Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 feb 2007 13:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Lidt forskelligt omkring dine rettigheder overfor politiet:

Busted fra http://www.flexyourrights.org (amerikansk men rimelig anvendelig)

Kend dine rettigheder

Hvad må politiet (ikke)?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2007 15:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Godt intiativ Malkavian!

Jeg gør tråden til sticky.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2007 22:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 feb 2007 19:57
Indlæg: 45
Dette er god information, som ikke alle er klar over.
Selvom den omhandler det amerikanske retsystem, er der jo mange ting der går igen i vores - Så folk bør have styr på deres rettigheder.

Men "røde zoner" ser ud til at sprede sig - Zoner hvor politiet kan visitere dig, uden din tilladelse. Nu ved jeg ikke om Gammel Torv i indre københavn stadig er en rød zone, men jeg kan da sige jer at det ikke er vidre underholdende at skulle stå og smide tøjet i det kolde efterårs vejr :)

Thumps up til denne tråd.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2007 23:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2004 14:30
Indlæg: 1051
Mere af samme skuffe:Jeg har ikke læst dem igennem, så jeg ved ikke om der er noget regulært bullcrap imellem. Derfor skader det nok ikke at man som udgangspunkt betragter det med lidt kritik i baghovedet.
Krydstjek eventuelt.

Politiloven burde dog være til at stole på...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2007 02:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 dec 2006 00:42
Indlæg: 12
Geografisk sted: Omkring jylland!
Ja.. Nu hvor vi er igang så: http://blackcross.dk/

Det er mest for det autonome miljø :wink: ...
Men der står en masse ting som faktisk er rare at vide!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2007 23:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 maj 2007 23:28
Indlæg: 3
Geografisk sted: On the dark side of the moon
Jeg kan kun give thumps up for ABC. Deres info er 100% reel, og de gør et kæmpe stort stykke arbejde for at hjælpe folk.

Forresten, så er jeg helt ny her, så hej hej til jer alle sammen :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007 21:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Yarw!

Det er nice at se...

Har lige et spørgsmål i den fordindelse, hvis jeg må have lov at bruge tråden :)

Sad for et par måneder siden til en fest et sted på sydsjælland en fredag eller lørdag aften. Der havde siden eftermiddagen været godt med bajere, pulver, piller, røg og andet godt...
En af de personer der var med havde/har et "forhold" til en pige fra en nærliggende by.
Personen inviterede så pigen og hendes 2 veninder hjem til den omtalte fest.
De 3 piger tog så bussen til og der sidder de ved siden af en ældre herre, som de antaster. Manden er så vidt jeg husker over 80 år.

De 3 piger havde vidst nok fået rigeligt af "den dårlige" og sandsynligvis også godt at drikke. Måske også andet. De begynder at snakke/provokere den ældre mand, som svarer igen og ikke taler pænt til pigerne. Jeg vil gå ud fra at pigerne har talt "forkert" til manden, hvis man kan sige det på den måde.

Da bussen ankommer til byen hvor festen foregår, stiger pigerne og den ældre mand af bussen.
De 3 piger har fulgt efter den ældre mand og slået/sparket ham ned, hvorefter de har taget hans pung, penge osv.
Mener alle pigerne blev tiltalt for grov vold.

Pigerne har derefter taget en taxa ud til festen vi var til, og begyndte så snart de kom ind ad døren, at skvadre løs om den ældre mand og overfaldet. Samtidig smed de en masse "dårlig" på bordet og opførte sig vildt overkørte osv.
Ingen bed egentlig rigtig mærke i pigernes historie, da vi alle havde slået godt til Søren, og regnede med at det sikkert bare var en røverhistorie. Eller bare en historie der var pyntet lidt på ;)

Ca. 30-45 minutter efter pigernes ankomst, kom 2 uniformerede politibetjente ind ad døren. De 3 piger blev slebt ud i bilen og betjentene kom ind igen. Betjentene stod nu i mine venners stue og bad os 1 efter 1 om at oplyse navn og CPR-nummer, som de sandsynligvis skrev ned.

Bordet flød med forskellige euforisernde substanser, deriblandt amfetamin, kokain, ecstasy piller(40 stk. møller ca.), hash og sikkert andet.

Politiet har vidst at pigerne var til den omtalte fest, da taxa chauføren havde ringet og anmeldt pigerne.
Men må de godt bare gå ind?
Og hvordan kan det være at der ikke blev gjort noget ved stofferne?
Er det fordi det var ulovlig indtrængen??
De fleste af os er "kendt" af politiet, mere eller mindre, men ikke alle har hørt noget fra aftenen. Og de der er blevet kontaktet har intet hørt om stoffer?

Nogen der kan forklare??

//blazR


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007 21:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 mar 2007 20:04
Indlæg: 697
I det der falder en anmeldelse, kan man jo mene at pigerne er "på flugt", og vil derfor mene at politiet kan fange dem ligemeget hvor og hvornår det skulle være.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2007 00:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ja, det kan der vel egentlig være noget om.. :idea:

Men når nu det var så tydeligt til den fest, at vi alle var blæste og bordet flød med narko, hvorfor er der så ikke gjort noget ved det?

Ikke at det gør noget selvfølgelig, men det er jo ikke sket noget :lol:

Synes det er vildt mærkeligt... :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2007 01:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
Hmm.. Det var jo ikke stoffer der var deres ærinde, så hvorfor skulle de bekymre sig om det ? Lyder lidt mærkeligt men tror sku bare de var ligeglade.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2007 16:41 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Eftersom at det oprindelige link til "Hvad må politiet (ikke)?" i Malkavians post ikke virker længere, tillader jeg mig at bringe et nyt: http://www.faklen.dk/faklen/10/politiet.php


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008 15:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
...

_________________
lolton


Senest rettet af incase 02 feb 2013 11:02, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 15:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Mr-headbanger skrev:
Ja.. Nu hvor vi er igang så: http://blackcross.dk/

Det er mest for det autonome miljø :wink: ...
Men der står en masse ting som faktisk er rare at vide!


Nu er jeg tilfældigvis Anarchist Black Cross aktivist, og de ting vi informerer om kan bruges af alle. At folk så går ned på vores udseende og attitude eller hvilke venner vi har gør ikke vores information mindre anvendelig for alle borgere der kommer i klemme af systemet ;)

Jeg kan iøvrigt oplyse at Nørrebrogade, strøget, christiania og (især) blågårdsgade/blågårds plads jævnligt er visitationszoner. Når jeg siger 'jævnligt' er det fordi de ofte skifter hvilke steder der er zoner, og politiet har i i hvert fald et tilfælde ændret det uden at oplyse om det for at folk ikke "skal undgå det". Det er dog blevet kendt ulovligt i højesteret siden, så det er nok ikke sandsynligt at de gentager det lille stunt - i hvert fald ikke før der er gået noget tid!

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 20:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2008 10:26
Indlæg: 90
Ja har det sådan af politiet ikke har nogel retigheder efter loven. men det vælge tit af tage sige nogle som de ikke har.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2008 22:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 nov 2005 20:49
Indlæg: 72
blazR skrev:
Yarw!

Det er nice at se...

Har lige et spørgsmål i den fordindelse, hvis jeg må have lov at bruge tråden :)

Sad for et par måneder siden til en fest et sted på sydsjælland en fredag eller lørdag aften. Der havde siden eftermiddagen været godt med bajere, pulver, piller, røg og andet godt...
En af de personer der var med havde/har et "forhold" til en pige fra en nærliggende by.
Personen inviterede så pigen og hendes 2 veninder hjem til den omtalte fest.
De 3 piger tog så bussen til og der sidder de ved siden af en ældre herre, som de antaster. Manden er så vidt jeg husker over 80 år.

De 3 piger havde vidst nok fået rigeligt af "den dårlige" og sandsynligvis også godt at drikke. Måske også andet. De begynder at snakke/provokere den ældre mand, som svarer igen og ikke taler pænt til pigerne. Jeg vil gå ud fra at pigerne har talt "forkert" til manden, hvis man kan sige det på den måde.

Da bussen ankommer til byen hvor festen foregår, stiger pigerne og den ældre mand af bussen.
De 3 piger har fulgt efter den ældre mand og slået/sparket ham ned, hvorefter de har taget hans pung, penge osv.
Mener alle pigerne blev tiltalt for grov vold.

Pigerne har derefter taget en taxa ud til festen vi var til, og begyndte så snart de kom ind ad døren, at skvadre løs om den ældre mand og overfaldet. Samtidig smed de en masse "dårlig" på bordet og opførte sig vildt overkørte osv.
Ingen bed egentlig rigtig mærke i pigernes historie, da vi alle havde slået godt til Søren, og regnede med at det sikkert bare var en røverhistorie. Eller bare en historie der var pyntet lidt på ;)

Ca. 30-45 minutter efter pigernes ankomst, kom 2 uniformerede politibetjente ind ad døren. De 3 piger blev slebt ud i bilen og betjentene kom ind igen. Betjentene stod nu i mine venners stue og bad os 1 efter 1 om at oplyse navn og CPR-nummer, som de sandsynligvis skrev ned.

Bordet flød med forskellige euforisernde substanser, deriblandt amfetamin, kokain, ecstasy piller(40 stk. møller ca.), hash og sikkert andet.

Politiet har vidst at pigerne var til den omtalte fest, da taxa chauføren havde ringet og anmeldt pigerne.
Men må de godt bare gå ind?
Og hvordan kan det være at der ikke blev gjort noget ved stofferne?
Er det fordi det var ulovlig indtrængen??
De fleste af os er "kendt" af politiet, mere eller mindre, men ikke alle har hørt noget fra aftenen. Og de der er blevet kontaktet har intet hørt om stoffer?

Nogen der kan forklare??

//blazR


jeg mener svagt at at den histore har været oppe og vende i et random-tv2 regionale nyheder, og damm du har nogen rimelig stærke beviser for at nogen strissere ikk har gjort der jobs man.. helt ærligt ? er der ingen af jer der har tænkt videre over størrelsen af ironien er ? eller har i bar tænkt godt jeg ikk var en af de dumme smatsøer det ik kan styre sig? (no offend) det er squ da li til forsiden til imorgens Ekstra-hadets forside !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2008 22:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
Morfman skrev:
blazR skrev:
Yarw!

Det er nice at se...

Har lige et spørgsmål i den fordindelse, hvis jeg må have lov at bruge tråden :)

Sad for et par måneder siden til en fest et sted på sydsjælland en fredag eller lørdag aften. Der havde siden eftermiddagen været godt med bajere, pulver, piller, røg og andet godt...
En af de personer der var med havde/har et "forhold" til en pige fra en nærliggende by.
Personen inviterede så pigen og hendes 2 veninder hjem til den omtalte fest.
De 3 piger tog så bussen til og der sidder de ved siden af en ældre herre, som de antaster. Manden er så vidt jeg husker over 80 år.

De 3 piger havde vidst nok fået rigeligt af "den dårlige" og sandsynligvis også godt at drikke. Måske også andet. De begynder at snakke/provokere den ældre mand, som svarer igen og ikke taler pænt til pigerne. Jeg vil gå ud fra at pigerne har talt "forkert" til manden, hvis man kan sige det på den måde.

Da bussen ankommer til byen hvor festen foregår, stiger pigerne og den ældre mand af bussen.
De 3 piger har fulgt efter den ældre mand og slået/sparket ham ned, hvorefter de har taget hans pung, penge osv.
Mener alle pigerne blev tiltalt for grov vold.

Pigerne har derefter taget en taxa ud til festen vi var til, og begyndte så snart de kom ind ad døren, at skvadre løs om den ældre mand og overfaldet. Samtidig smed de en masse "dårlig" på bordet og opførte sig vildt overkørte osv.
Ingen bed egentlig rigtig mærke i pigernes historie, da vi alle havde slået godt til Søren, og regnede med at det sikkert bare var en røverhistorie. Eller bare en historie der var pyntet lidt på ;)

Ca. 30-45 minutter efter pigernes ankomst, kom 2 uniformerede politibetjente ind ad døren. De 3 piger blev slebt ud i bilen og betjentene kom ind igen. Betjentene stod nu i mine venners stue og bad os 1 efter 1 om at oplyse navn og CPR-nummer, som de sandsynligvis skrev ned.

Bordet flød med forskellige euforisernde substanser, deriblandt amfetamin, kokain, ecstasy piller(40 stk. møller ca.), hash og sikkert andet.

Politiet har vidst at pigerne var til den omtalte fest, da taxa chauføren havde ringet og anmeldt pigerne.
Men må de godt bare gå ind?
Og hvordan kan det være at der ikke blev gjort noget ved stofferne?
Er det fordi det var ulovlig indtrængen??
De fleste af os er "kendt" af politiet, mere eller mindre, men ikke alle har hørt noget fra aftenen. Og de der er blevet kontaktet har intet hørt om stoffer?

Nogen der kan forklare??

//blazR


jeg mener svagt at at den histore har været oppe og vende i et random-tv2 regionale nyheder, og damm du har nogen rimelig stærke beviser for at nogen strissere ikk har gjort der jobs man.. helt ærligt ? er der ingen af jer der har tænkt videre over størrelsen af ironien er ? eller har i bar tænkt godt jeg ikk var en af de dumme smatsøer det ik kan styre sig? (no offend) det er squ da li til forsiden til imorgens Ekstra-hadets forside !


Det skal du nok ikke regne med når det er ca 1 år siden ;)
Ingen grund til at rive op i det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2008 14:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2007 04:02
Indlæg: 136
Geografisk sted: Faret vild i hampen
Jeg blev sat i detentionen for noget tid side og fik taget 1500 kr. Da jeg ikke havde bevis på det var mine. Nu har jeg fået fat i en udskrift fra banken der viser det er mine penge, men hvem skal jeg henvende mig til i den politikreds jeg blev taget i ?
Er det noget man eventuelt kan klage over eller er de fuldt berettiget til at tage en penge bare pga. Jeg ik havde en udskrift på givende tidspunkt ?

Mvh. Misse"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2008 15:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Hvis du har fået en kvittering på de penge de har konfiskeret, så er det vel bare at ta' ned på din lokale station. Hvis du ikke har nogen kvittering, så tror jeg du er på røven...

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2008 17:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2007 04:02
Indlæg: 136
Geografisk sted: Faret vild i hampen
Homo Superior skrev:
Hvis du har fået en kvittering på de penge de har konfiskeret, så er det vel bare at ta' ned på din lokale station. Hvis du ikke har nogen kvittering, så tror jeg du er på røven...


Jeg har kvittering, men blev taget på fyn og jeg selv bor i jylland. Jeg fik afvide da jeg blev lukket ud at det ik ville hjælpe at henvende mig på den lokale station. De kunne bare heller ik fortælle mig hva jeg så skulle gøre for at få dem igen !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2008 18:51 
Offline
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2007 15:26
Indlæg: 610
Geografisk sted: The most psychedelic place ever
her for noget tid siden var mig og 2 kammerater ude for at blive stoppet ved en statoiltank hvor vi blev kropsvisiteret fordi der hvor vi stod blev åbenbart tit brugt af pushere til at sælge men mit spørgsmål er så hvordan finder man ud af hvor de forskellige visitations zoner er rundt i danmark , skal siges min kammerat blev tager for 0,1gram amfetamin = bøde .. de kropsvisiterede heldigvis ikke mig for jeg sneg mig væk på en eller anden syg måde , jeg havde 40 forskellige ulovlige piller på mig så det var pænt heldigt. hvis jeg en anden dag blir stoppet udengrund og de siger de vil visitere mig hvad kan jeg så gøre , man har jo altid et gram eller to på sig af hash så kunne være rart at slippe for en visitation . jeg er over 16 år hvis det gør nogen forskel


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team