Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 18:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 feb 2010 21:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jan 2008 16:24
Indlæg: 57
Jeg har lige fået et opkald af en go ven som har haft besøg af politiet her til aften.
Han var åbenbart blevet anmeldt og beskyldt for at opbevare store mængder hash, hvilket på ingen måde har noget på sig, men han var så uheldig at der lagde et gram i hans lejlighed som var blevet efterladt efter en fest i weekenden.
Spørgsmålet lyder så på om han får en plet i hans straffeattest eller ej? Politiet sagde at han ville få en, men det kan jeg bare ikke helt få til at gå op, for de par gange jeg er blevet nuppet med noget er det ikke kommet på min straffeattest? Det har så godt nok været svampe jeg er blevet taget med, ved ikke om det spiller ind? Det er for mit vedkommende kun blevet noteret på den attest som politiet kan se.
Nogen der kan gøre mig klogere på det, for en plet i hans attest vil ødelægge en del, mens den i min ikke vil gøre så meget, hvis i forstår sådan en lille en?

På forhånd tak
:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2010 21:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 jun 2007 20:46
Indlæg: 617
Så vidt jeg ved, forsvinder enkelt-tilfælde af besiddelse (små mængder, velogmærke) efter 2 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2010 22:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jan 2008 16:24
Indlæg: 57
Cartman skrev:
Han burde bare få en bøde, og det er det? Hvad fanden er det for nogle bøsse pansere? I aalborg er de sgu til at snakke med :D


Det var også det jeg troede, men de sagde til ham han ville få en, jeg ved så ikke om de evt har hentydet til den attest som de har på en?
Det plejer de egentlig også at være i skive, men de havde nok fået nogen dårlige basser eller lignende her til aften :S


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2010 00:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 dec 2009 00:10
Indlæg: 2
Jeg er sikker på det bare er noget de siger for at få ham til at snakke..
men hvis du er træt at du glemte din knold, og suppedasen han er havnet.. kan du da godt ringe,og tilstå.. :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2010 01:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 okt 2008 00:59
Indlæg: 22
For at noget kan komme til at stå på hans straffe attest så SKAL han i retten først - Og det kommer han sku ikke for 1g ryger - Så bare rolig - Han får en bøde og thats it.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2010 16:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jan 2008 16:24
Indlæg: 57
Jeg siger mange tak for de hurtige svar :D Og tak til den venlige sjæl som flyttede min tråd, opdagede først at der var en jura sektion da jeg havde posted mit spørgsmål


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2010 14:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jul 2007 14:16
Indlæg: 62
Geografisk sted: asteroide B-612
men det kommer nok til at stå i K.R. (kriminal registeret) at han har været i besidelse af euf... men det gør sku ikke noget... der står mit navn mange gange!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2010 17:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jun 2010 23:04
Indlæg: 1
Ganske vidst en halvgammel tråd, men jeg tillader mig lige at skrive i den alligevel :)

Det ville nemlig være rart at få 100% på plads hvorvidt små-overtrædelser med bødestraffe (i forbindelse med euforiserende stoffer) kan have negativ betydning på ens fremtid, eksempelvis i forbindelse med jobsøgning.

augistijn - du siger at det ikke betyder noget at det kommer til at stå i kriminal registret. Efter en hurtig søgning fandt jeg dog følgende:

Kode:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/kriminalregisteret/


Hvor der blandt andet står:

Citat:
Når du får en udskrift af din straffeattest eller giver lov til, at f.eks. en arbejdsgiver må tjekke din straffeattest, bliver oplysningerne hentet i Kriminalregisteret.


Så hvad betydning har det at det "kun" er angivet i Kriminal Registeret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2010 17:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Skal der virkelig ikke flere beviser til for at de må foretage en ransagning? Kan jeg ringe til panserne og sige at min nabo har masser af hash, og så har de lov til at komme ind?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2010 20:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
jim fear skrev:
Skal der virkelig ikke flere beviser til for at de må foretage en ransagning? Kan jeg ringe til panserne og sige at min nabo har masser af hash, og så har de lov til at komme ind?


Du kan nægte dem adgang uden en dommerkendelse, men de kan insistere og få den på "efterbevilling", hvis de finder ulovligheder.

Jeg vil som udgangspunkt aldrig give dem adgang til min lejlighed.

JipJap skrev:
Så hvad betydning har det at det "kun" er angivet i Kriminal Registeret?


Jeg mener, at det kun er til politiets eget interne brug.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2010 17:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2010 16:51
Indlæg: 213
arpheus skrev:
jim fear skrev:
Skal der virkelig ikke flere beviser til for at de må foretage en ransagning? Kan jeg ringe til panserne og sige at min nabo har masser af hash, og så har de lov til at komme ind?


Du kan nægte dem adgang uden en dommerkendelse, men de kan insistere og få den på "efterbevilling", hvis de finder ulovligheder.

Jeg vil som udgangspunkt aldrig give dem adgang til min lejlighed.

JipJap skrev:
Så hvad betydning har det at det "kun" er angivet i Kriminal Registeret?


Jeg mener, at det kun er til politiets eget interne brug.



så i princippet kan policen bare komme brasende ind i ens lejlighed og side at de bare får en efterbevilling, eller har jeg misforstået noget. for i så fald så er den danske lovgivning fucked på andre steder end bare hash området


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2010 00:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2010 16:36
Indlæg: 181
Rigtigt forstået wushu. Hvis du ligetænker bort fra at vi herinde ikke tænker kriminalitet=narko, er det også kun fornuftigt man har sådan en lovgivning, ellers fangede man aldrig noget :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2010 15:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Min eks kæreste havde engang tilkaldet politiet da jeg havde været ganske ubehagelig i en... psykose / depression, og havde været så dum at true med alt muligt ( mig = fjols )
Jeg var 19 år og havde minimum 25 g god ryger liggende inde på mit bord i min lejlighed.
Jeg var helt fra den, så da det bankede på tænkte jeg slet ikke på at gemme det af vejen, jeg gik ud og åbnede op, og til min store overraskelse stod der to betjente.
De sagde : kalle vi har fået en opringning fra din kæreste, hun siger du er ubehagelig og vi vil godt lige have lov til at komme ind og tale med dig engang.

Jeg gjorde ( lidt i chok tilstand ) hvad jeg havde set i vidoen ( never get busted again ) og gik uden for min dør, så de blev rykkede tilbage,
tog mine nøgler op af lommen og låste døren, imens spurgte de : hvorfor låser du din dør ? jeg svarede : jeg er jo ikke hjemme vel ?
De kiggede godt nok underligt på hinanden med skæve øjenbryn.

De spurgte igen om de måtte have lov til at komme inden for og jeg sagde at det lige så godt kunne forgå uden for som inden for da vejret jo var godt.
Pludselig glemte de alt om min eks kæreste, og spurgte om jeg havde noget at skjule, go siden jeg havde en bob marley t shirt på, om det så var hash eller stoffer ?
Der grinte jeg i vrede af dem, og sagde at jeg syndes det var underligt at en musiksmag kan fremprovokere sådan en mistanke.
Da de spurgte til mine røde øjne sagde jeg at jeg havde grædt hele dagen pga min ekskæreste, hvilket jo ikke helt var sandt ( og så dog )

Vi snakkede lidt frem og tilbage og jeg lovede højt og helligt ikke at genere min eks mere.
De kom ikke ind.

De kom dog ikke og ville ind med en mistanke om at jeg havde noget på mig det ved jeg godt.
Men det endte med at de ville ind, og det fik de så ikke lov til.

Gad vide om det var fordi jeg kendte mine rettigheder ? hehe


( jeg hedder ikke kalle :lol: )

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2010 15:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2010 16:51
Indlæg: 213
psyduv skrev:
Rigtigt forstået wushu. Hvis du ligetænker bort fra at vi herinde ikke tænker kriminalitet=narko, er det også kun fornuftigt man har sådan en lovgivning, ellers fangede man aldrig noget :)



jo jo, kan godt se at det ikk var så smart hvis man have 43 milliader inde i lejliheden pga bank røverri og så politiet blev nød til at gå fordi de ikk havde en kendelse (forstå mig ret). der kan jeg godt se at det er godt at de kan gå ind uden en kendelse.
men det jeg mener er at de kan misbruge det bare fordi de kan. og bruge det på små ting som fx at der ligger lidt tjald eller noget inde på bordet, det er det jeg mener der er fucked ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2010 23:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2010 01:39
Indlæg: 80
Geografisk sted: A spot within a spot
Politiet kom engang og spurgte om de måtte komme ind at kigge ved mig. Jeg sagde nej og det viste sig de ikke havde nogen kendelse. Men så behøvede de blot at kontakte mine naboer, så de kunne være vidner på ransagningen, så gik de ellers igang, og fik så medhold i retten bagefter.

_________________
- Medlem af det hemmelige selskab


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2010 23:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Ingen grund til at genoplive et dødt topic, men ja, det er sgu ikke så lidt af en politistat, vi lever i efterhånden...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2010 17:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Hvad får man så "tilbage" for at de bare havde vadet ind uden kendelse osv?
For hvis man bare får medhold og så fx. 500 kr som "tryst" så vil de jo altid kunne betale sig for politiet at gå inde selvom at de ikke har en kendelse, eller hvad ssker der lige??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2010 18:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2008 19:08
Indlæg: 34
Det er min opfattelse, som jeg i øvrigt ikke bygger på andet end hvad jeg har opfanget i diverse medier (og herinde) gennem de sidste par år, at politiet som udgangspunk altid får ret i, at det var berettiget.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team