Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jun 2024 06:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 feb 2011 23:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 feb 2011 22:44
Indlæg: 1
Hellow,
Har læst med på siden i en del år, men dette er mit første indlæg :)

Var for nogle dage siden (en mandag) over grænsen med 4 gutter. Vi havde 2 timer inden røget en pind og dagen inden havde vi puffet joints til den store guldmedalje og røg den sidste kl.3 om natten. Da vi køre tilbage over grænsen bliver vi holdt ind, da jeg har kørt for hurtigt. Glemsom, som jeg er, har jeg glemt min pung, så der sidder jeg med ingen id og vi bliver selvfølgelig bedt om at køre ind til siden til en snak. Jeg får overbevist betjenten om, at jeg bor 5 km fra grænsen og 2 af mine venner kan hente mit pas - det går han med til og min kammerat og jeg står så tilbage. Han påpeger på et tidspunkt, at jeg ser en smule træt ud og har meget, meget blanke øjne og mistænker mig for, at have røget hash - blablabla, og betjenten vil have en urinprøve, hvilket jeg modsiger mig, da jeg bestemt hverken ser eller opføre mig som en der havde røget og er selvfølgelig ikke i tvivl om at testen ville knalde mig. Jeg får ham forklaret, at jeg sidst var skæv om lørdagen og samtidig røg hver dag og ofte flere gange om dagen og derfor ville testen være positiv og på den måde vise, at han "havde ret". Dette er han ligeglad med og jeg får taget prøven og denne viser jo selvfølgelig indhold af THC. Jeg bliver så anholdt og skal med på stationen til en blodprøve. Denne foregår stille og roligt, betjentene stiller en del ligegyldige spørgsmål og en ret så laber, tysk/dansk læge kommer og tar' blodprøven.
Da denne er overstået kigger den ene betjent på mig og siger: jeg tror du er skæv i øjeblikket og vi vil have dig til at lave nogle tests (finger på næsen, stå på et ben, hoppe _W_) - inden jeg siger let's do it, stopper de mig og siger "men dette kan vi ikke tvinge dig til og vi råder dig til at modsige dig den", samtidig bryder lægen ind og siger "ja, modsig du dig hellere den" - jeg gør som de siger, betaler bøden på 500 € og får lov til at køre hjem.........


Mit spørgsmål er så, hvad kan jeg forvente nu? Vil de kunne bevise at jeg stadig havde THC i urinen/blodet, da jeg kørte bilen - man må ikke køre bil indenfor de næste 24 timer ved indtagelse af THC i Tyskland. Men fik aldrig fat i hvad der så skulle ske, hvis dette skulle ske?

Der udover, hvad sker der for, at jeg bare kunne modsige mig testen? Den eneste måde de egentlig ville kunne have knaldet mig på ???

Håber nogle kan hjælpe mig :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2011 01:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
fik du 500€ i fartbøde?!?! Eller fordi du afleverede en positiv urin test?? Forstår det ikke helt...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2011 11:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
500 euro for at køre påvirket... Den er god nok... Og du får ikke pengene igen, de måler koncentrationen af THC i dit blod, og ud fra det kan de se, at du har røget for nyligt. Du får heller ikke noget brev om afgørelsen. De kunne sagtens knalde dig på en svedtester fulgt op af blodprøven, så det med bevægelsestesten er lidt lige meget.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team