Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 maj 2024 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2014 13:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2014 12:46
Indlæg: 4
Hej

Jeg fik forleden et opkald fra politiet. De har fundet et brev med x antal gram af et stof de betegner som hård narkotika.
Jeg benægter selvfølgelig alt kendskab, da jeg såre simpelt ikke kender noget til det.

Han/hun beder om min IP-adresse og mit konto-nr. Jeg nægter at udgive disse informationer. De fortæller at de vil checke for mistænkelige hjemmesider/bitcoins, hos både min internetudbyder og via min bankkonto.

Ydermere vil de gerne have alle tænkelige gadgets af mine, som kan gå på internettet. Igen, også for at finde noget ulovligt.
Sagen er den, at ja, jeg kender til bitcoins. Ja, de vil kunne finde flere køb af bitcoins på min konto.
De vil også kunne finde mange sider omhandlende "hårde" stoffer, hvis de søger hos min internetudbyder.

Jeg bruger internettet flere timer om dagen, så gu fanden ved jeg da hvad bitcoins er.
Jeg har også en interesse for stimulerende stoffer. Det er der så vidt jeg ved ikke noget ulovligt i.


De fortæller at de vil gå rettens vej og bede om udlevering af pc/tablet/telefoner etc.
Det virker fuldstændigt sindssygt at man vil bruge så mange ressourcer på noget så lidt.

Jeg har brug for hjælp/gode råd, da jeg er bange for at løn til en advokat, vil være mange
gange dyrere end den bøde jeg evt. vil få smidt i hovedet hvis de kan få mig dømt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 13:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Se at komme af med dine maskiner, få dem deponeret et eller andet sted så politiet ikke kan finde dem, medmindre du er helt sikker på at de følsomme date ligger gemt på et tilstrækkeligt krypteret drev. Og fortsæt med at nægte.

Politiet er højst sandsynligt ved at være trætte af at de ikke kan dømme folk, så de skruer bissen på. Men det skal man ikke lade sig narre af, reglerne er stadig de samme.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 14:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2014 12:46
Indlæg: 4
Computeren er self. formateret og wipet. Den gik jo lige pludselig i sort skærm ;)

Lige en tilføjelse:
De fortalte over telefonen, at hvis min pc pludselig var blevet væk når de ville have den udleveret, ville det ikke betyde så meget. De ville jo alligevel kunne finde det hele hos min udbyder.

Alene den måde det blev sagt på og at det i det hele taget bare blev sagt, virker en smule latterlig. Det virker som om de skyder med spredehagl i håb om at få en tilståelse i hus.


Hvor let vil de kunne få adgang til min bankkonto? Hvad med oplysninger fra min internet-udbyder?

Og hvad med pc/telefon? Hvis de kommer og tager dem står jeg jo uden mulighed for foretage opkald eller gå på internettet. Der er jo heller ingen der aner hvor lang tid der evt. vil før jeg får dem tilbage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 14:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det kunne sagtens bare være deres sædvanlige skræmmeteknik, hvor de bilder dig en masse lort ind for at få dig til at tilstå. Det skyldes som regel at de har en dårlig sag, og det eneste de kan håbe på er at du falder i. Så lad være med det :)

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 14:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Internetudbyderen kan de sikkert oplysninger fra rimeligt nemt, hvorimod bankkontoen er lidt mere besværlig, der skal de have en stærk formodning om at du kan straffes med mere end bare bøde, tror jeg. Men det at du har købt bitcoins er jo ikke bevis for at du har købt ulovlige stoffer med dem.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 15:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Tror sku de bluffer. At tracke bevægelsen af bitcoins er ret tids- og resursekrævende, og din søgehistorik er fuldkommen ligegyldig. Der intet ulovligt i at undersøge ulovlige stoffer eller at købe bitcoins (At bevise at du har købt coins kan de nok godt, men derfra og til at bevise at netop dine coins er brugt af dig til at købe ulovlige stoffer, er der meget langt)... Kan se at din computer allerede er kommet ud for et mindre uheld, så det eneste jeg kan tilføje er at blive ved med at benægte alt.

Jeg tror simpelthen ikke på at de er villige til at ofre de nødvendige resurser på at nakke dig for køb af narko til personligt brug. Virker absurd. Uanset hvad, kan der ikke komme noget godt ud af at assistere politiet, medmindre det er i situationer hvor det er påkrævet ved lov.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 15:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2014 12:46
Indlæg: 4
Er det rigtigt forstået at det skal være over 10g, hvis det ikke længere bare drejer som om en bødesag? I mit tilfælde er vi langt under de 10g nemlig.

Jeg må også erkende, at ja, det virker meget skræmmende at snakke med politiet som anklager dig for noget. Jeg har altid troet at jeg sagtens ville kunne lade som ingenting, men det nager mig langt mere end hvad jeg regnede med.

Tak for de gode råd/støtten, nu virker jeg mere sikker i min sag! =)

Nu er der vel ikke mere at gøre, end at vente på at zeh polizei ringer eller dukker op på min adresse. De skal ikke forvente mere end at jeg benægter, dog i en flink tone. De gør jo trods alt bare deres arbejde... selvom det ser ud til at være spild af tid ;)


Jeg vil opdatere så snart jeg ved mere, tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 15:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Husk på at de skal have en dommerkendelse for at ransage dit shit. Luk dem ikke ind medmindre de kan fremvise en sådan kendelse.

Politiet kan, i den specifikke situation, skønne at bevismateriale eller noget andet vigtigt i efterforskningen, vil gå tabt hvis de tager sig tid til at få en kendelse. Hvis de gør dette, kan de foretage ransagning uden kendelse, men de skal derefter retfærdiggøre deres handling for en dommer; forklare hvorfor det var nødvendigt.

Politiet er kendt for at "lugte hash" hvis man åbner døren på klem, så jeg vil derfor råde dig til ikke engang at åbne døren. Snak gennem brevsprækken. Du kan selvfølgelig også bare lukke dem ind, hvis du er sikker på at de ikke vil finde noget, og du ikke har noget imod at en flok fremmede mænd gennemsøger dit hjem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 15:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2014 12:46
Indlæg: 4
Nej, de kommer selvfølgelig ikke indenfor hvis de ikke har en kendelse.

Det lød umiddelbart ikke som om at de havde særligt travlt med at få fat i en kendelse, da jeg snakkede med dem. Det kan selvfølgelig også bare være for at fange mig med fingrene i kagedåsen hehe.

Den eneste mulighed jeg har, er at åbne døren for at se hvem der banker på. Nu er der aldrig blevet røget andet end et par enkelte cigaretter i min lejlighed.

Men lad os antage at jeg åbner døren for at se hvem der banker på:
Politiet er mødt op uden kendelse i håb om at få udleveret pc/telefoner. Jeg ber dem pænt om at gå igen, da jeg ikke vil lukke dem ind uden en ransagningskendelse. Nu mener de pludseligt at de kan lugte hash fra lejligheden og går i mod min vilje ind i min lejlighed. De finder absolut ingenting derinde.

Det må vel i en eller anden udstrækning kunne bruges til mit forsvar? At de trænger ind på falsk grundlag og intet finder alligevel. Hvorfor skulle det ellers være nødvendigt at skaffe en kendelse først, hvis man i stedet bare antager at det lugter af noget ulovligt og ransager alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 16:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det med de 10 gram afhænger af hvilket stof vi taler om.

Kan du ikke råbe gennem døren og spørge hvem det er?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 17:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
sourcream skrev:
Men lad os antage at jeg åbner døren for at se hvem der banker på:
Politiet er mødt op uden kendelse i håb om at få udleveret pc/telefoner. Jeg ber dem pænt om at gå igen, da jeg ikke vil lukke dem ind uden en ransagningskendelse. Nu mener de pludseligt at de kan lugte hash fra lejligheden og går i mod min vilje ind i min lejlighed. De finder absolut ingenting derinde.

Det må vel i en eller anden udstrækning kunne bruges til mit forsvar? At de trænger ind på falsk grundlag og intet finder alligevel. Hvorfor skulle det ellers være nødvendigt at skaffe en kendelse først, hvis man i stedet bare antager at det lugter af noget ulovligt og ransager alligevel.


I et 100% fair retssystem ville dette medføre problemer for politiet. Vi lever ikke i et sådan system. Har hørt historien om at de lugter hash så mange gange, at jeg antager at det er standard procedure i sager omhandlende stoffer. Det er jo også fuldkommen umuligt for dig at bevise, at de umuligt kunnet have lugtet hash. At føre sag mod politiet, er nok heller ikke noget jeg vil anbefale. Bare nægt kendskab til alt, assister dem på ingen måde. At forsøge at direkte modarbejde dem er nok ikke det klogeste, selvom der ikke, teoretisk, burde ske noget negativt ved det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team