Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 23:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2010 18:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Det er denneher, jeg refererer til: http://lms-lw.lovportaler.dk/ShowDoc.as ... 0080749-b1

Generelt: Hvis et stof ikke er på listen er det så lovligt?
Eks.: Jeg kan ikke se Tramadol, Dextromethorphan eller Kava på listen. Vil det sige at man ikke overtræder loven ved at købe disse på nettet?

Et andet spg. er til afsnittet her: "Liste Comfatter stoffer, der i utilberedt stand falder ind under lovens § 2, men som i farmaceutiske præparater i almindelighed ikke er omfattet af loven, jf. bekendtgørelsens § 1, stk. 3, nr. 3.".
Vil det sige at hvis medicin med pågældende stof er receptpligtigt i DK men ikke et andet land kan jeg købe disse fra udlandet (f.eks. Kodein eller Dextromethorphan) uden at overtræde loven hvis bare jeg køber det som et medicinsk præparat?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2010 22:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Generelt er et stof ikke forbudt efter narkolovgivningen, hvis ikke det findes på listen. Dog kan det sagtens være forbudt at besidde uden en recept, efter lægemiddelloven.

Inden du stiller dig tilfreds med den liste du har fundet, bør du checke Bekendtgørelse om euforiserende stoffer på Retsinformation, her finder du ude til højre punktet "Senere ændringer til forskriften". Der er nogle tillæg til listerne.

Dextromethorphan er forøvrigt nummer 3 på liste C. Kava er formentlig lovligt.

Dit spørgsmål til det der afsnit besvares i den paragraf som nævnes i afsnittet. Læs det først, og spørg igen hvis du stadig ikke forstår.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2010 10:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Tak for svaret.

Sådan som jeg forstår §1 stk 3. nr. 3 så er det OK med piller, der f.eks. indeholder 100mg totalt af stoffer på liste C.
F.eks. må der gerne være 50mg Codein og 50mg Dex fordi "kvoten" pr. pille er 100mg. Er det korrekt forstået?


Nu nævner du lægemiddelloven... Kan du evt. komme med eksempler på hvad der kan ske hvis man bliver taget med receptpligtigt medicin, man ikke har fået ordineret?

Og så lige en ting til... hvis man på et tidspunkt har fået nogle piller af lægen og har gemt indpakningen, kan det jo være rimelig svært for en panser at konstatere at de piller, der efterfølgende er lagt oveni ikke er anskaffet legitimt? For der er jo ingen, der tvinger mig til f.eks. at æde 50 dololer på en måned, jeg kunne have taget tre stykker og gemt resten i et par år, ikke?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team