SpiceTryp skrev:
En bekendt har fortalt, at han fik snuppet et brev i lufthavnen. Et erfølgende blev der ringet fra politiet som indkaldte til afhøring. Alt blev benægtet. Han er stadig sigtet i sagen som måske/måske ikke ender i retten.
Under afføringen fin han fortalt at der kører rigtigt mange sager nu omkring handler via Tor for bitcoins. Ca. 400 i kbh/amor.
De er i høj grad klar over handler via Tor. Om de kan lure vidste min bekendte ikke, men han blev spurgt om han havde kendskab til de ting.
Han havde ikke brugt pgp og og er bange for at der måske tilbageholdes post? Kan man det? Hvad sker der hvis flere breve konfiskeret?
Han fik selvfølgelig fortalt at det nemmeste for alle parter ville være at tilstå. Men han har intet bestilt. Hvad er chancerne?
Bonus info: jo flere der bustes jo større bonus får politichefen!
Under opringningen blev der bedt om at medbringe bankoplysninger for de sidste to måneder, det er IKKE et krav! Men lusket spil for ordensmagten side
Nogle råd?
Update:
Ved godt at det er en gammel tråd, men synes lige at jeg ville opdatere.
Sagen er at ovenstående sag frafaldt grundet manglende beviser... godt nok.
Der var åbenbart blevet sendt flere breve end kun det ene.
, og min ven var således til endnu en afhøring, denne gang med en kriminalbetjent. Og så nu igen, her et helt år efter? Det drejer sig om tre breve fra sidste år. Wow.
Igen måtte min ven op på stationen til endnu en ældre meget sur kriminalbetjent der nu havde fået adgang til hans bankoplysninger. Han påpegede to transaktioner til køb af bitcoins og mente at det var bevis for at der var foregået noget ulovligt. Min ven var ikke enig, idet at han mente at man kan købe andet end ulovlige ting for bitcoins!. Han venter nu spændt.
Noget helt andet: kan/må politiet samarbejde med post Danmark?