Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Highroller skrev:
1. Siden jeg er dansk statsborger bliver jeg vel sat for en dansk domstol, altså udleveret til danmark, for derefter at modtage rettergang?
2. 10 gram amfetamin for en førstegangs-forbryder er vel ikke så hård en straf?
3. Siden det er i et andet land, står jeg så muligvis overfor en smugler-dom (hvilket jo er meget, meget skidt), selv hvis det ikke er med henblik på videresalg?
4. Hvis jeg bliver anklaget som smugler, kan jeg så vinke farvel til friheden?

Bemærkning til det med "smugler": Det er vel muligt at købe stoffer i det pågældende land, så der skal vel være beviser (eller tilståelse) for at du har taget det med hjemmefra...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
@Groza - Det tænkte jeg også, medmindre de finder det mens jeg er ved grænsen, kan de vel ikke bevise det er smuglervarer.. Jeg har jo ikke ligefrem en dansk kvittering på det :)
Men er der nogen der har styr på de andre spørgsmål? Det er vel ikke så alvorligt som jeg frygter? :)

Junior medlem

Jeg blev taget med 2 gram hash (og en røget joint) her i weekenden. Jeg fik af vide af politiet at jeg ville få en bøde på ihvertfald 2500kr og en plet på straffeattesten.
jeg tvivler dog lidt på denne dom.
jeg er 17 år og det er min første forseelse nogensinde. har aldrig været i kontakt med politiet før.
er der nogen der ved hvad dette egentligt vil komme til at betyde for mig ??

DOGGYSTYLE*2!!! :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

doggystyle*2 skrev:
Jeg blev taget med 2 gram hash (og en røget joint) her i weekenden. Jeg fik af vide af politiet at jeg ville få en bøde på ihvertfald 2500kr og en plet på straffeattesten.
jeg tvivler dog lidt på denne dom.
jeg er 17 år og det er min første forseelse nogensinde. har aldrig været i kontakt med politiet før.
er der nogen der ved hvad dette egentligt vil komme til at betyde for mig ??

DOGGYSTYLE*2!!! :peace:

Bøde på 2000,-.. Som kan halveres hvis du er under uddannelse (ret mig hvis jeg tager fejl?).
Og det giver ingen plet på straffeattesten, har mine kammerater i hvert fald ikke fået.

Junior medlem

mange tak for svaret.. kunne godt bruge lidt mere info hvis der er andre der ved noget om det? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
@doggystyle

Du får en plet på den straffeattest som kun myndighederne kan se. Det betyder at du ikke kan blive f.eks. politibetjent.
Din anden straffeattest - den offentlige, som du skal vise når du søger arbejde - sker der intet med. Ingen plet. No worries. Og bøden kan du som sagt få halveret - henvend dig til din lokale politistation.

Hvad det ellers betyder? Tjah - tillykke!, du er nu "on the grid". Næste gang du bliver snuppet bliver bøden højere, og du skal være mere opmærksom på situationer hvor du har kontakt med politiet, for eksempel hvis du bliver stoppet i din bil. Jeg har hørt om tilfælde hvor folk har fået deres bil gennemsøgt, fordi chaufføren har været kendt for selv små besiddelser af et stof. Når det er sagt, så skal du sgu ikke tage det så tungt. Du har formentlig din gode samvittighed i behold :)

Medlem
Brugeravatar

Der er godt meget foreskel på politikræsene, politiet var her i fredags og der flød med kanyler, steroider og en masse piller, den ene tog godt nok noget men spurgte om han ikke gad lave det blive liggene da jeg skulle bruge det til min kur og det gjorde han så, ingen bøde eller noget heldigvis :D

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har brug for hjælp.

Jeg var den 9 Dec. på vej ind til min sædvanlige pusher for at købe et gram hash, da jeg på vej ind bliver stoppet af en betjent. han beder om mit ID for at indskrive mig i sin rapport og ikke andet siger han, jeg kunne jo lige så godt lade vær med lyve og fortælle at jeg skulle købe hash lige som alle andre han havde stoppet - så det gjorde jeg. 10 min efter lader han mig gå med en viden om at der ikke ville blive gjort mere ved den sag, det viste sig så her i dag at jeg er blvet indkaldt til forhør på stationen imorgen.

- det jeg vil vide er om der er chancer for nogen somhelst straf som f.eks en bøde eller sådan noget, selvom jeg ikke havde noget på mig og ikke havde købt hashen. for indtil videre har jeg jo sådan set ikke begået ulovligheden endnu...... så hvordan ligger landet???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvad kan man forvente af straf, hvis man har prøvet at forfalske en recept (på 100 2 mg clonazepam) og er blevet anholdt på apoteket med fingrene i kagedåsen?

Insane psychedelia user!

Alt Ædende Ateist skrev:
Hvad kan man forvente af straf, hvis man har prøvet at forfalske en recept (på 100 2 mg clonazepam) og er blevet anholdt på apoteket med fingrene i kagedåsen?

http://da.wikipedia.org/wiki/Dokumentfalsk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gubben skrev:
Jeg har brug for hjælp.

Jeg var den 9 Dec. på vej ind til min sædvanlige pusher for at købe et gram hash, da jeg på vej ind bliver stoppet af en betjent. han beder om mit ID for at indskrive mig i sin rapport og ikke andet siger han, jeg kunne jo lige så godt lade vær med lyve og fortælle at jeg skulle købe hash lige som alle andre han havde stoppet - så det gjorde jeg. 10 min efter lader han mig gå med en viden om at der ikke ville blive gjort mere ved den sag, det viste sig så her i dag at jeg er blvet indkaldt til forhør på stationen imorgen.

- det jeg vil vide er om der er chancer for nogen somhelst straf som f.eks en bøde eller sådan noget, selvom jeg ikke havde noget på mig og ikke havde købt hashen. for indtil videre har jeg jo sådan set ikke begået ulovligheden endnu...... så hvordan ligger landet???

Så du angav altså din pusher til politiet? Hvordan har du det med det? Imo fortjener du sgu mindst den dobbelte straf af hvad han får.

Insane psychedelia user!

Word! det er fandme en svinestreg det der Gubben!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Lidt svært at bruge dit link til noget når jeg ikke har nogen idé om hvor hårdt de slår ned på forfalskninger af recepter. Det kan jo være alt fra bøde til 2 år (6).

Jeg leder efter nogen der har haft en lignende sag kørende, eller kender nogen der har.

Btw er det ikke mig selv der har været så dum at prøve på dette her.

Junior medlem
Brugeravatar

Yeti skrev: Så du angav altså din pusher til politiet? Hvordan har du det med det? Imo fortjener du sgu mindst den dobbelte straf af hvad han får.

Nej Nej du misforstår jeg har ikke angivet ham til politiet, jeg har ikke fortalt nogle navne eller noget som helst. Sådan er jeg sku ikke. Jeg har bare fortalt at jeg skulle købe noget tjubang, og da han spurgte om jeg kendte ham der solgte svarede jeg selvfølgelig nej.

Junior medlem
Brugeravatar

Gubben skrev:
Jeg har brug for hjælp.

Hvorfor sagde du ikke bare du skule besøge din syge moster?

Med hensyn til forhøret kan jeg bare forestille mig de vil høre nemmere ind til hvor du havde tænkt dig at købe din ryger, for eventuelt at kunne knalde ham. Bare hold fast i du intet ved, og at du intet kan huske.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Skema over bødestraffe for besiddelse.

Nogen der kan fortælle mig om dette skema, hvis man går ud fra de kolonner hedder "forslag", er korrekt.
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Pressemeddelelser/skema.pdf

Hvis ikke er præcist, er der så nogen der kan hjælpe med link til et der er?
Har brugt mange lange timer på at søge justitsministeriet's, politiet's og lovtidende's hjemmesider igennem efter et gældende men uden succes.

og fordi en snemand er min ven

Junior medlem

Hey PSY!
Jeg fik dumpet et brev ind idag og det lyder:

Der anmodes om retsmøde i sagen mod navn: **********
Der sigtes for overtrædelse af :
bekendtgørelse om eurofriserende stoffer : 27 stk, 1 , jf : 3, jf liste b : nr 29 ved den 19 sep 2010 , ca kl.1200 på jernbanegade i københavn at været i besiddelse af 5,3 gram kokain til eget brug fordelt i 2 poser hhv 4,4 og 0,9

2: Lov nr 193 af 24 maj 1972?? om
om fyrværkerri (paragraf): 7, stk. 1 , jf. : 2 ved i tiden før den 19 sep 2010 ca kl.1200 uden kommonual bestyrelsens tilladelse, at være erhvervet proffessionelt fyrværkeri og andre pyrotekniske artikler i form af 3 stk kanonslag og 4 stk røgbomber

Sagen vil blive søgt fremmet til efter i retplejelovens (tegn): 831

Der vil blive nedlagt påstrand om bøde og fængselstraf. jf, straffelovens (tegn)
88 stk 2

Der nedlægges endvidere i medfør af straffelovens (tegn): 75, stk. 2 påstand og konfiskation af 5,3 gra kokain a to poser hhv 4,4 og 0,9 gram, samt 3 stk kanonslag og 4 stk røgbomber

Set bort fra krudtet.. Hva så med coken? Står jeg til fængsel eller bøde eller hvordan?
Jeg er 18 år og ikke været i retten eller lign før. - Ren straffe attest af hvad jeg ved af.

Tak på forhånd - Små nervøs.

Admin
Brugeravatar

Bøde. Tror ikke de gider smide dig i fængsel for det der. Især nu det er første gang. Men du kan nok godt risikere en bøde på 10-15k.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hej . Har brug for jeres hjælp . Min kæreste er blev taget for salg af amf og hash i Torsdags , de fandt ca. 40 g og 86 g hash + 1 kniv . De fandt yderligere en bog med alle hans regnskab (virkelig dumt) . Han fik behandlingsdom for kun et halvt år siden . Ville høre jer om hvordan i synes det ser ud ??

Medlem
Brugeravatar

2 uger..

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]