Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

fik taget 1.1 g 4-mec i tolden. og politiet ringede mig op og spurgte om jeg kunne erkende det. Det sagde jeg ja til.

senere kom de ud med et stykke papir jeg skulle skrive under på hvilke jeg gjorde.

(Var blæst i begge tilfælde)

og har nu fået en bøde på 12k kan få den halveret til 6k.

Men kan læse herinde at man kan benægte. er det for sent at Benægte alt nu?

ER det for sent at benægte alt nu? var langt væk på Hård narko og små psykotisk i begge situationer. eller er det løb kørt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

4-Mec er ikke specifikt ulovligt, så det undrer mig at du overhovedet har fået en bøde for det

Medlem

Her er et billed af bøden: http://tinypic.com/view.php?pic=34edq3r&s=5

Er der noget jeg kan gøre?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Ser ud til det er ulovligt.. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 8782&exp=1

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Henrik Duus... :x

On topic: Man kan vidst, benægte lige meget hvilket tidspunkt det er. Om det klarer andet for dig, end en dyr advokatregning og sagsomkostninger fra tabt retssag - grundet indførsel af 1.1 gram narko.

Medlem

mmmmmmmmm..... men kan jeg benægte det nu?

jamen de har jo ingen beviser andet end en konvolut med mit navn på indeholdende et illegalt stof sendt fra england?
der er vel ikke omvendt bevis byrde i dette land?

Admin
Brugeravatar

Jeg tvivler på, at der er meget at gøre, hvis du allerede har skrevet under på at det var dit..
Correct me if i'm wrong

Medlem

Politiet skal vel sikre sig jeg er "ædru" da jeg skrev under? og havde lige røget 50mg MDPV så fattede ingenting.?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har du først én gang sagt at det var dit, så tvivler jeg virkelig meget på at der er noget at komme efter. Ud over, som sagt, en retssag, hvor at der så vil være bevisføring af politiet, som siger at du har accepteret "købet" én eller flere gange. Hvortil du så kan sige i retten: Jamen jeg var mega high, på noget jeg fik sendt en anden gang, så husker altså slet ikke at jeg har købt 4-MEC. (Selvfølgelig sat på spidsen)

OT: Kan man ryge MDPV sårn "rigtigt"?

Medlem

Ja men lad være. har røget det hver dag i 20-25 dage. er hooked. alle der har prøvet det siger det er bedre end crack og heroin.

Mest afhængighedsgabende stof i verden. GØR DET ALDRIG

Medlem
Brugeravatar

jamen de har jo ingen beviser andet end en konvolut med mit navn på indeholdende et illegalt stof sendt fra england?

Du har vel selv betalt det, via din egen konto.. ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bødens størrelse giver da overhovedet ingen mening, det var kun var 1.1 gram?
- I sådanne sager gælder en tommelfingerregel næsten altid: Nægt alt kendskab til forsendelsen, og kommer Politiet på besøg med trusler om bøder og fængsel, skal du blot tage den i stiv arm. De kan finde på at ransage dit hjem, så hvis du har ulovlige sager liggende, skal du gemme dem godt, eller sørge for at have dem ude af huset.

Som du siger det her, skal du nok regne med at "løbet er kørt" i den forstand, at du ikke kan tilstå en lovovertrædelse og derefter pludselig ændre mening fordi du fandt ud af at du fik en stor bøde.

Selvom du siger, du var påvirket da du tilstod, vil du højest sandsynligvis stadig ende med en bøde.
Bødens format er dog astronomisk højt ift. strafferammen for "mainstream" stimulanser IMO?
Der har løbende været stramninger på området gennem de sidste par år, men er de virkelig hævet så voldsomt?

Det ville være en god idé at tjekke strafferammen, samt spørge politiet hvad du reelt set er sigtet for.
Nogle gange antager tolden/politiet at der er tale om organiseret indsmugling med henblik på videresalg - hvis det er tilfældet i din "sigtelse" (som er blevet til en konkret straffesag i og med, at du tilstod anklagen), er strafferammen en del højere, end hvis du havde importeret det til eget 'forbrug'.

Medmindre Politiet eller retsinstansen finder grundlag for, at du afgang tilståelse i en tilstand, hvor du ikke kunne anses som værende bevidst om, hvad du gjorde i øjeblikket (højest usandsynligt - det bliver utrolig svært at påvise fra din side - siger du f.eks. i en eventuel domstol, at du netop havde røget 50 mg af en potent stimulans (der i øvrigt OGSÅ er ulovlig) som gjorde at du ikke var ved dine fulde fem.. ja, så tror jeg egentlig bare du skyder dig selv i foden, og får endnu flere bøder for at modarbejde politiets efterforskning. Husk: det er strafbart at lyve i retten.

Som udgangspunkt kunne du have nægtet alt kendskab til forsendelsen, og så ville de næppe have haft nogen sag - især ikke når vi taler så små mængder stof.

Læste lige brevet igennem, og hvis vi holder os til hvad der står skrevet, kan du med sikkerhed i stemmen sige: "Ja, og hvad så? Det stof i nævner der, står ikke på Liste B nr. 133a, så hvordan kan i kræve en bøde for det?"

De skriver "4-methyletchatinon".

Interessant.. det stof har jeg aldrig hørt om. Det tætteste jeg nogen kom i nærheden af, var nok da Henrik Rindom forsøgte at formulere en intellektuel sætning om "MEPHEDRON - DET NYE DØDSNARKO FRA HELVEDE" i en nyhedsudsendelse på TV2.

Det er naturligvis på grænsen til flueknepperi, men at politiet ikke engang kan stave til den substans de opkræver en gigantisk bøde for, er da til grin. Hvad værre er, at vores allesammens "rusmiddelekspert", som fremstilles som alvidende inden for faget, sidder i TV og hælder tilfældigt konstruerede fraser med fejlplacerede pseudovidenskabelige termer ud af ørene ved siden af en skævt smilende værtinde... "Det nye farlige Mephedron i virkeligheden allerede er kendt som Khat, men forskellen er bare at mephedron er HELT REN KHAT!"

Undskyld alt mit offtopic ranting, men det skulle lige ud.

Vedrørende MDPV:
Ja, det kan ryges, men jeg har virkelig svært ved at se hvorfor man skulle gøre det. MDPV er i forvejen berygtet for have en ubehageligt stejl dose-curve, hvilket vil sige at effekten intensiveres eksponentielt og (for uerfarne) let undervurderes. Desuden er der et hav af rapporter online om kompulsive redoseringer, som desværre let kan ende i søvnløshed, hypertension, paranoisa og psykoselignede symptomer - og det ved nasalt brug!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Medmindre sigtede frivilligt indvilliger i fuld gennemsigtighed og samarbejde med Politiet og fremviser kontooverførsler på request, har de ikke adgang til den slags. I hvert fald ikke i små sager som denne.

Medlem
Brugeravatar

Medmindre sigtede frivilligt indvilliger i fuld gennemsigtighed og samarbejde med Politiet og fremviser kontooverførsler på request, har de ikke adgang til den slags. I hvert fald ikke i små sager som denne.

Ahhhh jeg havde lige fået ind i hovedet at mængden var meget højere end 1.1 gram, især fordi bøden er så stor.. Troede så også politiet kunne forlange at se eventuelle kontoudtog, hvis det røg i retten?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
De skal have samtykke for at få adgang til dine konti i bødesager (som denne)

Admin
Brugeravatar

Det ville være en god idé at tjekke strafferammen, samt spørge politiet hvad du reelt set er sigtet for.
Nogle gange antager tolden/politiet at der er tale om organiseret indsmugling med henblik på videresalg - hvis det er tilfældet i din "sigtelse" (som er blevet til en konkret straffesag i og med, at du tilstod anklagen), er strafferammen en del højere, end hvis du havde importeret det til eget 'forbrug'.

Læste lige brevet igennem, og hvis vi holder os til hvad der står skrevet, kan du med sikkerhed i stemmen sige: "Ja, og hvad så? Det stof i nævner der, står ikke på Liste B nr. 133a, så hvordan kan i kræve en bøde for det?"

Han er vel sigtet for overtrædelse af bekendtgørelse om euforiserende stoffer i henhold til https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 8782&exp=1 . Missede du det?

Btw.. Bøden afhænger ikke nødvendigvis kun af mængden, men også om vedkommende er blevet busted flere gange.. 3. gang man bliver det, er bøden vist omkring de 12 k

Medlem
Brugeravatar

Men så er det vel også sket for manden?.. Bliver der en retssag fordi han nægter at kende til det her, på trods af indrømmelse og han nægter at lade dem se kontoudtog er det vel ikke smart, og giver han samtykke, så er han bustet.. ? :?

Insane psychedelia user!

Har du først én gang sagt at det var dit, så tvivler jeg virkelig meget på at der er noget at komme efter. Ud over, som sagt, en retssag, hvor at der så vil være bevisføring af politiet, som siger at du har accepteret "købet" én eller flere gange. Hvortil du så kan sige i retten: Jamen jeg var mega high, på noget jeg fik sendt en anden gang, så husker altså slet ikke at jeg har købt 4-MEC. (Selvfølgelig sat på spidsen)

Det får man absolut intet ud af. Du slipper heller ikke for en voldsdom bare fordi du siger at du var så fuld at du slet ikke kan huske at du slog duden ned..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Men så er det vel også sket for manden?.. Bliver der en retssag fordi han nægter at kende til det her, på trods af indrømmelse og han nægter at lade dem se kontoudtog er det vel ikke smart, og giver han samtykke, så er han bustet.. ? :?

Nej, det er først når det er en straffesag. Tager han den i retten, er det jo stadig kun en bødesag :)

Der bliver retssag hvis han frakender sig ansvar for pakken. Den er lidt skæv, når han har tilstået før, men de kan ikke dømme ham skyldig udelukkende på at han nægter adgang til hans konti.

Medlem
Brugeravatar

Ah yes :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]