Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Alt hvad du siger kan og VIL blive brugt imod dig. Der er ikke skyggen af etik i det danske politi korps. Dvs. selvom sagen overhovedet ikke omhandler dig, kan du komme til uforvarrende at give dem oplysninger der kan bringe dig i fedtefadet senere. Når du har med politiet at gøre er det bedste approach -desværre- at holde sin kæft, og blive ved med at forlange advokat hvis de begynder at spille brede overfor dig (og det kan du være sikker på at de gør hvis ikke du giver dem hvad de vil have når de vil have det).

Hvorfor er du på telefon listen?: det ved jeg ikke.
den og den har sagt! : det tror jeg ikke på, må jeg tale med en advokat
var du tilstede den og den dato?: nej
vi har fotos af dig der : jeg påråber mig retten til at være repræsenteret under resten af forhøret
osv osv... giv dem INGENTING! lad dem trække hele læsset selv. enten har de noget og så har de pligt til at reagere på det, eller også har de ikke rigtigt noget og så begynder de at træde vande og vil gerne "snakke", og siger ting som "det her er bare en samtale"...nej...absolut nej. det er ikke bare en samtale, for den kan få konsekvenser for dig senere uanset dine oprigtige intentioner.

Den korrekte måde at håndtere politiet på er østers metoden. bare klap i!!!

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
så, nu er ugen forbi! og stadig ingen tilbagemelding?? så føler man sig sgu til grin! at have brugt tid på denne tråd!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cloud9 skrev:
så, nu er ugen forbi! og stadig ingen tilbagemelding?? så føler man sig sgu til grin! at have brugt tid på denne tråd!

Måske trådstarter er i fængsel? Det der er til grin er at du beklager dig på den måde.

Medlem

han skal ikke sige noget med at han mødte en gut i byen fordi det jo ikke sikkert at den gut har samme forklaring

Medlem

yeti skrev:
cloud9 skrev:

Måske trådstarter er i fængsel? Det der er til grin er at du beklager dig på den måde.

jeg tror ikke han er i fængsel, men at han bare har været til forhør, og fundet ud af at det bare var en bagatel...og derpå "glemt" at tilbagemelde! husk på at det er vigtigt for alle at vide om politiet er begyndt at arbejde på den måde, for så vil jeg da aldrig komme frivilligt på stationen hvis de beder mig komme til forhør!. hvis han stod til fængselsstraf, hvorfor hentede de ham så ikke?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cloud9 skrev:
jeg tror ikke han er i fængsel, men at han bare har været til forhør, og fundet ud af at det bare var en bagatel...og derpå "glemt" at tilbagemelde! husk på at det er vigtigt for alle at vide om politiet er begyndt at arbejde på den måde, for så vil jeg da aldrig komme frivilligt på stationen hvis de beder mig komme til forhør!. hvis han stod til fængselsstraf, hvorfor hentede de ham så ikke?

En af mine venner fik for 3 år siden sådan en indkaldelse til en afhøring, og tog derind. Han blev anholdt da han nægtede at fortsætte afhøringen uden en advokat, og var varetægtsfængslet i 6 måneder. Og det var IKKE fordi han havde været dum og tilstået noget. Så sådan arbejder de altså nogle gange.

Medlem

vildt nok, yeti. men var det i kbh? jeg har ihvertfald aldrig hørt at politet skulle opføre sig sådan,her i danmark, SVENSKE tilstande! siger jeg bare!

Relativistisk båthorn

Hey cloud9, det har policen jo heller ingen interesse i at du ved. Jo flinkere du tror de er, jo bedre for dem.

Medlem

ja så må rådet til folk der bliver kaldt til forhør jo være....bliv væk, og sig ( når de henter en ) at man ikke har modtaget noget brev!
men hold da kæft hvor politiet skyder sig selv i foden!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cloud9 skrev:
vildt nok, yeti. men var det i kbh? jeg har ihvertfald aldrig hørt at politet skulle opføre sig sådan,her i danmark, SVENSKE tilstande! siger jeg bare!

Ja, det var inde i førerbunkeren(politigården).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
yeti skrev:
cloud9 skrev:

En af mine venner fik for 3 år siden sådan en indkaldelse til en afhøring, og tog derind. Han blev anholdt da han nægtede at fortsætte afhøringen uden en advokat, og var varetægtsfængslet i 6 måneder. Og det var IKKE fordi han havde været dum og tilstået noget. Så sådan arbejder de altså nogle gange.

Dommeren må ha ment, der var grundlag for fængsling. Varetægtsfængsling skal løbende forlænges af en dommer (mener det er hver 14. dag eller hver 30.). Tiltalte har krav på en forsvarer. Var han uberettiget fængslet kan han kræve erstatning.

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
arpheus skrev:

Dommeren må ha ment, der var grundlag for fængsling. Varetægtsfængsling skal løbende forlænges af en dommer (mener det er hver 14. dag eller hver 30.). Tiltalte har krav på en forsvarer. Var han uberettiget fængslet kan han kræve erstatning.

O RLY?

Medlem
Brugeravatar

arpheus skrev:
yeti skrev:
cloud9 skrev:

Det er mig yeti taler om. Selvfølgelig mente dommeren der var grundlag for fængsling. Det der er hele pointen i det her er at jeg tog derind fordi jeg regnede med at når de sendte en indkaldelse med posten, så var det nok ikke så alvorligt. Imidlertid blev jeg præsenteret for en ret alvorlig sigtelse da jeg kom derind, og efter lidt tid begyndte deres spørgsmål og tone at blive ubehagelig. Derfor nægtede jeg at svar på flere spørgsmål uden at have talt med en advokat, og det var så der de anholdt mig og tog mig med rundt på et par adresser som de ransagede, hvorefter de smed mig i Vestre fængsel. Herefter foregik alting som det nu gør i det danske retssystem, med grundlovsforhør, fristforlængelser etc. i ca et halvt år. Jeg har endnu ikke været for retten, så jeg ved ikke om jeg bliver dømt eller om jeg kan få erstatning.

Så de kan altså godt finde på at sende breve ud til folk, selvom de har i sinde at anholde dem.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Odden skrev:
arpheus skrev:

O RLY?

Dum kommentar. Det fremstod som om grundlaget for den 6 mdrs. varetægtfængsling var, at han ikke ville deltage i forhør. Det er det (O RLY?) selvfølgelig ikke... Derfor skrev jeg sådan.

I øvrigt undgår man jo ikke afhøring ved at blive væk, med mindre man bliver væk til sagen er forældet, men det kan gi tid til at kontakte netværket, afstemme forklaringer osv. Dette er ikke skrevet til alle de kloge mennesker herinde der ved det hele, men til dem der måske ikke har tænkt lige så langt som Odden.

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Hey! back. Sorry jeg ik har fået svaret, men har haft for meget at se til med eksamen siden forhøret.

Jeg tog ind til "førerbunkeren" med en ubehagelig hjertebanken og svedige håndflader!! Jeg bliver stille og roligt sat ind i den pågældende verserende sag, og præsenteres for håndfaste beviser på en forholdsvis alvorlig potentiel sigtelse imod mig, dog uden at blive sigtet. De 2 tilstedeværende var meget hjælpsomme, venlige, pædagogiske og forhøret forløb ganske stille og roligt. Pointen med indkaldelse var at finde ud af om jeg havde lyst til at vedstå de påstande de havde (hvilke de desværre havde åbenlyse beviser for) eller om jeg ville nægte kendskab - nægte at udtale mig, hvilket ville resultere i en øjeblikkelig sigtelse, med ukendte følger. Som sagen er nu, bliver min situation vurderet snarest af en jurisk der skal afgøre hvad der efterfølgende skal ske. Så pt. må jeg bare krydse fingre.

Grunden til jeg ikke blev sigtet med det samme (nu når de havde beviser) var at jeg fungerede som led i en langt større sag (hvis jeg siger at en hvis person med et navn der starter på W eller S er godt igang med at få ristet sig røv, lyver jeg ikke). Jeg har imidligertidigt haft en forbindelse til denne sag, og blev derfor indkaldt til forhøret. Håbet for at jeg kan gå fri uden sigelse, hviler på de usædvanlige forhold i sagen - jeg havde købt Methylon lige efter det blev implementeret i lovgivningen sidste år, og var ikke klar over substansens ulovlighed. Derfor kan jeg muligvis blive skånet.

Lidt kompliceret, og svært at forkorte et 1½times forhør ned i ét reply, men håber i ka forstå nogenlunde hva der skete :)

Medlem

ok, sejt nok at du er fri indtil videre! så vi havde alle lidt ret! jeg håber da du går fri, når du ikke vidste at det var blevet ulovligt, men de lød da til at være flinke nok! HELDIGT at de gik efter andre!

Medlem

Ja, det var lidt sjovt faktisk, for jeg kunne mærke at de to forhørere klart havde en personlig vendetta imod hovedsigtede i sagen, eftersom han i følge dem har været skyld i utallige af urene stoffer er kommet ud i gademiljøet, og jeg blev næsten set som "offeret" i den sammenhæng, fordi han havde solgt det under falske premisser/som værende lovligt.

Men nu må vi se.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvis det er den sag jeg tænker på, så var tingene da også lovlige da han gjorde det?

At tingene ikke var renset ordenligt op vidste de fleste jo nok også godt... - Men siden hvornår er politiet begyndt at gå op i det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
hmm, ..

Drugejogge skrev:
Ja, det var lidt sjovt faktisk, for jeg kunne mærke at de to forhørere klart havde en personlig vendetta imod hovedsigtede i sagen, eftersom han i følge dem har været skyld i utallige af urene stoffer er kommet ud i gademiljøet, og jeg blev næsten set som "offeret" i den sammenhæng, fordi han havde solgt det under falske premisser/som værende lovligt.

Men nu må vi se.....

Jeg kan virkelig ikke forestille mig andet, end at det har været en misforståesle, fra din side af.

Medlem

Hvad tænker du på? At det var en misforståelse at han solgte det som værende lovligt? Eller at det var en misforståelig at de 2 forhørerer kørte et personligt vendetta?

Det er ganske muligt, at jeg tager fejl mht. det sidstnævne. Siger heller ikk det var dét der skete. Men da det foregik, var han jo desperat for at få afsat hans resterende varer, da det pludseligt var blevet lovligt, derfor kan han godt ha været presset til at sælge det uden at åbenlyse om dets ulovlighed. Falske premisser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]