Intet i vejen med at trippe for sjov

!
Rekreativt brug vs. terapi er ganske rigtigt en lidt kunstig skelnen, og jeg er helt enig med dig i, at man kan få en masse med hjem uanset hvor og hvordan man tripper.
Det er det samme som når folk kalder deres psykedelika for medicin. Det er der nogen der har et problem med, fordi de ikke opfatter sig som syge, og derfor ikke tager psykedelika for at blive "raske". (Andre synes bare, at det er noget selvhøjtideligt pis

) Jeg bruger "psykedelisk terapi" som en bred betegnelse for nogle måder og rammer at bruge psykedelika på, som ligger uendelig langt fra konventionel terapi, og ikke primært handler om at blive "rask" i hovedet.
Langt de fleste der arbejder på den måde vil på et tidspunkt få nogle oplevelser der ligger langt uden for et almindeligt terapeutisk spektrum, og som virker massivt forløsende og decideret livsændrende, uanset om personen førhen betegnede sig som mentalt "rask" hhv. "fucked". Stanislav Grof's ramme er den jeg arbejder indenfor, hvis du kender ham. Her bruger man stofferne i en 100% indadvendt ramme og med ædru sitter. Mellem denne strengt internaliserede tilgang, og så den rent udadvendt sociale ramme er der selvfølgelig et bredt spektrum, herunder forskellige shamanistiske settings, som du antyder. Jeg kender flere der laver svampeceremonier i en gruppe eksempelvis.
Din ramme, hvor man tripper flere sammen, eksempelvis i naturen, giver en meget kraftig "beskyttelse" mod den egentlig psykoaktive virkning af psilocybinen. Men der er stadig en "risiko" for at der kommer materiale op, også ved de lave doser. Indenfor psykedelisk terapi er det lige præcis den "risiko" man arbejder på at fremprovokere.
Syrian Rue forstærker ved forskellige mekanismer ligeledes dette "risiko" aspekt af svampene, og det er derfor jeg personligt ikke ville finde den optimal til socialt brug. Den gør i øvrigt det samme med DMT. Den giver desuden et kraftigere bodyload sammen med begge stoffer. Personligt ville jeg bare spise nogle flere svampe, hvis jeg ville have mere ud af trippet, i din setting. Men I kan jo prøve og se hvad I synes.
I denne tråd kom vi lidt ind på kombinationer, kan være du bliver inspireret:
viewtopic.php?f=2&t=55455