Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 09:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey Psy! Vidste ikke lige hvor emnet skulle placeres, så jeg smed det her :)
Jeg blev for nylig stoppet af politiet på vej hjem i bil. Jeg blev pænt bedt om at blæse, og blæste 0,7.. Jeg kom ind og fik en blodprøve, og afventer nu svar. Mit spørgsmål er dog;
10-12 timer inden jeg blev stoppet, fik jeg 2 streger amfetamin. Det var ikke noget godt kval, jeg kunne ikke engang mærke det. Kan jeg forvente at modtage en straf for at køre under påvirkning af euforiserende stoffer?
- Tjekker de det hvis de ikke har mistanke?
- Kan man blive dømt for det, selvom man kun var sigtet for spiritus?
- Kan så lille en mængde spores i blodet efter så lang tid?
- Er der en måde at bortforklare det?
- Hvad er straffen? (kunne forestille mig det er 3 års frakendelse, ligesom promille over 1,2?)

På forhånd tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Kan ihvertfald fortælle dig, at da jeg blev stoppet i sin tid og fik taget blodprøve, tog de en i hver arm.
En for stoffer i den ene arm, da de mistænkte mig for at være narkopåvirket, og en for alkohol i den anden arm.

For at undgå at blive flamet, vil jeg ikke uddybe yderligere, men du kan vel altid ringe til politiet og sige at du spørger af ren interesse.

Medlem
Brugeravatar

Risikerer jeg ikke, at de stadig har min blodprøve, og at de derfor tjekker den igen, denne gang for narkotika - netop fordi jeg har interesse? :S Fik i øvrigt kun taget 1 blodprøve

Medlem
Brugeravatar

Hvis han ikke har haft mistanke om at du havde taget stoffer, hvorfor skulle han så tjekke for det også?
Fordi du ligner en der gør det, fordi du er kendt af politiet for det, eller?
Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke ved om de tjekker for det, men jeg tror det ikke .. Ville i hvert fald ikke ringe derned og spørge dem, det virker lidt mistænksomt

Medlem
Brugeravatar

Han havde ingen mistanke.. det kom ikke engang op i samtalen.. Og jeg forholdte mig rolig og venlig, så jeg tror ikke han har haft grund til at tjekke mig.. men gør de det ikke automatisk på laboratoriet, når de modtager blodprøven?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
kof skrev:
Ville i hvert fald ikke ringe derned og spørge dem, det virker lidt mistænksomt

Det er da helt fair at ringe og spørge om hvordan de opererer, han behøver jo ikke ringe til hans egen politikreds i Ølstykke og præsenterer sig selv ved fulde navn.

Citat:
men gør de det ikke automatisk på laboratoriet, når de modtager blodprøven?

Forstår ikke hvorfor de så tog to blodprøver hos mig, og fortalte mig at det var en for hver.

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
kof skrev:
Ville i hvert fald ikke ringe derned og spørge dem, det virker lidt mistænksomt

Det er da helt fair at ringe og spørge om hvordan de opererer, han behøver jo ikke ringe til hans egen politikreds i Ølstykke og præsenterer sig selv ved fulde navn.

Citat:
men gør de det ikke automatisk på laboratoriet, når de modtager blodprøven?

Forstår ikke hvorfor de så tog to blodprøver hos mig, og fortalte mig at det var en for hver.

Ja det kom jeg også til at tænke på bagefter, ellers kan han ringe derned under et andet navn eller få andre til det ..

Måske de skal bruge en blodprøve til hver ting - hvis det kræver så og så meget blod pr. test :)

Medlem
Brugeravatar

Vil gerne komme med en opdatering i sagen;
Har netop fået brev fra politiet, med svar på blodprøven. De oplyste kun min alkoholpromille, og nævnte ikke noget om spor af narkotika.
Om det er fordi mit blod var stoffrit, eller om det var fordi de ikke tjekkede, vides ikke.. Dog vil jeg tro de stadig kunne spore det, hvis de gad kigge efter det.
Derfor; Bliver i nogensinde stoppet af politiet, så bare slap af, og giv dem ikke grund til at mistænke dig for narko - har de ingen mistanke, gider de som regel ikke tjekke.
Folk spørger ofte på forumet, hvordan breve fra politiet egentlig ser ud. Jeg fik 2 kuverter, hvoraf den ene var ganske harmløs. Der stod kun mit navn på.
Til gengæld fik jeg også en med et stort rødt stempel, hvor der stod "Nordjyllands POLITI" ..
:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]