Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2020 17:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2020 03:02
Indlæg: 5
Hej

Det her er en lidt dum én. Jeg har fået beslaglagt en pakke af 1 gram 3-FEA (Amfetamin lignende stof) og står til at få en bøde hvis jeg ikke appelere sagen. Jeg bestilte to gange og er bange for at de også har fået fat på anden forsendelse af 1 gram. Jeg har lavet en helt almindelig bankoverførsel for købbet (det er lovligt at sælge stoffet i Holland) så er lidt bange for at benægte, for hvis de gider at gøre noget ved sagen ved retten så er jeg jo ret fuckt hvis de ser mine bankoverførelser (jeg tror jeg har bestilt i omegn af 5 - 8 gram over de sidste 2 år.)

Jeg har også fået en bøde for eget forbrug heldigvis, selvom de 1.78 gram de har tiltalt mig for jo overstiger grænsen for hvad der er eget forbrug (0.5 gram for amfetamin). Ved ikke lige hvordan det hænger sammen men det er jeg da glad for. Burde jeg benægte eller bare betale den (eller to) kommende bøder?

Og hvad står egentlig bøden til, jeg kan se på listen, men forstår ikke forskellen på "Gældende bødetakster" og "Forslag 1. Gangstilfælde", der er stor forskel på 1.400 kr og 6.000 kr.

https://www.justitsministeriet.dk/sites ... toffer.pdf


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2020 18:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Altid benægt.
Der kommer ikke noget godt ud af at tilstå.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2020 18:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2020 03:02
Indlæg: 5
Rubeus skrev:
Altid benægt.
Der kommer ikke noget godt ud af at tilstå.


Men hvis sagen kommer for retten, kræver det minimalt for anklagen at finde ud af at der er bankoverførelser fra min konto til Holland i den periode stoffet blev beslaglagt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2020 19:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Nej kan godt se nu at du ikke står så godt.
Men benægt først og spil uskyldig/uforstående, det kan være du er heldig.
Hvis de efterfølgende vil starte en retssag så kunne du overveje at tilstå.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2020 01:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Du ved bedst selv, hvordan det er betalt og pakket.. Er der noget som helst på pakken der kan knytte den til overførslen, f.eks. afsender? Eller er overførslen lavet til en eller anden suspekt Hollandsk shop?

Hvis ikke, og det bare er en overførsel til noget anonymt, tror jeg der er gode odds for, at de dropper sagen hvis du ikke tilstår.

Hvis der er grund til at tro, at de vil lægge 2 og 2 sammen, så træk den lidt. Har du snakket med politiet, eller har du bare fået post fra dem?

I fremtiden så lad i det mindste en anden person overføre pengene, eller betal lidt ekstra for anonym western union e.l. (måske er det mere reguleret i dag)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2020 15:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2020 03:02
Indlæg: 5
Nej pakken er uden afsender og har ikke nogle information på sig. Men overførslen er lavet til et registeret firma i Holland, som ved en smule undersøgelse er ret nemt at påvise sælger research chemicals( eller den er jeg ikke sikker på). Jeg har kun fået post fra politiet. Ja det har været meget nemt at sikre sig at de slet ikke havde en sag til at begynde med


Rubeus skrev:
Nej kan godt se nu at du ikke står så godt.
Men benægt først og spil uskyldig/uforstående, det kan være du er heldig.
Hvis de efterfølgende vil starte en retssag så kunne du overveje at tilstå.


Jeg er bange for at hvis en retssag starter så, afslutter den ikke bare af jeg tilstår, det kan være de får blod på tanden over det, og så tjekker mine kontoudtog fra de sidste 2 år, og ja så ved jeg ikke hvor mange bøder der vanker mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2020 16:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
mega_nix skrev:
Nej pakken er uden afsender og har ikke nogle information på sig. Men overførslen er lavet til et registeret firma i Holland, som ved en smule undersøgelse er ret nemt at påvise sælger research chemicals( eller den er jeg ikke sikker på). Jeg har kun fået post fra politiet. Ja det har været meget nemt at sikre sig at de slet ikke havde en sag til at begynde med


Rubeus skrev:
Nej kan godt se nu at du ikke står så godt.
Men benægt først og spil uskyldig/uforstående, det kan være du er heldig.
Hvis de efterfølgende vil starte en retssag så kunne du overveje at tilstå.


Jeg er bange for at hvis en retssag starter så, afslutter den ikke bare af jeg tilstår, det kan være de får blod på tanden over det, og så tjekker mine kontoudtog fra de sidste 2 år, og ja så ved jeg ikke hvor mange bøder der vanker mig.


Du skal nok lige selv undersøge det nærmere, men jeg mener kun at det er ved en forholdsvis høj forventet straf at politiet kan få dommerkendelse til at se kontoudtog igennem.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2020 14:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2014 15:57
Indlæg: 24
Hej,

Har fået en besked fra politiet om at de har konfiskeret "0,3 gram dmt til eget brug", og at jeg har 14 dage til at gøre indvendelser, og ellers vil de afgøre sagen og senere beslutte om jeg får bøde eller skal i retten. Er det bare at fortælle dem at jeg ikke kender til det, eller kommer der så et værre nummer ud af det, og kan de finde på at ransage mit hjem efterfølgende?

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2020 14:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
JegHarSvampe skrev:
Hej,

Har fået en besked fra politiet om at de har konfiskeret "0,3 gram dmt til eget brug", og at jeg har 14 dage til at gøre indvendelser, og ellers vil de afgøre sagen og senere beslutte om jeg får bøde eller skal i retten. Er det bare at fortælle dem at jeg ikke kender til det, eller kommer der så et værre nummer ud af det, og kan de finde på at ransage mit hjem efterfølgende?

Mvh


Benægt, hvis du er heldig er det nok. Hvis du er uheldig kan det være de vil i retten, også må du vælge at gå til bekendelse eller tage den i retten. Hvis du har betalt med tumblede bitcoins og kommunikeret krypteret med vendor, så ville jeg godt turde at gå i retten, men hvis du har betalt direkte fra din egen konto eller bare overført bitcoins direkte til markedet ville jeg nok ikke vælge retsagen. Bøden bliver nok ikke særlig stor (og kan halveres hvis du har lav indkomst) når det er så lille en mængde.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2020 16:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2014 15:57
Indlæg: 24
Er der konsekvens hvis jeg benægter først, og dernæst går til bekendelse hvis de vil i retten?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2020 18:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
JegHarSvampe skrev:
Er der konsekvens hvis jeg benægter først, og dernæst går til bekendelse hvis de vil i retten?


Nej, bare benægt og spil uforstående. Chancen for at de går videre med en sag er meget lille.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2020 18:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2014 15:57
Indlæg: 24
Mange tak for jeres svar, det sætter jeg stor pris på


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2020 10:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2020 20:14
Indlæg: 5
Hvor længe er der gået fra, I har fået beskeden, at de har konfiskeret noget i tolden til, at i får yderligere besked fra politiet, hvad forløbet bliver bøde/afhøring?

Indkalder de virkelig alle til afhøring?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2020 17:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2020 03:02
Indlæg: 5
En kedelig opdatering

Jeg valgte som sagt at skrive i et brev om at jeg har benægtet kendskab til der der er bestilt i mit navn, og ikke vil betale bøden. Bøden ville derfor komme for retten, hvilket jeg ikke gjorde noget mere ud af. Dette har betydet at dommen blev afgjort som jeg har tilstået da jeg ikke var tilstedeværende. Det stod ingen steder at det vil betyde en automatisk tilståelse. Som jeg har læst vil det betyde at hvis jeg ikke lavet en reel retsag ud af det, ville det betyde at jeg ikke havde noget forsvar, men vel vidende om at der var intet bevisførelse imod mig, tænkte jeg at det var det smarteste at gøre men nej sådan fungere det ikke.

Derfor står jeg til en bøde på 6.000 kr + retsagsomkostninger som ikke kan ankes. Jeg har ikke økonomien til det, og spekulere på at tage alternativet, 10 dages fængsel. Så det er hvad der sker for jer andre hvis i tænker på noget lignende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2020 20:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
mega_nix skrev:
En kedelig opdatering

Jeg valgte som sagt at skrive i et brev om at jeg har benægtet kendskab til der der er bestilt i mit navn, og ikke vil betale bøden. Bøden ville derfor komme for retten, hvilket jeg ikke gjorde noget mere ud af. Dette har betydet at dommen blev afgjort som jeg har tilstået da jeg ikke var tilstedeværende. Det stod ingen steder at det vil betyde en automatisk tilståelse. Som jeg har læst vil det betyde at hvis jeg ikke lavet en reel retsag ud af det, ville det betyde at jeg ikke havde noget forsvar, men vel vidende om at der var intet bevisførelse imod mig, tænkte jeg at det var det smarteste at gøre men nej sådan fungere det ikke.

Derfor står jeg til en bøde på 6.000 kr + retsagsomkostninger som ikke kan ankes. Jeg har ikke økonomien til det, og spekulere på at tage alternativet, 10 dages fængsel. Så det er hvad der sker for jer andre hvis i tænker på noget lignende.


Man har stort set altid mulighed for en afdragsordning? Er det ikke bedre?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2020 22:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2020 03:02
Indlæg: 5
Bl0dpump skrev:
mega_nix skrev:
En kedelig opdatering

Jeg valgte som sagt at skrive i et brev om at jeg har benægtet kendskab til der der er bestilt i mit navn, og ikke vil betale bøden. Bøden ville derfor komme for retten, hvilket jeg ikke gjorde noget mere ud af. Dette har betydet at dommen blev afgjort som jeg har tilstået da jeg ikke var tilstedeværende. Det stod ingen steder at det vil betyde en automatisk tilståelse. Som jeg har læst vil det betyde at hvis jeg ikke lavet en reel retsag ud af det, ville det betyde at jeg ikke havde noget forsvar, men vel vidende om at der var intet bevisførelse imod mig, tænkte jeg at det var det smarteste at gøre men nej sådan fungere det ikke.

Derfor står jeg til en bøde på 6.000 kr + retsagsomkostninger som ikke kan ankes. Jeg har ikke økonomien til det, og spekulere på at tage alternativet, 10 dages fængsel. Så det er hvad der sker for jer andre hvis i tænker på noget lignende.


Man har stort set altid mulighed for en afdragsordning? Er det ikke bedre?


Der står at man kan ikke anke dommen i forhold til at nedbringe bødens størrelse. Jeg ved ikke om man stadig kan lave en afdragsordning, har ikke fået tilsendt bøden endnu. Jeg snakker med en advokat imorgen, for det virker som om det her ikke er gået retmæssigt da jeg ikke er blevet oplyst nok omkring mine rettigheder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2020 19:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Bøder kan halveres hvis du tjener under et vidst antal kr. om året, hvilket det lidt lyder til, så hvis den muligvis kan ankes med oprigtigt forsvar + halvering er det måske nogle overkommelige forhold du står til, især hvis det blir afdragsordning oveni?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2021 22:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 sep 2021 22:50
Indlæg: 6
Hvad er strafferammen for besiddelse af 25g metamfetamin?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2021 08:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tja..
https://forsvarsadvokater.dk/besiddelse ... -af-narko/
Ser ud til 25 er et dårligt tal bedre og have under.
Hvis man er tidligere straffet (narko) rammer de noget hårdere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2021 00:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2021 00:25
Indlæg: 4
Har svært ved at finde grænserne for bøderne for besiddelse af Psilocybin Svampe?

Hvor mange gram må man være i besiddelse af og hvor er beløbsgrænserne?

Jeg er for mange år siden blevet taget med besiddelse af 4g hash og betalt den bøde. Vil bestille disse svampe online og ved derfor ikke om jeg er dårligt stillet, hvis tolden skulle tage dem?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team