Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 okt 2018 12:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Jeg ved godt, jeg laver et lidt upopulært opslag der ligger på grænsen af det tilladte, men jeg gør det, for at reducere en risiko.

Jeg er en 50 årig meget erfaren bruger af opium. Jeg tager det 2-3 gange om måneden.

Jeg har tidligere været fast medicineret med tramadol, brød mig ikke om det, trappede ud, kold tyrker. Siden har jeg haft blandet erfaring med methadon, oxy og ren morfin, og det har været fint nok uden nogen afhængighed.

Nu har jeg besluttet mig for at ryge heroin. Dels fordi jeg ikke har mere opium + nysgerrighed. Trods min erfaring befinder jeg mig langt væk fra et misbrugermiljø og er ikke i umiddelbar fare for afhængighed (jeg ved godt man aldrig kan vide, men tager gerne chancen).

Mit spørgsmål lyder:
Hvad skal jeg passe på hvis jeg vil købe heroin på gaden / miljøet (jeg spørger ikke om hvor, det ved jeg godt). Uanset hvad jeg køber, regner jeg med som altid at tage blot en ekstrem lille dosis og så øge det langsomt ind til svag virkning opnås.

Bør jeg sniffe det i stedet? Jeg tager ikke IV. Hvad koster det cirka og hvad kalder man det på gaden / miljøet?

Jeg køber ikke over det sorte net, da alt hvad jeg køber, der ser mistænkelig ud, bliver tjekket i tolden.

Med venlig hilsen ”Kryddersnaps” - den potente af slagsen.


Senest rettet af kryddersnaps 02 okt 2018 18:18, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018 15:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg har ikke nogen erfaring med heroin, men du kan jo prøve både at ryge det og sniffe det, og se hvad der virker bedst. Her er en doseringsvejledning: www.erowid.org/chemicals/heroin/heroin_dose.shtml.

På gaden kaldes det "dope". Du bliver garanteret snydt i starten, men du må bare kaste dig ud i det. Efterhånden lærer du hvad du skal holde øje med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018 17:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
..og så er det jo forskel på hvid, brun og gul (paki)..

Hvid er saltformen der kan sniffes og skydes (har også set folk ryge det)

Brun er den frie base der kan ryges..

Gul Paki skulle være det stærkeste..

Har ringe erfaring med Heroin, har prøvet at sniffe hvid dope 2-3 gange, for mange år tilbage..
Tror ikke du blir snydt mere end alle de andre, vil tro, at breve á 50-100mg er færdigpakkede og klar når du finder det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018 17:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej Kryddersnaps! og velkommen til PSY :)
hvordan har du tænk dig at indtaget det?..
vh

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018 18:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Hej. Tak for fin velkomst og tip, jeg føler mig lidt bedre rustet nu, selvom det er et stort skridt, jeg må tage mod til mig

Jeg havde egentlig tænkt mig at ryge det, men hvis sniffe det er bedre og mere sikkert, så gør jeg det. Bare ikke IV. Jeg går som sagt forsigtigt frem,lidt af gangen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018 18:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
velbekomme du :)
Jeg snakkede med et hardcore-dopehead her den ene dag.. -og hans råd for den uerfarne var at surfe, altså ryge det.. lidt af gangen; som i små bettesmå doser/streger.. han sagde: ved denne indtagelses-rute så falder man bare i søvn(går kold) istedetfor at man dør..-ved for aggressiv redosering.. (dette er blot en illustration af indtagelse; IKKE en idiotsikker-metode..)
hvis det sniffes er det jo inde i kroppen og ret svært at få ud igen, hvis dosen er for stor eller stoffet urent..
ps jeg er lidt selv en forsigtig-lars :) notin rong wit dat!
mvh S

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018 22:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
køb evt et testkit til 100-200 kr så du kan tjekke renheden :) de penge er godt givet ud


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2018 09:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Hej slidtelis.. Det lyder som en god ide, jeg vil nødig have fentanyl i min heroin.

Jeg har googlet det lidt, men det eneste kit jeg kan finde er urintest, ikke noget hvor jeg kan teste selve stoffet. Hvor finder jeg det?

Hilsen kryddersnaps


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2018 17:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Du kan købe dem her til 3 pund stykker
https://www.reagent-tests.uk/product/fe ... est-strip/
Hvis du bruger rabatkoden psychedeliadk får du 10% rabat

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2018 17:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Tak for tip.. det vil jeg overveje, har aldrig købt på gaden før, det bliver lidt af en overskridelse, men savner virkelig et godt opiat kick.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2018 06:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Jeg kan ikke anbefale nogen at prøve at skaffe heroin fra tilfældige folk på gaden, og egentligt ej heller at indtage det. Hvis du alligevel er fast besluttet på at gøre det så er her nogle generelle "better safe than sorry" råd.. Det kan godt være ikke alle rådene passer til dig og din situation, men bruger bare lejligheden til at komme med min erfaring der måske eller måske ikke kan bruges af folk der kigger med. Så selvom jeg skriver "du" så mener jeg ikke nødvendigvis dig kryddersnaps, men mere den tilfældige læser som potentielt ingen eller kun sparsom opioid erfaring har.

Afhængigt af hvilket slags miljø du får kontakt med, og hvor ofte du vil have kontakt med det miljø så er det en god idé at tage nogen forholdsregler. I visse kredse er der en del sketchy typer og nogle folk snyder dig hvis de kan.
Hav kontanterne med og lad din pung samt diverse værdigenstande blive derhjemme.
Nævn aldrig hvor du bor (så pas på med ikke at give dit tlfnr eller navn ud hvis det kan føre til din adresse)
Hvis du kan så kom ikke alene og ikke om aftenen/natten.
Ikke vær naiv, se helst varerne før du giver dem pengene.
Lad være med at låne penge/klodse.

Mange folk på gaden er skam flinke og hjælpsomme mennesker, men i visse miljøer er der lidt råt så pas på dig selv.

Mht til ROA så vil jeg også anbefale rygning. Hvis du laver røret du suger fra af staniol kan du bagefter folde det ud og ryge det der har sat sig fast. Teknikken til at ryge er lidt tricky, du skal sørge for at holde klumpen i bevægelse så det ikke brænder på. Og ikke kør det over det samme track alt for mange gange så sætter det sig hurtigere fast. Selvom du starter stille og roligt ud, så er det nemmere at sørge for at det ikke brænder sig fast jo større klumpen er. Så hæld hellere en del pulver ud på sølvpapiret selvom der er mere end du kan ryge, det er nemmere at kontrollere (men ryg stadig stille og roligt og se rusen langsomt an). Du kan godt pille den smeltede klat af hvis du har brugt dit sølv helt op og har brug for et clean sheet (igen, dette er nemmere når klatten er stor).
(Edit: Jeg vil lige sige at jeg virkelig ikke vil anbefale nogen over nettet at eyeballe stærke opioder. I teorien for god HR skyld skal du jo helst afveje lortet ret præcist, just in case at det er et virkeligt overraskende rent batch du har fået fat på i forhold til det du plejer at få eller at det ikke er homogent fordelt. Måske er jeg bare heldig at jeg stadig er i live, har aldrig vejet det af eller fået det testet hvilket jo i grunden er totalt hjernedødt. Så jeg føler ikke at jeg har nok indsigt eller erfaring til at tale så skråsikkert om dosering af et højpotent opioid.)

Min erfaring er udelukkende med brun btw.

Mht farer ved heroin og specifikt at ryge det så læs op om leukoencephalopathy. Jeg ved ikke så meget her, måske andre er mere kyndige til at forklare om der er en reel fare ved et lille/moderat forbrug.
Selvom du kan bygge din rus mere sikkert op når du ryger dope end hvis du fx skyder det, så forsvinder risikoen for at du dør ikke. Du kan fx stadig risikere at blive kvalt i dit eget opkast.

Desuden er kvaliteten af dope varierende, og du ved ikke hvad der er for aktive cuts og fyldemateriale i det lort du køber, hvilket er skræmmende da der findes stoffer som fentanyl (100 gange stærkere end morfin) eller nogle af dets analoger såsom carfentanil (10.000 gange stærkere end morfin). Ved ikke hvor prævalente de er som cutmidler i DK, men bare det at de eksisterer og at du ikke har den fjerneste anelse om hvad fanden der egentligt er i det pis du køber er da bestemt skræmmende og er desværre en uundgåelig risiko du må tage i opioid gamet (medmindre du selv dyrker opiumsvalmuer).

Så er afhængighed selvfølgelig også en fare, for nogen mere end andre.
Vær ultra ærlig omkring dit forbrug overfor dig selv!! Evt før du går igang så tænk på en grænse hvor du ville mene et forbrug tipper over i et misbrug og skriv ned hvorfor du mener dette, og så lad den grænse stå uanset hvad! Så hvis du fanger dig selv i at bryde den så tænk godt og grundigt på hvorfor du dengang mente at det var grænsen mellem forbrug og misbrug, og om det ikke er potentielt farlige undskyldninger du har kørende i hovedet om hvorfor du mener den her skide grænse skal rykkes.
Hvis du nu finder en eller flere faste kontakter og derved får stoffet gjort lettere tilgængeligt, øger du potentielt også risikoen for afhængighed. Udover det så hav i mente hvis du nu kun har prøvet opioider oralt at det muligvis kan virke mere afhængighedsskabende når du ryger det pga det hurtigere onset (få sekunder, faktisk hurtigere end hvis du tager det IV dog kan du, på godt og ondt, få mere på én gang ved at skyde eller sniffe).
Vær også ærlig omkring din egen risikoprofil. Det kunne være om du går og kæmper med depression, er i dårlige tider, har tendens til eskapisme, er misbruger af andre substanser, er uden uddannelse og uden job, din daglige omgangskreds er misbrugere, har meget angst i hverdagen eller du måske ikke rigtigt har nogle ambitioner i livet eller noget du arbejder henimod. Hvis du nu har alle de karakteristika så er det tydeligvis ikke en særlig fornuftig beslutning at begynde at eksperimentere med opioider.

Andre "farer" kunne også være problemer med lovgivningen/politiet samt de sociale og karrieremæssige aspekter (specielt heroin er et ret tabu stof).
Jeg ved ikke om det passer det er bare noget jeg har hørt, men hvis der kommer ballade visse særligt udsatte steder og politiet kommer kan de registrere at du var der. Ved ikke hvor meget du kan lide tanken om at du muligvis står på en liste et sted sammen med en masse mennesker der lever livet på kanten. Hvem ved hvad konsekvenser det kan få senere hen i livet. Det er måske at trække den lidt og se worst-case-scenario, men bare noget at være opmærksom på. Ved dog ikke om det er sandt.

Noget helt andet du skal være opmærksom på er risikoen for at blive smittet med sygdomme. Ikke bare igennem den klassiske fejl med at dele værktøj, men også med at være i nærkontakt med meget socialt udsatte personer. Der var bl.a udbrud af tuberkulose på en varmestue nær mig for nylig. De virkelig udsatte steder har jeg også set blod smasket ud forskellige steder, affald og nåle spredt rundt og en tung klam røg og dunst af en blanding af heroin og freebase kokain. Det er ikke specielt lækkert.

Siger hverken du skal eller ikke skal tage heroin/opioider generelt, men bare informer dig selv og tænk dig om før du springer ud i det. Det er ikke en lille beslutning.

Ret mig endelig hvis noget af det jeg skriver er totalt ævl!

Det er ikke for at male fanden på væggen, pointerer bare nogle risici ved ikke hvor sandsynlige det er for at noget går galt, det er op til dig selv at vurdere.
Pas nu på jer selv derude


Senest rettet af T-1337 14 okt 2018 18:13, rettet i alt 3 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2018 09:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Tak for kloge ord. Jeg vil overveje det endnu engang. Jeg vil også føle mig mere tryg med opium, men det er jo stort set umuligt at anskaffe sig, især på gaden - så vidt jeg har hørt. Jeg er ikke ligefrem street-wise, men bedre rustet nu, hvis jeg skulle kaste mig ud i det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2018 17:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Bare lige for, at være et generaliserende svin - så er det klart en herboende afghaner du skal finde, hvis du vil have fat i råopium.. No shit =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2018 07:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
kryddersnaps skrev:
Jeg vil overveje det endnu engang.


Er glad for at du ikke bare tager en drastisk beslutning uden at have tænkt tingene igennem først. Må man spørge hvor længe du har holdt den kørende 2-3 med opioider gange om måneden?

Har tilføjet og fjernet nogle ting i min tidligere post. Ved godt ikke alt jeg har skrevet er så relevant for dig, men håber nogen derude kan bruge mine erfaringer til noget.
Ved ikke om det jeg har erfaret er repræsentativt for andres erfaringer, men generelt set har jeg bare oplevet 'gademiljøet' som værende meget problemfyldt og kriminelt. Mange desperate folk, syge folk, nogle rigtigt rådne typer, masser af misbrug, triste skæbner, gæld og pengenød, psykiske problemer og generelt set bare folk i smerte af den ene eller anden slags. Det slår mig nogen gange hvor forfærdeligt det er når jeg møder de samme folk, de samme steder, stang hamrende stiv stå og snakke komplet psykotisk volapyk og råbe af alt og intet fordi personen skal have minimum 1 flaske vodka om dagen bare for at være en smule fucking funktionel. Det er for helvede også mennesker med værdi som du og jeg, og de står for sig selv, tabt af et samfund og endt i et benhårdt miljø totalt ude af stand til at hjælpe sig selv ud af deres hul.
Ved ikke hvad jeg prøver at sige her, rambler lidt og det er nok offtopic da det ikke er en fare, men det er bare ikke sjovt at se mennesker blive/være så hardcore ødelagt. Mit hjerte går ærligt ud til de stakkels personer og deres pårørende.

Anyways bare hav hovedet med dig, brug din sunde fornuft så skal gadekøb nok gå. Så bliver du nok højest bare scammet/snyt eller får det til en dårligere pris end stamkunderne.
Åh og lige en sidste ting: vær opmærksom på det at have meget viden/erfaring ikke er det samme som at være en ansvarlig bruger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2018 10:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
unb skrev:
kryddersnaps skrev:
Jeg vil overveje det endnu engang.


Er glad for at du ikke bare tager en drastisk beslutning uden at have tænkt tingene igennem først. Må man spørge hvor længe du har holdt den kørende 2-3 med opioider gange om måneden?

Har tilføjet og fjernet nogle ting i min tidligere post. Ved godt ikke alt jeg har skrevet er så relevant for dig, men håber nogen derude kan bruge mine erfaringer til noget.
Ved ikke om det jeg har erfaret er repræsentativt for andres erfaringer, men generelt set har jeg bare oplevet 'gademiljøet' som værende meget problemfyldt og kriminelt. Mange desperate folk, syge folk, nogle rigtigt rådne typer, masser af misbrug, triste skæbner, gæld og pengenød, psykiske problemer og generelt set bare folk i smerte af den ene eller anden slags. Det slår mig nogen gange hvor forfærdeligt det er når jeg møder de samme folk, de samme steder, stang hamrende stiv stå og snakke komplet psykotisk volapyk og råbe af alt og intet fordi personen skal have minimum 1 flaske vodka om dagen bare for at være en smule fucking funktionel. Det er for helvede også mennesker med værdi som du og jeg, og de står for sig selv, tabt af et samfund og endt i et benhårdt miljø totalt ude af stand til at hjælpe sig selv ud af deres hul.
Ved ikke hvad jeg prøver at sige her, rambler lidt og det er nok offtopic da det ikke er en fare, men det er bare ikke sjovt at se mennesker blive/være så hardcore ødelagt. Mit hjerte går ærligt ud til de stakkels personer og deres pårørende.

Anyways bare hav hovedet med dig, brug din sunde fornuft så skal gadekøb nok gå. Så bliver du nok højest bare scammet/snyt eller får det til en dårligere pris end stamkunderne.
Åh og lige en sidste ting: vær opmærksom på det at have meget viden/erfaring ikke er det samme som at være en ansvarlig bruger.


Rigtigt gode pointer! Har også set eventyr forvandles til mareridt på få måneder - flere gange med fatale udgange.. Det starter som en drøm, men man skal satme have rygrad for ikke at drages af miljøet - for det er i sandhed vores medmennesker der lever et elendigt liv - ofte ultraintelligente, sjove, empatiske og alt det der, men misbruget kan vende folk 180.. Det mest skræmmende er desværre nok, systemets måde at takle det på... De er fanget i en ond cirkel og der er meget ringe hjælp at hente.. Bliver sgu helt rørt ved tanken!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2018 14:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Yes, det er en rå verden derude, og mange triste skæbner. Jeg ved ikke, om jeg ville bidrage til den ved at købe noget på gaden. Det ville jeg vel på sin vis. Under alle omstændigheder burde det afkriminaliseres ligesom i Portugal og Norge så de kunne få lidt fred for politiet.

Nogle gange tager jeg opium tre dage i træk, men så stopper jeg. Andre gange kan der gå flere måneder imellem, ca. et par gange om mdn i gennemsnit, men ujævnt fordelt.. Jeg var i smertebehandling med tramadol og alprazolam, dog kun 150 mg (tramadol) daglig og så benzoer oven i, men rimelig onde abstinenser da jeg stoppede med begge ting på en gang, så det har jeg ikke lyst til at opleve igen. Når jeg har taget opium flere dage i træk, har jeg en voldsom trang, men det klinger af efter et par dage. Jeg bruger det mest ved selskabelige lejligheder, eller hvis jeg er ramt af en tung blues. Det er ligesom om, at det kan stoppe en ond cirkel af dårlig humør uden at man behøver gentage det og tage det dagen efter igen. Den glade, venlige fornemmelse bliver siddende i kroppen et godt stykke tid.

Jeg tror sgu ikke, at jeg alligevel har mod til at købe det på gaden, det er et miljø, der er langt væk fra mig. Så tak for den advarsel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2018 05:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
HopIFjordeN skrev:
Rigtigt gode pointer! Har også set eventyr forvandles til mareridt på få måneder - flere gange med fatale udgange.. Det starter som en drøm, men man skal satme have rygrad for ikke at drages af miljøet - for det er i sandhed vores medmennesker der lever et elendigt liv - ofte ultraintelligente, sjove, empatiske og alt det der, men misbruget kan vende folk 180.. Det mest skræmmende er desværre nok, systemets måde at takle det på... De er fanget i en ond cirkel og der er meget ringe hjælp at hente.. Bliver sgu helt rørt ved tanken!


Det er jeg sgu ked af at høre, det er ganske forfærdeligt hvor hurtigt og absolut et liv kan ødelægges. Pas på jer selv derude, der er nok ingen der har sat sig ned og sagt "nu vil jeg sgu være hardcore stiknarkoman". Vil derimod tro de fleste af dem har været igennem alt det der, "jeg har styr på det!", "jeg har en stærk karakter!", "jeg tager det kun x gange om y!", "nåle? Nej føj for satan kunne jeg aldrig finde på!".

Vil ikke lyde som en eller anden fucking skræmmekampagne, der er bestemt masser af eksempler på folk der ikke får ødelagt deres liv ved at prøve heroin/opioider, men der er så sandelig også eksempler på det modsatte! I hvilken gruppering er det så du hører til? Ja, det kan du jo i princippet kun gætte dig til førend at du springer ud i det. Der er dog visse karakteristikker som oftest går igen ved den gruppe det er gået galt for (se min første post hvor jeg snakker om risikoprofil). Men selv hvis du ikke kan nikke genkendende til nogen af disse karakteristikker er det stadig ikke ensbetydende med at det ikke ender galt. Vil også lige pointere at hvis man er så risikovillig at man er klar på at tage kontakt til de mest udsatte miljøer i DK, for at få tilfredsstillet en eller anden form for lyst eller nysgerrighed, skal man måske lige tænke sig om en ekstra gang hvor man egentligt er på vej hen i livet.

Så skal det også nævnes at det helt store problem med opioiderne ganske enkelt er at de er decideret livsfarlige. Der er alene på dette board desværre flere eksempler hvor folk med alverdens viden/erfaring om opioider og med dyb kendskab til HR, sikkerhedsprotokoller osv stadig endte 6 fod under. Hvis du leger med opioider er det reelt set med livet som indsats, that's a fact - lad være med at tro andet.

Buttkraken skrev:
Du kan købe dem her til 3 pund stykker
https://www.reagent-tests.uk/product/fe ... est-strip/
Hvis du bruger rabatkoden psychedeliadk får du 10% rabat

Det er selvfølgeligt altid tilrådeligt at teste sit shit først, men læg dog mærke til beskrivelsen af produktet:
Citat:
Although fentanyl is the biggest concern in the UK market we currently do not know whether these tests can detect all analogues of fentanyl. As with all harm reduction techniques, testing does not guarantee safety – even pure heroin, MDMA, cocaine etc can be fatal. Always start with a test dose.

Selvom du tester alt du har OG starter med en test dose garanterer det dig ikke for at du ikke får en OD af en obskur analog da det jo ikke er sikkert det er homogent fordelt.
Desuden så hvad nu når den dag hvor du ikke lige har et testkit til rådighed kommer og du af den ene eller anden grund har noget ukendt dope mellem hænderne. "Ahr mon ikke det lige går den her ene gang, der har jo aldrig været fentanyl i mit dope før". Og det kommer da sikkert nok også til at gå fint hvis det er gået fint alle de andre gange, men hvad nu hvis det ikke gør? Igen.. Det er sgu med livet som indsats folkens.

Og nej, du er heller ikke sikker bare fordi du køber farmaceutiske præparater på det sorte marked istedet for heroin da der også har været eksempler på falske produkter med fentanyl i omløb.

kryddersnaps skrev:
Yes, det er en rå verden derude, og mange triste skæbner. Jeg ved ikke, om jeg ville bidrage til den ved at købe noget på gaden. Det ville jeg vel på sin vis. Under alle omstændigheder burde det afkriminaliseres ligesom i Portugal og Norge så de kunne få lidt fred for politiet.

Nogle gange tager jeg opium tre dage i træk, men så stopper jeg. Andre gange kan der gå flere måneder imellem, ca. et par gange om mdn i gennemsnit, men ujævnt fordelt.. Jeg var i smertebehandling med tramadol og alprazolam, dog kun 150 mg (tramadol) daglig og så benzoer oven i, men rimelig onde abstinenser da jeg stoppede med begge ting på en gang, så det har jeg ikke lyst til at opleve igen. Når jeg har taget opium flere dage i træk, har jeg en voldsom trang, men det klinger af efter et par dage. Jeg bruger det mest ved selskabelige lejligheder, eller hvis jeg er ramt af en tung blues. Det er ligesom om, at det kan stoppe en ond cirkel af dårlig humør uden at man behøver gentage det og tage det dagen efter igen. Den glade, venlige fornemmelse bliver siddende i kroppen et godt stykke tid.

Jeg tror sgu ikke, at jeg alligevel har mod til at købe det på gaden, det er et miljø, der er langt væk fra mig. Så tak for den advarsel


Er ganske enig i at det burde være afkriminaliseret.
Faktisk, det jeg fiskede efter var hvor lang tid du har holdt sådan et forbrug kørende. Snakker vi 2 årtier eller har du kun kørt "2-3 gange om måneden" i ½-1 års tid? Er bare ikke første gang jeg hører "jeg tager det kun en gang imellem uden problemer har styr på det", og så når de bliver spurgt hvor længe de har haft et sådan forbrug viser det sig det kun har stået på i et par måneder. Er bare interesseret i at høre fra folk der har kunne holde et så jævnligt forbrug (hvis det ikke var fordi det var ujævnt fordelt så snakker vi nærmest weekendkriger forbrug jo) igennem en lang årrække uden at det har udviklet sig.
Glad for at du har truffet en fornuftig beslutning. Såvidt jeg har kunnet læse mig frem til herinde er der mange af dem som har mange erfaringer med diverse opioider, deriblandt heroin, der mener at heroin ikke står som noget specielt særligt i forhold til de andre, hvis man da kun tager udgangspunkt i effekten og at det ikke er administreret via en kanyle. Dog er der også nogle der finder heroin rusen som værende det bedste af de opioider de har prøvet (selv uden at skyde). Anyways, du går sgu nok ikke glip af det helt store ved ikke at prøve det, ihvertfald ikke nok til at det er værd at springe ud i gadekøb. Har langtfra samme erfaring som visse andre brugere herinde, men min erfaring er også at heroin rusen ikke skilder sig voldsomt ud fra de farmaceutiske præperater jeg har prøvet. Dog er der noget ved det at ryge H i forhold til at æde tabletter, hvadend det er pga det hurtige onset eller om det er pga at nu er indtagningen blevet en fornøjelig og endda social hygge aktivitet.

Her er forresten 2 tråde der minder om denne:
Streetguide til heroin på Vesterbro ?
gadehandel.. tabu?

Og så for lige at slå det helt tydeligt fast, ved ikke om jeg har været klar nok i mine posts. Siger ikke til folk "lad være med at tage heroin/opioider uanset hvad" (men vil dog ikke anbefale det, specielt ikke hvis ROA er IV), har bare præsenteret nogle (ikke alle) af de risici/farer i skal være opmærksom på, det er sgu op til jer om i mener det er en risiko i vil løbe. Derimod vil jeg på det kraftigste fraråde folk at tage kontakt til gademiljøet for at anskaffe lortet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2018 13:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Tak for links, de var oplysende, skræmmende. Jeg har taget opioider on off i ti år, de sidste fem år kun opium, tidligere alt muligt andet, inklusiv methadon som næsten var bedre end opium, altid oral ROA. Mht. afhængighed har jeg forskellige fif der gør at jeg altid har undgået det. Hvis jeg endelig fik fat i noget heroin, hvilket der er noget der tyder på, at jeg desværre ikke gør, for gaden lyder for skræmmende, så vil det alligevel være så besværligt og økonomisk umuligt at opretholde et stort forbrug (har aldrig begået og er ikke moralsk i stand til at begå berigelsesekriminalitet). Æv. No dope. Men godt med alle advarslerne PS.. Hvis man vil læse en god, kritisk bog om politikken og romantikken omkring opiater, kan jeg anbefale den her "Romancing opiates" https://www.amazon.com/Romancing-Opiate ... 1594032254[/url]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2018 18:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej kryddersnaps! :)
Er der nogle gode fif du vil dele ud af?..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 09:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Gerne, ikke at det er noget særligt, men det handler om at øge besværligheden og afstanden til stoffet. Hvis stoffet ligger på hylden lige ved siden af, er det alt for nemt at falde i. Man kan lægge det et andet sted end der hvor man skal indtage det, fx,. en ven, et sommerhus. . Desuden at indkøbe/producere begrænsede mængder af gangen. Det vil ikke afholde dig fra at blive afhængig hvis din indre djævel er for krævende, men det hjælper mig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team