Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2024 21:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 mar 2011 22:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 mar 2011 22:07
Indlæg: 3
Hej

Jeg er i en situation hvor jeg gerne skal kunne vise en arbejdsgiver at jeg har en ren straffeattest på et senere tidspunkt, men er i tvivl om det er muligt. Har har en uddannelse aftale med et firma men kunne godt tænkte mig at skifte til et andet. De kræver dog ren straffeattest for at jeg kan få USA visum. Firmaet kræver i sig selv ikke ren straffeattest. Derfor er det nok at jeg kan dokumenterer at min attest er ren når det bliver aktuelt. Mit spørgsmål går derfor på om der er en mulighed for at vise dem hvornår min straffeattest udløber. Står det f.eks. på attesten?

Mvh iFuck


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2011 22:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Så vidt jeg ved kommer det an på straffens omfang.
Normalt er det 2-3 år for mindre forseelser som f.eks. indbrud, hærværk, tyveri osv.
Men jeg er ret sikker på at det står på attesten eller at du kan få det oplyst hos politiet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2011 14:41 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 857
Geografisk sted: Milano
Nu har jeg tilfældigvis lige været nede i den lokale svinesti for at få mig en straffeattest, så jeg har den liggende foran mig.
Dette er hvad der står på den:
Citat:
Uddrag af Bekendtgørelse om behandling af personoplysninger i Det Centrale Kriminalregister

"§ 11. Politiet udsteder straffeattester for private personer, når de pågældende fremsætter begæring herom. For personer under 18 år udstedes straffeattester dog kun, når forldremyndighedens indehaver eller den pågældendes værge har givet samtykke.
Stk. 2. I straffeattester efter stk. 1 optages alene afgørelser som er tilført afgørelsesdelen, og som omfatter overtrædelse af staffeloven, lovgivningen om euforiserende stoffer eller udenlandske afgørelser med følgende begrænsninger:
1) Tiltalefrafald medtages ikke, hvis der er forløbet 2 år fra datoen for tiltalefrafaldets godkendelse i retten.
2) Bødestraffe medtages ikke, hvis der er forløbet 2 år fra datoen for den endelige afgørelse.
3) Andre afgørelser medtages ikke, hvis der er forløbet 3 år fra datoen for den endelige afgørelse. Hvis den, som afgørelsen vedrører, har været indsat til afsoning, medtages afgørelsen dog, hvis der ikke er forløbet 5 år fra den endelige løsladelse.
4) Retsfølger efter straffelovens §§ 68-70 medtages ikke, hvis der er forløbet 5 år fra retsfølgens endelige ophævelse.
Stk. 3. Er der otale om overtrædelser begået af unge mellem 15 og 18 år, gælder endvidere følgelnde begrænsninger:
1) Tiltalefrafald med vilkår om ungdomskontrakt medtages ikke, hvis det er første gang, den pågældende modtager en afgørelse, der omfatter overtrædelse af straffeloven eller lovgivningen om euforiserende stoffer, og der er forløbet 1 år fra datoen for tiltalefrafaldets godkendelse i retten.
2) Bødestraffe medtages ikke, hvis det er første gang, den pågældende modtager en afgørelse, der omfatter overtrædelse af straffeloven, og der er forløbet 1 år fra datoen for den endelige afgørelse.
Stk. 4. De i stk. 2 og 3 nævnte tilførsler medtages ikke, hvis den pågældende straffebestemmelse senere er ophævet.
Stk. 5. Rigspolitichefen kan efter ansøgning fra den registrerede i særlige tilfælde meddele dispensation fra de i stk 2 og stk. 3 anførte tidsfrister".



Svaret er derfor: "Ja, det står på attesten."

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team