Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ja, så skete det, hehe. Man kan ikke vinde hver gang!

Jeg har bestilt sporer fra USA, en blanding af selvlysende svampe og cubensis.

Pakken er blevet stoppet i tolden, MEN de har åbenbart ikke opdaget, eller har været ligeglade med at der var cubensis i, for det eneste der sker er at jeg skal betale 250kr i told for at få det udleveret!

Hehe, jeg har på fornemmelsen at jeg har været UFATTELIG heldig!

Så dette er ment som en lille heads up, pas nu på hvad i bestiller!!!!

Er der nogen der har prøvet noget af det samme?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Surt med de 250 kr... men fedt at du ikke får mere bøvl.

Jeg tror pakken er sendt med told deklaration? I hvert fald hvis det er den leverandør jeg tror det er, så er de meget påpasselige med at holde sig indenfor lovens rammer.

Skal du hente den på toldcenteret eller på posthuset?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Hvad kan man egentlig sige hvis hammeren falder- og bliver knaldet for forsøg på at indsmugle euforiserende til dk ?
Hvad siger man egentlig så om jeg må spørger.. hvad kan man sige ? :)
øøøh.. jeg vidste ikke hvad jeg bestilte ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Sporer er ikke ulovlige..

Medlem
Brugeravatar

jamen det har da været en masse om at man ikke må sælge det i dk?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
ThirdEyeFlood skrev:

http://lms-lw.lovportaler.dk/showdoc.as ... 0080749-b1

Se punkt 162.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mightyper skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

http://lms-lw.lovportaler.dk/showdoc.as ... 0080749-b1

Se punkt 162.

Jeps, du har helt ret i at de har været skæve da de udformede lovteksten, for hensigten er jo klar nok. Men der er et hul i lovgivningen, da sporer ikke indeholder hverken psilocybin el. psilocin ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
det er da godt nok nice du får en ulovlig pakke af told ved at give 250kr, men det må vel være mangel på viden om spore.

Medlem

Langt ude de begynder at tage told afgift på sporer! (For det kan da ikke være ekspeditions geby?)

Burde topic ikke rykkes til Jura?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er desværre latterligt høje told-afgifter på alt fra lande udenfor EØS-samarbejdet, det virker dog til at toldvæsenet i særdeleshed går efter forsendelser fra USA. De 5-6 forsendelser jeg har modtaget fra USA i tidens løb er alle blevet stoppet tolden og åbnet. Det er selvfølgelig for at mindske incitamentet til at handle udenfor EU, men noget forbandet svineri IMO. Eksempelvis modtog jeg for et par år siden 3 plakater med billeder af kunstneren Alex Grey, der måtte jeg også hoste op med omkring 250,- for at få dem udleveret. De blev ikke forhandlet indenfor EU på det tidspunkt, og unikke ting som kunstværker kan man jo ikke bare erstatte med et andet produkt købt i et EU-land som man måske kunne gøre med et fjernsyn osv.

Tråd flyttet til Jura-forummet

Medlem

En lille update!

Jeg har været på posthuset idag og har hentet min pakke, den har været åbnet på alle tænkelige måder. Dem jeg bestilte pakken fra har også været så forbandet smarte at skrive mushroom det ene og mushroom det andet OVERALT på pakken, hehe.

På min kvitering står der

BEREGNING
Told - - - - - - - - - - 0kr
Afgift - - - - - - - - - - 0kr
Importmoms 25% - - - 95kr
Skat i alt - - - - - - - - 95kr
Importgebyr - - - - - - 124kr
Moms af importgebyr - 31kr
I alt - - - - - - - - - - - 250kr

Og så lige for at slå det fast EN gang for alle, sporer af Psilocybe Cubensis er IKKE lovlige.

Dedikeret medlem

ThirdEyeFlood - det mente jeg også indtil det gik op for mig, at der er forskel på formuleringen i lovbekendtgørelsen og i den originale forbudsskrivelse fra ministeriet. I sidstnævnte er det rigtig nok "psilocybin holdige svampe/sporer" der forbydes. Men i førstnævnte står der specifikt nævnt Psilocybe cubensis og Psilocybe semilanceata. Hvorfor er der aldrig nogen der fortæller MIG noget?

Røvsnaps- De skal deklarere pakken når den bliver sendt fra fx USA. Indenfor EU er det så vidt jeg ved ikke påkrævet, men jeg ved det faktisk ikke. Det kan godt ske at nogle amerikanske leverandører ikke gør det, eller "glemmer" det af og til, men de risikerer at det går ud over dem selv, da de jo i forvejen balancerer på yderkanten af, hvad der er lovligt. Selvom de må sælge sporeprint, er de jo næppe interesserede i en nærmere undersøgelse af, hvordan de sporeprint bliver produceret.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Schhhvamp, ah I stand corrected then. :)

Medlem

jaja, kom ikke her og sig jeg ikke betaler moms af mit narko, hehe

Medlem
Brugeravatar

hm.. okay.. kald mig dum.. men nu er jeg godt og grundigt forvirret op i skalden...
Må man godt bestille svampespore til dk, der senere hen kan blive til ulovlige psilocybin indeholdige svampe ?
eller er det kun visse arter der ikke må bestilles ?

Undskyld hvis jeg spørg dumt.

Dedikeret medlem

Kaneda88: At Røvsnaps' sporer er gået igennem er sandsynligvis fordi tolderne slet ikke har overvejet om sporerne er lovlige eller ej i det her tilfælde.

Læste du den link jeg postede lige før, til en anden tråd her på boardet? Ellers læs den, hvis du da vil vide hvad jeg mener i hvert fald. Hvorfor er der aldrig nogen der fortæller MIG noget?

Jeg har ikke den juridiske embedseksamen, og jeg vil selvfølgelig gerne høre hvorfor jeg måske har fuldstændig uret i de punkter hvori jeg mener lovgivningen ikke er klar, hvis nogle også har et par argumenter bag deres påstande.

Hvis man virkelig brænder for at få et klart svar, kan man ringe og spørge 1) Sundhedsstyrelsen, 2) Politiet, og 3) så vidt jeg ved har en stadigt eksisterende københavnsk etnobotanisk butik solgt svampe og sporer inden forbudet. Hvis det er sandt kunne man også spørge dem, hvorfor de er holdt med at sælge sporer. Det er jo ikke umuligt at de også har været forvirrede og har bedt myndighederne uddybe, hvad der helt præcist var forbudt og hvad der var lovligt. Nogen, der kender indehaveren?

Hvis man ikke er tilfreds med de svar man får kan man jo lade sine sporeprint konfiskere og gå i retten. Det er muligt sagen ville blive afvist, men man ville få en ret endegyldig afklaring. :) Og hvis man tabte ville man også få indsigt i det interessante spørgsmål om, hvilken straf der ville kunne pålægges for at besidde nogle dele af en "euforiserende svamp", som ikke er euforiserende.

Men eftersom det højeste de fleste herinde ville kunne opnå nok er lidt af en Pyrrhussejr, så er det efter min mening bedst bare at opføre sig som sporerne er ulovlige! På samme måde som man jo heller ikke fortæller landbetjenten om hvordan man lige har købt helt legale hampefrø af de fineste forædlede sorter for en mindre formue, selvom det selvfølgelig kun er med henblik på fuglefodring.

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Efter EU og det fælles marked er blevet en realitet, kan varer bevæge sig frit mellem landene i EU. Der er således ingen eller meget lidt kontrol med noget som helst. Så tricket er, så vidt jeg kan vurdere, at bestille pakker fra et land inden for EU, hvis man vil være forholdsvis sikker.

Det betyder p.t. følgende lande:

Belgium, Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Germany, Estonia, Greece, Spain, France, Ireland, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Hungary, Malta, The Netherlands, Austria, Poland, Portugal, Romania, Slovenia, Slovakia, Finland, Sweden, the United Kingdom

Hint: Få google til kun at søge inden for specifikke TLD'er (top level domains = landekoder).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]