Brown skrev:
Og jeg vil godt personligt garantere dig at INTET bliver videre givet videre til politiet uden en dommers godkendelse af det, så er det lige meget om det er: hvilken data der lægger på en server eller om de vil vide hvem snakket i telefon med hvem.
At tele-selskaberne, for jeg har ingen Umiddelbar grund til at tvivle på hvad du si'r, ikke udleverer person-data uden en dommer-kendelse, er selvfølgelig godt at høre.
Men min anke gik mere på at policen, såvidt jeg da er bekendt med det, ikke møder mange hindringer i det retslige system (selvom de tilhører hver sin grund-pille i rets-systemet (den udøvende (policen) og den dømmende (dom-stolen))) nu hvor regeringen har indført terror-loven der udvider policen's beføjelser og indskrænker den civile borger's privat-liv og rets-sikkerhed.
Dom-stolen ska' holde øje med at policen ikke går amok, og på mig virker dom-stolen og policen alt for fedtet ind i hinanden til at jeg ka' tro det reelt sker.
Det jeg mener er, at det jo intet hjælper, i praksis, at tele-udbyderen forlanger en dommer-kendelse, hvis policen altid bare får sådan en hver gang de har lyst.
Jo, det frita'r selvfølgelig tele-selskabet fra rollen som skurk, hvilket selvfølgelig har værdi, men efterlader stadig borgeren som den reelle taber der ingen reel ret til privat-liv har tilbage.
Men hvis du har ret behøver vi ihvertfald ikke se surt på tele-udbyderen, og det er da også værd at ta' med

Brown skrev:
Der er tit hvor politiet har kontaktet os for at få noget info uden en dommerkendelse af det og det er blevet blankt afvist vær gang i alle de år jeg har arbejdet her.
Hvor ofte er 'tit'? Og nå i så si'r nej, vender de så typisk tilbage med en dommer-kendelse eller opgi'r de bare?
Du ska' selvfølgelig ikke svare, hvis du risikerer at blive fyret eller få andre problemer af det (det du gør her bli'r jo også logget et eller andet sted, medmindre du da ka' slette det ikraft af din arbejds-position hos en tele-udbyder

)
I dagen's danmark ka' man jo blive fyret bare af at ryge en smøg på en p-plads.
Dit firma har sikkert en eller anden politik omkring hvad du må sige om jeres interne arbejds-metoder, så husk at beskytte dig selv. Det ka' ikke siges kraftigt nok.