Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 13:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Idag har der været razzia på min HF.

De holdte alle folk inde i klasselokalerne i pausen og sagde at elever ikke måtte gå. Derefter kom der hunde ind i klasserne.

Er man i realiteten ikke i sin fulde ret til at gå? Ingen er blevet sigtet eller anholdt. Razziaen sker som følge af at en elev er blevet bortvist og meldt til politiet pga. salg af hash.

Denne approach synes jeg er en smule voldsom.

Insane psychedelia user!

Jo, du er i din gode ret til at gå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle burde rejse sig og gå. Det er overhovedet ikke i nærheden af rimeligt at nogle skoler bruger politi til den slags. Og hvis politiet var bare lidt fornuftige ville de sige nej til at stille op til den slags nazi razzia.. Det er mig en gåde at vi år efter år skal høre om denne type razziaer uden at der er nogen der tænker sig om og kommer til den konklusion at det er squ ikke ok.

Junior medlem
Brugeravatar

Ok tak for svarene.

Hvad er mine/vores muligheder her fra? Størstedelen har eleverne har en blind tiltro til ordens,agten, og at det de gør er i orden, for det er jo Politiet ikk??? Jeg bliver jo næsten nødt til at overbevise mine med-kursister om det forkerte i razziaen, før jeg overhovedet kan stille spørgsmål til det uden at blive sat i et dårlig lys.

Hvad ville i gøre?

Junior medlem
Brugeravatar

Her er en udtalelse fra skolen:

http://www.thlangshf-vuc.dk/uploads/rek ... esiden.pdf

Junior medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
damn, sikke nogle røvhuller der styrer din skole. på min HF havde jeg flere lange samtaler med min studievejleder om at jeg røg og ville ryge hash hver dag mens jeg gik på skolen, han dømmede mig ikke og fortalte det ikke til nogen... Han troede til gengæld ikke på at jeg kunne gennemføre på den måde..

hvad mener du med hvad dine valg er??? lad være med at tage stoffer med i skolen nogensinde, og lad være med at ytre dig om dit eller andres brug.
Tror ikke du får vundet dine medstuderende over, måske et par stykker der ikke er 100% fastlåst i deres ignorante holdning.

Jeg har altid vidst at jeg ikke skal tage mit fyfy med skole, det er jo klart. Skolen har et reglement som skal overholdes, og desuden er det ulovligt at besidde... Jeg vil nok bare gerne have belyst at den form for magtbrug ikke er okay. Det at de holder elever "indespærret" i længere tid.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Frihedsaktivisten havde engang nogle artikler om samme emne, men jeg kan ikke lige finde noget nu. Evt. prøv at kontakte ham. Han plejer at være klar med gode råd med hensyn til dine rettigheder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

https://www.facebook.com/video.php?v=290781604454737

^ Er det her din skole? Så er Lars Andersen / Frihedsaktivisten allerede informeret om det. Skriv til ham, han har mange gode argumenter og han er god til at fremstille dem på en måde, så det føles absurd at være uenig.

Medlem

Jeg fatter vitterligt heller ikke at man begynder på sådan noget pis. Medmindre at du har underskrevet noget da du begyndte på skolen, omkring at sådan noget kunne forekomme, og hvis man ikke efterlever disse krav ville bortvisning være en mulighed. Kan jeg huske jeg skrev under på da jeg gik på efterskole for mange år siden.
Men det er ikke normal procedure for en HF går jeg ud fra.
Jeg havde stille og roligt pakket mine ting og smuttet hjem for den dag, så kan de altid sigte dig mens du er på vej væk og fred være med det, men at skulle stå vente som en abe i et bur er da direkte tilgrin.

Og hvad jeres muligheder nu er, forstår jeg ikke helt hvad du mener ? muligheden var at du bare kunne tage dine ting at gå, du valgte at blive?
Hvis du tænker på du er blevet frihedsberøvet og vil have erstatning så kan du godt drømme videre!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
"Vi ønsker at sikre alle en tryg skolegang hos os, derfor vil skolen hjælpe med, at den enkelte kan
komme ud af et eventuelt misbrug og gennemføre sin uddannelse."

Jeg går stærkt ud fra, at den/de der blev taget, bliver smidt ud af skolen? Og så prøver de at dreje den over på, at de i virkeligheden hjælper de unge!? Svin!

... Ved du hvad der er sket med dem Gumma?

Junior medlem
Brugeravatar

Det viste sig at hunden der kom rundt på skolen var en del af et privat vagtværn, som også bliver kaldt ud til andre skoler i byen. Hidtil har de kun været på Teknisk Skole og på Silkeborg Ungdomsskole (10. klasse).

Det var ikke politiet som var rundt. De elever som hunden markede hos, blev kaldt til samtale med skolens ledelse med mulighed for at få hjælp til ens misbrug. Ingen er blevet bortvist udover hende som blev meldt til politiet før efterårsferien.

Rektor udtalte til en formiddagssamling igår at disse hunde-visiter ville komme til at ske jævnligt for fremtiden.

Jeg har mit på det rene, og det er da nok kun fordi at jeg selv ryger joints at jeg føler mig klemt i denne situation. Jeg bare ikke forstå hvordan den approach kan løse nogen problemer overhovedet. Får vi mindre lyst til at ryge hash hvis skolen får besøg af hunde fra tid til anden? Nææh... Jeg bliver nok mere trodsig og irriteret af det, og kan forestille mig at mine med-kursister også føler det samme. Selv dem som ikke ryger.

Junior medlem
Brugeravatar

Shambhala skrev:
https://www.facebook.com/video.php?v=290781604454737

^ Er det her din skole? Så er Lars Andersen / Frihedsaktivisten allerede informeret om det. Skriv til ham, han har mange gode argumenter og han er god til at fremstille dem på en måde, så det føles absurd at være uenig.

Jep det er min skole. Dem man ser i videoen er vores pedeller og en hundefører. Privat vel at mærke. Jeg har også tænkt på at skulle kontakte Lars Andersen, men tror bare kun han kan rådgive hvis det nu havde været politiet som havde været på besøg. Men hvis i tænker han stadig kan komme med værdifuldt input, så vil jeg skrive til ham.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]