jim fear skrev:
Uanset hvad der er er din mening og hvad du synes er problemet, så er det stadig ikke begrundet mistanke. Du blander din personlige holdning og lovgivningen sammen.
Du har stadig ikke frembragt noget som helst der ikke begrunder en visitation i den i topic beskrevne situation, ergo er det ikke et spørgsmål om min personlige holdning, men af min opfattelse af loven.
TAP skrev:
Det laver ikke om på at "demokratiet" (der er så mange huller det er helt ufatteligt) har givet ufattelig meget magt til politiet. Straksdomme, du kan blive tilbage holdt i 12 timer uden sigtelse, alle dine telefonsamtaler og beskeder gemmes, så de kan bruges imod dig juridisk.
Jamen lad da være med at opfatte politiet negativt fordi de udnytter de midler der bliver givet til dem. Igen må jeg altså insistere på at det ville være langt mere konstruktivt at engagere sig politisk for at ændre det, end at dyrke en eller anden form for dæmpet had imod ordensmagten.
Fjas skrev:
NEJ, det er dig der misforstår. Det jeg snakker om er at gøre brug af de midler, som loven giver os til at klage over politiet, når de ikke følger loven! Og sådan som loven ser ud, så er det en ret vi har, at nægte visitation. Hvis den så alligevel bliver foretaget, og den ikke udløste noget brugbart for politiet, så kan vi klage, og måske få erstatning. Sådan er loven, basta! Og derfor bør man gøre brug af de rettigheder.
Når du udtrykker det sådan kan jeg godt følge din pointe, men hvis du læser dit oprindelige indlæg er det altså langt fra det du får bragt frem. Jeg er klart enig i at det kun er fair at politiet risikere en økonomisk straf, hvis de visitere en ud fra 'intuition' og ikke finder noget.