Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 15:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Randomname skrev:
Fjas skrev:
Det kan godt være det ikke i den pågældende sag vil udløse en erstatning, men derfor skal man altid klage alligevel. Den vattede holdning du ligger for dagen, som desværre mange andre også deler, er skyld i at Danmark drejer mere og mere i retning af politistat. Jeg synes ærlig talt i skylder jer selv at tage politiets oppression mere alvorligt. Inden vi ser os om er det en ny udgave af DDR vi har opbygget. Og så er det for sent at lave det om, uden at det bliver virkelig grimt.

Jeg tror du misforstår noget.. Så længe vi har et demokrati vil politiet være den instans der håndhæver de af regeringen demokratisk vedtagede love, ud fra retningslinjer også dikteret af loven. Det vil sige politiet gør lige præcis hvad majoriteten af os gerne vil have. Hvis du ikke er tilfreds med det, er du ligeså frit stillet som alle os andre til at tilkendegive din mening og/eller engagere dig politisk for at ændre fx. loven på et givent område. Hvorfor man skulle spilde skatte penge og politiets ressourcer på disse små ting begriber jeg ikke, selv i sager hvor grundlaget muligvis var mindre end denne.

Det laver ikke om på at "demokratiet" (der er så mange huller det er helt ufatteligt) har givet ufattelig meget magt til politiet. Straksdomme, du kan blive tilbage holdt i 12 timer uden sigtelse, alle dine telefonsamtaler og beskeder gemmes, så de kan bruges imod dig juridisk.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QgKnVZZZ2F4&feature=related[/youtube]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Randomname skrev:
Efter min mening agerede politiet i hvert fald absolut korrekt i situationen, og det glæder mig at det i højere grad er den gængse fremgangsmåde fra dem. Der er ingen mening i på den måde at lege katten efter musen, ved at politiet skal hæmmes i åbenlyse sager. Som jeg nævnte tidligere i posten, er problemet som jeg ser det ikke at politiet kigger i mine lommer, men hvilke genstande i dem det kommer dem ved at jeg bære på min person. Hvilket derfor for mig instantant drejer debatten fra jura til politik - ikke at jeg går op i det, der skal bare være væsentligt mindre af det. ;)

Uanset hvad der er er din mening og hvad du synes er problemet, så er det stadig ikke begrundet mistanke. Du blander din personlige holdning og lovgivningen sammen.

Insane psychedelia user!

Randomname skrev:
Fjas skrev:
Det kan godt være det ikke i den pågældende sag vil udløse en erstatning, men derfor skal man altid klage alligevel. Den vattede holdning du ligger for dagen, som desværre mange andre også deler, er skyld i at Danmark drejer mere og mere i retning af politistat. Jeg synes ærlig talt i skylder jer selv at tage politiets oppression mere alvorligt. Inden vi ser os om er det en ny udgave af DDR vi har opbygget. Og så er det for sent at lave det om, uden at det bliver virkelig grimt.

Jeg tror du misforstår noget.. Så længe vi har et demokrati vil politiet være den instans der håndhæver de af regeringen demokratisk vedtagede love, ud fra retningslinjer også dikteret af loven. Det vil sige politiet gør lige præcis hvad majoriteten af os gerne vil have. Hvis du ikke er tilfreds med det, er du ligeså frit stillet som alle os andre til at tilkendegive din mening og/eller engagere dig politisk for at ændre fx. loven på et givent område. Hvorfor man skulle spilde skatte penge og politiets ressourcer på disse små ting begriber jeg ikke, selv i sager hvor grundlaget muligvis var mindre end denne.

NEJ, det er dig der misforstår. Det jeg snakker om er at gøre brug af de midler, som loven giver os til at klage over politiet, når de ikke følger loven! Og sådan som loven ser ud, så er det en ret vi har, at nægte visitation. Hvis den så alligevel bliver foretaget, og den ikke udløste noget brugbart for politiet, så kan vi klage, og måske få erstatning. Sådan er loven, basta! Og derfor bør man gøre brug af de rettigheder.

...Så længe man som OP frivilligt giver politiet beføjelser de ikke har, gør de selvfølgelig ikke noget ulovligt. Problemet er bare at politiet er mestre til at få det til at lyde som om at de har ret til denne slags visitationer, hvilket de ikke ubetinget har.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
....Så længe man som OP frivilligt giver politiet beføjelser de ikke har, gør de selvfølgelig ikke noget ulovligt. Problemet er bare at politiet er mestre til at få det til at lyde som om at de har ret til denne slags visitationer, hvilket de ikke ubetinget har.

Du har ikke noget i mod at vi lige kigger i dine lommer, vel?
eller
Vi må lige se om du har noget du ikke må ha', ik'?
Det er begge spørgsmål, som man kan svare NEJ til, men som i situationen kan virke intimiderende, i sær hvis betjenten samtidig træder et skridt frem mod dig, og laver indledende manøvrer til at starte visitationen. Det er ikke underligt at nogle mennesker føler sig presset til at sige ja, eller måske slet ikke opdager at de selv lige har givet lov.

Det ér noget forbandet svineri.

Junior medlem

Randomname skrev:
Mr.Cookie skrev:
Hvorfor har man indimellem indført visitationszoner visse steder, hvis man i praksis ikke alligevel kan sige nej til kropsvisitering?

Fordi man ikke bare kan visitere alle dem man har lyst til på åben gade, men det kan man med en visitationszone. Således behøver politiet pludseligt ikke den tidligere nævnte begrundede mistanke, da enhver person der opholder sig i visitationszonen kan blive (sjovt nok) underlagt en visitation.
Selvfølgelig kan man sige nej til en kropsvisitation - men jeg tror næppe det havde gavnet topic starter.

En visitationszone oprettes i højere grad for præventivt at holde banditter på afstand, end for at kunne foretage random visitationer! Som andre allerede har nævnt, kan politiet til enhver tid alligevel kropsvisitere dig, bare du sigtes. En visitationszone skal altså dybest set bare få diverse lømler til at tænke: "Der kan jeg ikke gå hen og være kriminel - der er en visitationszone", og dermed holder de sig forhåbentlig væk. Belejligt, siden visitationszoner altid er i brændepunkter :)

Dedikeret medlem

jim fear skrev:
Uanset hvad der er er din mening og hvad du synes er problemet, så er det stadig ikke begrundet mistanke. Du blander din personlige holdning og lovgivningen sammen.

Du har stadig ikke frembragt noget som helst der ikke begrunder en visitation i den i topic beskrevne situation, ergo er det ikke et spørgsmål om min personlige holdning, men af min opfattelse af loven.
TAP skrev:
Det laver ikke om på at "demokratiet" (der er så mange huller det er helt ufatteligt) har givet ufattelig meget magt til politiet. Straksdomme, du kan blive tilbage holdt i 12 timer uden sigtelse, alle dine telefonsamtaler og beskeder gemmes, så de kan bruges imod dig juridisk.

Jamen lad da være med at opfatte politiet negativt fordi de udnytter de midler der bliver givet til dem. Igen må jeg altså insistere på at det ville være langt mere konstruktivt at engagere sig politisk for at ændre det, end at dyrke en eller anden form for dæmpet had imod ordensmagten.
Fjas skrev:
NEJ, det er dig der misforstår. Det jeg snakker om er at gøre brug af de midler, som loven giver os til at klage over politiet, når de ikke følger loven! Og sådan som loven ser ud, så er det en ret vi har, at nægte visitation. Hvis den så alligevel bliver foretaget, og den ikke udløste noget brugbart for politiet, så kan vi klage, og måske få erstatning. Sådan er loven, basta! Og derfor bør man gøre brug af de rettigheder.
Når du udtrykker det sådan kan jeg godt følge din pointe, men hvis du læser dit oprindelige indlæg er det altså langt fra det du får bragt frem. Jeg er klart enig i at det kun er fair at politiet risikere en økonomisk straf, hvis de visitere en ud fra 'intuition' og ikke finder noget. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jo det handler netop om din personlige holdning, når du bliver ved med at argumentere for at der er en god grund til at visitere. Det er ikke et spørgsmål om hvor vidt der er begrundelse for visitationen, men hvor vidt den er lovlig, og det er den ikke. Jeg kan ikke forklare det for dig bedre, hvis du stadig ikke forstår det så prøv at læse de links jeg gav dig igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]