Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 06:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg var så dum i min brandert den anden nat, at jeg kom til at tage en gammel ulåst cykel af et vrag, for at transportere mig selv hjem - jeg blev så knaldet af politiet, og det viste sig at cyklen var meldt stjålet iforvejen. Politiet skrev mig for "Ulovlig omgang med hittegods", men de vidste ikke hvad straffen for dette ville være. Det er her I kommer ind i billedet. Er der nogen der ved hvad sådan en straf løber op i? Har googlet og googlet, men kan intet svar finde, udover at straffen er op til 1½ års fængsel, hvilket nok ikke bliver aktuelt i mit tilfælde.

Jeg kunne forestille mig, der sidder en del her på boardet, der kunne komme til at gøre det samme som mig, så lad os lige finde ud af hvad straffen er. Så fyr løs, hvis I har prøvet noget lignende, eller kender til jura og ved hvad strafomfanget for min forbrydelse er.

Medlem

du får nok højst en bøde.
en stjålet cykel ligger heldigvis ikke så højt på strafferammen ;) men måske uden at sige for meget, kan du måske risikere en betinget dom? men højst sandsynligt får du bare en bøde :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læg mærke til, at de ikke skrev mig for at have stjålet en cykel - blot for at køre på en stjålet cykel, indforstået at det ikke var mig der oprindeligt stjal den.

Satser da også stærkt på en bøde, men hvad bliver bøden på?

Medlem

Jeg blev bustet på en stjålet cykel for et par år siden. Jeg blev dog noteret for brugstyveri, og at køre uden lys, men mener at jeg fik en bøde på 1400. Om de 1400 var før eller efter den blev halveret (Jeg var på S.U.) kan jeg dog ikke huske, og da det jo også efterhånden er et par år siden kan det selvfølgeligt sagtens have ændret sig siden...

Medlem

vil mene den kommer til at ligge på 1000 - 1500,-

Medlem

det er umuligt at sige er du straffet før ?? tyveri giver som regel 30 dage brugstyveri (hvor du stjæler noget for at komme fra A til B) giver 14 dage og ulovlig omgang med hittegods der får du nok ingen ting måske kommer du i retten og får et tiltalefrafald jeg har fornylig også stjålet en bil der blev det hele frafaldet på trods af at jeg kun var 16 :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Raller, vil tro der er forskel på straffen for cykler og biler. Tvivler ærligt talt på, man kommer i fængsel, for at låne en ulåst cykel.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
det er umuligt at sige er du straffet før ?? tyveri giver som regel 30 dage brugstyveri (hvor du stjæler noget for at komme fra A til B) giver 14 dage og ulovlig omgang med hittegods der får du nok ingen ting måske kommer du i retten og får et tiltalefrafald jeg har fornylig også stjålet en bil der blev det hele frafaldet på trods af at jeg kun var 16 :)

Du burde seriøst få en syngende lussing for sådan en handling i din alder - biltyv som 16-årig - idiot!
Man kunne håbe på at du havde kørt galt, kommet alvorligt til skade og skulle betale samtlige omkostninger, samtidig med at du havde fået dig en lærestreg :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kunne håbe på at du havde kørt galt, kommet alvorligt til skade og skulle betale samtlige omkostninger, samtidig med at du havde fået dig en lærestreg :wink:

Du er da en usympatisk idiot.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK

Ja, min empati for andre idioter kan ligge på et meget lille sted :)
Men at ha´sympati for en (16-årig)biltyv hører sgu ikke til i min verden og kommer aldrig nogensinde til det.
Det kunne i princippet være min bil han havde stjålet og sat både dit og mit liv i fare, right?

Ha´en go dag, anarkister!

Medlem

Mener du dermed at man skal have sympati for sådan en spade.?

Jeg er klar over at de fleste herinde bryder loven jævnligt, men tyveri og røveri er simpelthen en af de laveste, og usympatiske handlinger man kan fortage sig. At man kan få sig selv til at krænke andre menneskers ejendom på den måde er simpelthen for usselt. Og at han så bagefter skriver at tiltalen Heldigvis blev frafaldet, med en lille smiley bagefter, viser (efter min mening) at han ikke ser alvoren i de han har lavet, og derfor kunne finde på det igen. Den type mennesker skal efter min mening bare brænde op i helvede, da det eneste de gør godt for, er at fornedre menneske-racen, og forsøge at smadre tilværelsen for alle os anstændige mennesker!

Sorry for off-topic, men jeg skulle vist lige af med lidt galde!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]