på de her doser. Hvis man tjekker andre foraer ud, så synes jeg for det første der er mange der kommer med uansvarlige råd (som er kraftigt inspirerede af Terrence McKennas "Dont diddle the dose"-tilgang") og for det andet så kan jeg bare bedre forholde mig til jeres råd, fordi jeg efterhånden føler jeg kender jer lidt (især jer jeg har mødt i virkeligheden selvfølgelig :).

P.S. Det skal siges at jeg indtil nu aldrig har haft noget der minder om et badtrip. Jeg har da haft kortvarige ængstelige fornemmelser, men de har aldrig varet mere end et par minutter. Der var en enkelt gang hvor jeg følte mig sindsyg på et LSD trip fordi alle mine trippartnere forsvandt i et par minutter grundet forvirring omkring nogen fremmede, men det tænker jeg ikke kan ske når jeg er alene fra trippets start.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 11:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg tog et aften-solotrip på 2.5 g. SN i december måned, hvis du vil kan du læse lidt omkring det her: https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=54&t=54288.
Mine omstændigheder minder meget om dine, så måske kan du få noget inspiration fra triprapporten. Jeg nåede dog ikke så dybt som jeg havde håbet på, så næste gang bliver dosen forøget.
Ligesom dig har jeg også klart mest erfaring med at trippe med andre, så at solotrippe uden sitter, og dyrke det introverte trip, er en noget anden boldgade.
I min optik er det en god idé du har fået, så længe du er nogenlunde tryg ved at skulle trippe solo. Lidt sommerfugle i maven når du indtager dem, er dog helt fint.

Gør du det af intuition, fordi du kan mærke at tiden er inde, uden helt at vide hvorfor, eller er der sket noget i dit liv som du vil prøve at få kontakt til?
Uanset dine grunde, så synes jeg det er en god idé du har fået, og du virker velovervejet omkring det!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 12:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Halose skrev:

Gør du det af intuition, fordi du kan mærke at tiden er inde, uden helt at vide hvorfor, eller er der sket noget i dit liv som du vil prøve at få kontakt til?
Uanset dine grunde, så synes jeg det er en god idé du har fået, og du virker velovervejet omkring det!


Jeg gør det fordi jeg har haft nogen tidligere psykedeliske oplevelser i baghovedet meget længe. Det har været nogen meget smukke oplevelser hvor jeg har følt mit indre blive vidst for mig. Jeg har følt at oplevelserne ville fortælle mig noget, men de er altid blevet afbrudt af socialt samvær før at jeg har kunne komme ind til kernen. Nu har jeg endelig chancen for at gøre det uden at mit hverdagsliv kommer i vejen. Jeg har som sagt klaret mine eksamener (eller i hvert fald afleveret dem) og jeg føler mig altså så afstresset som jeg kan blive. Derudover har jeg holdt en længere pause fra de her substanser og jeg føler altså at jeg kan gøre det med god samvittighed.

Jeg havde allerede læst din tråd og den har da også medvirket til at min lyst steg. Derudover er Ø tripperens indlæg også klart en inspiration.

Jeg skal sku nok bare meditere lidt inden jeg hopper ud i det også vurdere dosen i morgen. Jeg tænker ikke det kan gå helt galt på 3.5 gram heller. Men det er jo fedest hvis det bliver en medgørlig oplevelse her første gang. Derudover så siger mange jo at det ofte er de overvældende oplevelser, som har størst indflydelse på lang sigt. Så hvis det sker, må jeg jo bare kigge på hvorfor det sker.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 12:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hector Salamanca skrev:
Jeg skal sku nok bare meditere lidt inden jeg hopper ud i det også vurdere dosen i morgen. Jeg tænker ikke det kan gå helt galt på 3.5 gram heller. Men det er jo fedest hvis det bliver en medgørlig oplevelse her første gang. Derudover så siger mange jo at det ofte er de overvældende oplevelser, som har størst indflydelse på lang sigt. Så hvis det sker, må jeg jo bare kigge på hvorfor det sker.

Jeg synes det lyder godt, og også som en fin dosis når det er cubensis. Så længe du lader dig flyde med, og tager plads som passager på rejsen, så skal det nok gå rigtigt fint.
Jeg ved ikke hvor god du er til at meditere, men jeg er ikke selv ret god til det, og jeg startede alligevel trippet i det rette mindset.
Det kan også anbefales at gå en tur inden trippet, og sætte intentioner og prøve at tænke nogle gode tanker. Jeg har personligt det sorte bælte i anspændthed, og en gåtur var alligevel nok til at løsne mig op, og sætte mig i rette stemning inden trippet.
Er du god til at meditere, så er det selvfølgelig en god idé :)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 12:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ved ikke om man kan være god til at meditere. Men jeg gør det i hvert fald gerne ugentligt :) Nogen gange lykkedes det mig at opnå en følelse af komplet afstressethed, mens det andre gange bare tvinger mig til kun at tænke på mig selv og mit åndedræt. Begge dele tror jeg er sundt i en verden fuld af informationsstrømme og impulser.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 14:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hector Salamanca skrev:
Jeg ved ikke om man kan være god til at meditere. Men jeg gør det i hvert fald gerne ugentligt :)

Der er nogle der bedre kan lade sig rive med/give slip, end andre ;) Jeg burde også gøre en bedre indsats.
Forresten, så så jeg du skrev at du enten vil spise eller drikke dine svampe.
Jeg gjorde selv det at jeg tørrede mine SN i en frugttørrer, og så pulveriserede jeg dem i en kaffekværn, inden pulveret røg i et glas vand som jeg slyngede ned.
Den metode vil jeg gerne slå et slag for, for jeg oplevede ingen kvalme og nærmest intet bodyload ved den metode.. Alle de andre gange har jeg spist mine svampe, og det kan jo som bekendt godt være en prøvelse mht. smag, kvalme og bodyload, men det oplevede jeg slet ikke på pulvermåden!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 15:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg plejer ikke at få bodyload og jeg synes heller ikke smagen af svampen plejer at være så slem som mange siger. Må lige se om jeg kan finde en kværn, for kan dog alligevel godt se fordelen i ikke at skulle tygge sig gennem.

I forhold til meditation er mit indtryk i hvert fald at der bare er dage hvor det virker bedre end andre dage. Men jo ofter man gør det, jo nemmere bliver det også at integrere det i dagligdagen. Altså jeg kan oftere huske at trække vejret i pressede situationer efter jeg er begyndt at meditere.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 15:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hector Salamanca skrev:
jeg synes heller ikke smagen af svampen plejer at være så slem som mange siger.

Jeg plejer at spise det med chokolade for at maskere smagen, så er det ikke så slemt, men der var stadig meget mere komfort i bare at slyngen pulversuppen ned på 2 sekunder, og så var den dosis taget :mrgreen:
Men er beslutningen om trippet taget, så det er helt sikkert at du gør det imorgen? God tur i så fald!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 19:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er helt sikkert jeg gør det imorgen :) Så tak for at ønske mig god tur :D Tror jeg lander den på 3 gram med muligheden for en joint eller et yderligere halvt gram som forstærker, hvis jeg føler jeg mangler noget styrke. Tror dog 3 gram bliver rigeligt. Jeg kan mærke at det skal være en ordentlig tur og at set og setting virker optimal. Når det er så sjældent at jeg kan få alt til spille i forhold til at kunne arrangere et solotrip, så hvis jeg hellere blive blæst igennem, end at gå lidt meh fra oplevelsen.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2018 11:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Synes lige i har fortjent en besked! Alt gik/går fremragende! Jeg kunne ikke sove pga. jeg glædede mig som et lille barn tror jeg. Det resulterede i jeg drak theen for 4 timer siden. Lige i starten var der lidt angst, men det fik øjenbindet, åndedrættet og musikken hurtigt taget kål på. Jeg har haft virkelig mange tanker omkring hvem jeg selv er. Det har alt sammen kredset om at man kan tage på ydre og indre rejser. Jeg kom aldrig på den allerdybeste indre rejse idag, fordi jeg kunne mærke at min krop hellere ville ud. Derfor gik jeg en fremragende tur på min elskede kirkegård. Der ville jeg gerne ryge en joint, men mens jeg sad med den i hånden gik der en dame forbi. Så var det bare at jeg tænkte ved mig selv. Hvorfor faen ryger jeg den her joint når jeg gerne vil fremstå som et åbent kærligt og altomfavnende væsen. Joints burde være helt ok, men sandheden er bare at det kan fremstå som en form for modkultur.

Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen med det her indlæg. Men uanset så var det sku en god rejse og som altid er jeg lidt tom for ord til beskrivelse ligenu :)

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2018 12:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Lækkert, godt at det gik som det skulle! Du tog beslutningen, og det lykkedes :rocking:
Hvordan var vejret da du var ude at gå?

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2018 13:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Halose skrev:
Lækkert, godt at det gik som det skulle! Du tog beslutningen, og det lykkedes :rocking:
Hvordan var vejret da du var ude at gå?


Det var blæsende og solrigt. Meget lækker kombi på svampe. Træerne dansede for mig :D

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 16:09 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
@Hector

Lyder som et ganske fornuftigt trip :)

Det eneste der skurer lidt i mine ører, er at du vælger at gå hent på en kirkegård for at sidde og suge din pind. Generelt er der efter min mening opstået en helt forkert kultur i storbyen omkring brug af kirkegårde som steder hvor man går hen for at sole sig, spille bold, grille osv. eller som i dit tilfælde for at ryge en joint.

Når det så er sagt, synes jeg at det er super ærgerligt at man i tæt beboede områder ikke har afsat et bestemt antal kvadratmeter pr kvadratkilometer til rekreationelle grønne områder. Hvilket resulterer i at folk finder alternativer.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 19:24 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Mr. Gone skrev:

Har du lyst til at uddybe?
Jeg kan ikke se problemet i at man går ind for at sidde i fred og ro og ryge en joint eller meditere eller lignende. Jeg kan godt se, at man ikke nødvendigvis skal løbe rundt og lege eller spille bold, hvis der er sørgende i nærheden, men hvis ikke, hvad er så problemet, så længe man respekterer gravpladserne? :)


Jeg er altid frisk på at uddybe :)

Problematikken ligger i, at man ved at gå ind på en kirkegård for at indtage sine stoffer, per automatik krænker den kristne gravfred, og de hvilested som den kristne kirke stiller til rådighed for befolkningen, værende kristne eller ej.

Jeg er udemærket klar over at flertallet herinde er ikke troende, ateister eller lignende, baseret på flere afstemninger herinde, og derfor ser i det højest sandsynligt ikke fra den side af.

Netop derfor jeg skriver til at starte med. For at give et andet syn på sagen, værende det forkert eller korrekt.

Selv er jeg kristen som ikke tror på alt hvad der står i biblen. Men har stadig en hvis følelse af respekt for kirken og de hellige områder. I dette tilfælde en kirkegård, som er åben for at man som pårørende kan komme ind og samle sine tanker omkring de døde, som et led i sorgbehandlings processen. At folk går ind på en bænk og sidder og læser har jeg intet problem med.

Men generelt er det i min optik en glidebane at den funktion som en kristen kirkegård har er blevet mere og mere udvisket igennem tidens løb. Og kun er et sted man går hen for at sælge (I mange invandres tilfælde) eller indtage stoffer.

Ville dette samme senarie foregå på en muslimsk gravplads. Nej det tror jeg ikke. Dette skyldes nok de kristnes overdrevne godhed, hvilket fører til at de bliver skidt mere og mere på. Og nu er en kirkegård pludselig et sted man ryger points, sælger stoffer og går tur med sin hund så den kan skide i det grønne.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 09:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg kan ikke tage dit indlæg seriøst når du samtidig kommer med halvrascistiske tendenser i slutningen, det viser mig at du ikke er en jeg behøves at ære og respektere, i og med du ikke respektere alle mennesker selv. Jeg er sikker på at jeg godt kan overtale en etnisk dansk pusher til at mødes med mig på en kirkegård og det bliver derfor helt irrelevant at nævne mængden af invandrer sælgere på kirkegårde (noget jeg aldrig nogensinde selv har set eller hørt om). Du er med til at øge et stigma, som INTET godt fører med sig og jeg vil til den dag jeg dør kæmpe mod de holdninger du repræsentere og formidler omkring vores søde og rare medborgere der er kommer fra forfærdelige oplevelser i mellemøsten og skal forsøge at integrere sig i et land hvor de hele tiden diskrimineres og svines til i den offentlige debat (det biddrager du til her, dog i en mild grad, men det er usmageligt synes jeg!).

Den kirkegård jeg besøgte har alle mulige områder, der findes sågar områder hvor der begraves muslimer på den kirkegård. Desuden ved jeg ikke hvor i biblen der står at man ikke må ryge joints. Jeg går udfra du ikke har noget imod at en sørgende ryger en cigaret i det rum?

Jeg kan godt se problemet i hvis man sætter sig en hel gruppe og tænder for høj musik og vifter med sine joints foran sørgende, men jeg sad stille og roligt på en bænk og gemte min joint for folk der gik forbi.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 12:33 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Hector Salamanca skrev:
Jeg kan ikke tage dit indlæg seriøst når du samtidig kommer med halvrascistiske tendenser i slutningen, det viser mig at du ikke er en jeg behøves at ære og respektere, i og med du ikke respektere alle mennesker selv. Jeg er sikker på at jeg godt kan overtale en etnisk dansk pusher til at mødes med mig på en kirkegård og det bliver derfor helt irrelevant at nævne mængden af invandrer sælgere på kirkegårde (noget jeg aldrig nogensinde selv har set eller hørt om).


Der skal ikke meget til før du trækker racist kortet, hold da op. Der er intet racistisk i det, og Ja man kan sikkert godt overtale en dansk dealer til at mødes med dig på en kirkegård, det giver jeg dig helt ret i. Dog vil jeg også mene at der er en forskel i at mødes et sted efter aftale, og så opholde sig et sted hvor kunderne kommer til en. Dog er begge dele i mine øjne forkert. Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men i Kbh har jeg af egne erfaringer aldrig set danskere stå i små grupper og sælge inde på kirkegårdene. Så der er INTET racistisk i det, det er blot en observation.


Hector Salamanca skrev:
Du er med til at øge et stigma, som INTET godt fører med sig og jeg vil til den dag jeg dør kæmpe mod de holdninger du repræsentere og formidler omkring vores søde og rare medborgere der er kommer fra forfærdelige oplevelser i mellemøsten og skal forsøge at integrere sig i et land hvor de hele tiden diskrimineres og svines til i den offentlige debat (det biddrager du til her, dog i en mild grad, men det er usmageligt synes jeg!).


Skal lige hører om du er det man i populær tale kalder for en autonom? Bare lige så jeg ved lidt mere omkring hvor du står :)

For st gentage mig selv, så har jeg intet racistisk sagt. Du griber disse fortolkninger ud af den tomme luft. Og du bliver her den dømmende af os to.

Jeg nærer stor respekt for folk der formår at trække hele deres liv op med ræddes og starte forfra i et andet land. Noget som jeg selv ville frygte at skulle gøre. Så stor respekt for det.


Hector Salamanca skrev:
Den kirkegård jeg besøgte har alle mulige områder, der findes sågar områder hvor der begraves muslimer på den kirkegård. Desuden ved jeg ikke hvor i biblen der står at man ikke må ryge joints. Jeg går udfra du ikke har noget imod at en sørgende ryger en cigaret i det rum?


En kirkegård hvor både kristne og muslimer begraves side om side, har jeg aldrig hørt om før nu. Men hvis s du siger at det er sådan det er, så vælger jeg at tro dig.

Hvor det står i biblen at man ikke må ryge points ved jeg ikke. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om det. Men den kristne kirke, som man må gå ud fra ejer disse kirkegårde, bryder sig ikke om lovbrud. Og ved at befinde sig derinde for at nyde et stykke natur, låner du deres område. Kunne måske lodt sammenlignes med at låne en bil af din ven som til dagligt ryger cigaretter, men er megrt imod hash rygning. Uden hans vidende vælger du så at fyrer en fed inde i hans bil. Du kan lifte ud så meget du vil, men det ville stadig være respektløst i min optik.


Hector Salamanca skrev:
Jeg kan godt se problemet i hvis man sætter sig en hel gruppe og tænder for høj musik og vifter med sine joints foran sørgende, men jeg sad stille og roligt på en bænk og gemte min joint for folk der gik forbi.


Det er jeg glad for st du godt kan se :) Men igen hvor går grænsen? For hvis du skal have lov, så skal alle andre vel også have lov? Og pludselig har vi en ny rygeklub på assistenten kirkegård.

Ikke at jeg reelt tror at det ville ske, men overdrivelse fremmer forståelse.

Og fremadrettet ville jeg personligt blive glad hvis vi kan holde debatten i en god tone. Må sgu indrømme at jeg føler det som en voldsomt personligt angreb når du kalder mig en racist og i den dur.

Ser frem til en god debat :)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 12:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Citat:
Store dele af Assistens Kirkegård er i dag udlagt som kirkegårdspark, og her er du velkommen til at slå dig ned og nyde de grønne og historiske omgivelser.
- KK.dk

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 13:45 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Har Nada strøm svarer senere :)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 14:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Du starter med at associere en adfærd du ikke kan lide med en specifik befolkningsgruppe. Det mener jeg er rascistisk ja. Jeg har da set massere af danskere sælge cannabis i Nørrebroparken hvor børnene spiller fodbold ved siden af. Det er måske ikke et religiøst sted, men respektfuldt vil jeg heller ikke kalde det. Hvis du ikke havde nævnt hvor grupperingerne du snakker om kom fra, havde racer ikke været nævnt og dermed havde denne debat været i god tone fra starten. Nu ved jeg fra en tidligere tråd at du støtter DF og dermed ved jeg også at jeg højst sandsynligt mener du er rascist. Det jeg også selv til en vis grad (jeg sætter mig f.eks. sjældent ved siden af en kvinde med tørkklæde i bussen, og hvis jeg gør så er det en bevidst form for positiv diskrimination hvor jeg forsøger at "integrere" ved at være en af dem der er ligeglad), men jeg forsøger at undertrykke det fordi der er mange mennesker der lider under denne tendens. Og der er nok der jeg mener forskellen ligger. Det er svært ikke have en lille portion frygt for fremmede kulturer i sit sind, men hvis man altid skal fortælle om hvor farlige indvandrere er, så biddrager man til at alle andre også bliver bange. Det er der slet og ret ingen grund til. Især ikke når debatten handler om noget helt andet. Vi snakker om hvordan man skal opføre sig på en kirkegård og der er oprindelsesland for mig at se totalt irrelevant. Jeg kan ikke se problemet i at handle i samfundets åndehuler (kirkegårde og parker), sålænge man ikke gør det op i snotten på sørgende der kunne blive provokeret. Men hvis det ses som et problem er racen irrelevant og det synes jeg du skal overveje næste gang du går ind i en debat. Så kan det være du kan undgå at blive kaldt racist. Jeg kan godt forstå det ikke føles så behageligt. Men jeg tror sgu heller ikke der er særlig mange indvandrere der synes det er behageligt at det altid skal nævnes at der er tale om muslimer, når der er muslimer der gør noget nogen synes er forkert. Og det bliver bare desvære ALTID nævnt når det er muslimer, aldrig når det er kristne. Jeg har i hvert fald ikke hørt tale om alle de kristne typer inde på staden der sælger stoffer, eller alle de kristne rockere der smadrer dem der har lånt deres penge. De danske rockere tror jeg er ligeså kristne, som de muslimske pushere er muslimske. Jeg tror hverken præster eller imamer vil associeres til LTF eller Bandidos. Men det ændrer da ikke på at bandemedlemmerne kan finde på at slå korsets tegn eller råbe Alluha akbar.

Pointen er jeg håber du vejer dine ord en anden gang, ligesom at du håber jeg vejer mine ord overfor dig.

Om jeg er autonom er et svært spørgsmål. Jeg er ikke tilhænger af antifas voldelige metoder, men er enig i at kapitalismen og statsapparatet har mange fejl!! Og jeg mener alle har ret til at opholde sig i det her land. Jeg er generelt imod faste ideologier og religioner og synes man skal tage stilling fra sag til sag. Så jeg et vel autonom i ordets oprindelige betydning. Altså uafhængig og prøver også at være uafhængig af politiske grupperinger. Men jeg er ikke vegansk PKer der slår alle der ikke er som
Mig. Men lige præcis hverdags rascisme det står jeg op imod, fordi det går udover de mennesker du siger du respektere

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 16:44 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
@Skyggen

Nu er det ikke specifikt assistentens kirkegård jeg forsvarer, der er blot der jeg har haft et par oplevelser af den kaliber. Hvilken kirkegård Hector beøgte nævnes umidelbart ikke, men det er heller ikke det afgørende. Det er mere kirkegårde i al almindelighed. Men nej, jeg vidste ikke at Assistentens faktisk var lavet halvt om til en park.

Dog skal du have tak, for at komme med fin info :)


Mr. Gone skrev:
Tak for svaret Koala.

Du har ret i at kirken ikke bryder sig om lovbrud.
Men det gør staten selvfølgelig heller ikke. Er det så af den grund også forkert at sidde i statsejede parker og ryge?


Godt spørgsmål! :D Nej, det vil jeg ikke mene, da vi alle sammen er en de af staten og betaler vores skat (går jeg ud fra?) for at det her cirkus kan kører rundt. Blandt andet for at parkerne kan blive vedligeholdt.

Og eftersom det er staten der laver landets love og, på trods af befolkningens generelle velvilje mod cannabis, fastholder at det er et lovbrud, mener jeg at de spænder ben for sig selv. Nogen vil måske mene at det er i konflikt med min tidligere skrivelse, men nej. Og for lige at uddybe: Staten er Mor og Far, kirken er den artige lillebror der lever efter de regler der dikteres af mor og far. Folk der laver "ballade" på kirkegården er storebroderen der ved at reglerne ikke giver mening, og vælge at bryde dem inde på sin lillebrors værelse. Det bryder lillebroderen sig ikke om fordi det er forkert. Og kan man bebrejde ham for det, eftersom han bare følger reglerne? Det synes jeg ikke. Det synes jeg derimod man skal respektere og blande ham udenom.

Mr. Gone skrev:
Jeg kan ikke se noget problem i at folk færdes på kirkegårde, så længe ingen sørgende bliver forstyrret.


Jamen, hvem er det der vuderer om de sørgende bliver forstyrret eller ej? Den gamle enke der tager dyb afstand til alle former for stoffer, går da ikke nødvendigvis hen og påtaler det over for rygeren bare fordi hun bliver stødt. Hun genkender bare duften af et stykke krølletobak og går sin vej, og tænker sit. Så hvem er oplyst nok til at vurdere om hun bliver stødt eller ej? Det er jeg ikke, men jeg kender et par stykker der ville blive rystede over at opleve det. Om du mener at du kan tage den vurdering, kan jeg ikke udtale mig om.

Mr. Gone skrev:
Og jeg er bestemt ikke ateist, jeg har min egen tro, og har draget visdom fra bl.a. kristendommen, især fra Jesus.
Jeg nyder kirkernes flotte udsmykning, og kirkegårdenes fred og ro. Hvordan det er i København vil jeg ikke udtale mig om, har kun været kort på diverse kirkegårde derovre. Hvis jeg må sidde og læse i fred derinde, hvorfor må jeg så ikke sidde og tage narko i fred derinde? Det kan jeg virkelig ikke forstå.


Jeg må igen må referere til den generelle kristne holdning, om at narkotika ikke er ok. Og eftersom kirkegårdene er "de kristnes sted", på trods af at alle der ønsker er velkomne, synes jeg at man skal respektere det :) Og derudover fordi at det er en glidebane. Som sagt starter det med at 1 enkelt pind er ok, herefter er 1 enkelt streg ok, og pludselig sover der nogle hjemløse derinde som måske ligger og skyder sig i armene.


Mr. Gone skrev:
Men jeg respekterer din holdning, selvom jeg synes det lugter lidt af dansk kristen indoktrinering, en opfattelse af at det i sin dybeste essens er 'forkert' at tage stoffer, eller som minimum at de er dårlige for mennesker - en opfattelse jeg er dybt uenig i.


Jeg respekterer skal også din holdning, og også Hectors for den sags skyld. Så længe man kan kommunikerer på en ordentlig måde, uden at det bliver fornærmende personangreb, synes jeg at man har ret til at fremføre sit, hvad enten man er kristen, jøde eller satanist.

Dog skal du vide at der INTET kristen indoktrinering er ved mig :lol: . Jeg har højest sandsynligt haft flere stoffer mellem hænderne i min ungdom, end flertallet herinde. Jeg mener bestemt ikke at brug af stoffer er dårligt for mennesker, så længe det ikke er et misbrug, da mange stoffer har en utal af gavnlige anvendelses metoder. Og jeg har da også selv prøvet en ting eller to ;)


Mr. Gone skrev:
Jeg kan ikke se hvad muslimer, og deres gravpladser, har med noget at gøre. Og at kristne skulle være overordentligt gode, må du gerne uddybe hvis du har lyst igen :D


At kristne er "gode" Skal opfattes på den måde at de har en stor tilbøjelighed for at bærer over med folk som egentlig krydser deres grænser. I visse tilfælde på grænsen til berørings angst, eller endda noget nogen vil opfatte som svaghed. SÅ det er ikke ment som at de er bedre end andre.

I modsætning til de kristne, har muslimer generelt en lidt mere "du skal ikke komme og lave ballade" attitude, end de kristne har og derfor finder jeg at det nok ikke er lige så plausibelt, at dette finder sted på en muslimsk gravplads.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Senest rettet af Koalabjørnen 02 maj 2018 16:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team