Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jul 2021 17:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2013 19:50
Indlæg: 53
Geografisk sted: ???
Har på det sidste eksperimenteret lidt med at gro svampe og har nu kastet mig ud i min første monotub.
Følgende er blevet brugt

Cirka 10L Coco Coir
2L Spawn + -, lavet på hele brune ris
Sorten er P. Cubensis B+

Jeg er godt og vel 4 dage inde i fruiting, er lidt skuffet over hvor små mange af dem er - men så længe udbyttet stemmer overens kan man ikke brokke sig, det er trods alt MSS og så er det jo også første flush, min forståelse er at netop første flush skulle give små frugter? (dog stadigvæk lidt skuffende små)

Billede
Billede

Next stop: Side pin city :hm:
Billede

Kan ikke få videoer til at fungerer, så i må nøjes :cheers:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2021 18:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2013 19:50
Indlæg: 53
Geografisk sted: ???
Vil lige tilføje nogle små notater, som eventuelt kan hjælpe andre.
Hvis i bruger brune ris og ingen trykkoger har, så husk at lad jeres ris stå og trække i koldt vand i minimum 4 timer for at genoplive bakterie endospore, ellers vil i med sikkerhed blive ramt af sur råd!

Jeg startede oprindeligt ud med 2 små glas spawn, som blev tungt ramt af sur råd - dette redede jeg dog ved at slå kagen ud, rense og skrabe og derefter stille dem i en plastik pose i 2-3 dage for at konsoliderer og tørre ud.
Derefter brugte jeg det til at lave grain-2-grain i større glas (denne gang huskede jeg at lade risene trække)

Blev derefter ramt af grøn mug i mine store glas, hvor jeg tog en flamme steriliseret spiseske (husk at lade den køle af) og gravede en god skefuld rundt om det mug ramte mycelium ud i ét hug - derefter dyppede jeg en tør alcoswab i hvidvins eddike og tørrede glasset af indvendigt hvor muggen var (google fortalte mig det er en af de mest effektive måder at komme både muggen, men også sporene til livs)

Derefter var der intet at se, glassene blev brugt til at spawne til bulk og der har ikke ét tegn på kontaminering været i min tub!
TL:DR; Det kan betale sig at være hårdnakket trods alle "svampe eksperters" råd! :P

Opdateres.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2021 08:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2013 19:50
Indlæg: 53
Geografisk sted: ???
Opdatering.
Første høst var i hus men begik da en fejl under tørring som resulterede i mørke, næsten helt sorte misfarvninger på svampene - jeg troede dette kun var overflade oxidering og indtog da 2.5g sammen med en kammersjuk - ingen effekt, vi ventede 2 timer og indtog 2g mere via Lemon Tek og fik hvis nogen kun en meget mild effekt. Er derfor bange for tørringen spolerede høsten.

Mit indtryk er at jeg skulle have ladet dem overflade tørre på en radiator, før tørring i ovn.

---------------

Næste læs blev luft tørret i stuen i cirkus 12 timer, hvorefter de blev smidt i ovnen på 75 graders varmluft med en gaffel sat i klemme i døren.
Ingen misfarvninger, so far so good!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2021 22:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2013 19:50
Indlæg: 53
Geografisk sted: ???
Sidste opdatering.

Så er monotuben suget tør for næring, det totale udbytte (tørt) blev cirka 110g.
Det er udover mine forventninger som var nærmere 75g i alt, det vil sige min totalt basic monotub formåede at opnå en bio-effeciency på over 100%.

Alt i alt en sjov oplevelse jeg sagtens kan se blive til en réel hobby, hvorfor er der ikke flere der gror svampe? :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2021 11:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Jeg skal snart have lavet nogen til microdosing, det burde jeg bare komme i gang med. Har altid været lidt nervøs over kontaminering.. Men det går sgu nok. Godt med spark bagi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2021 00:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2013 19:50
Indlæg: 53
Geografisk sted: ???
Bare i gang, det er dog vigtigt at være steril og sørge for alt op til bulk spawning netop er sterilt ellers render man ind i mug og andet klamt - og det er jo bedst at kunne undgå det helt.
Sur råd er nemt at undgå, men mug spore kan være et seriøst pain in the ass, der findes massere af tutorials og småtips online.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team