Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2012 22:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Eftersom de fleste ikke ved hvad der er op og ned på straffeattester, og mange bytter rundt på navnene, har jeg her besluttet at give en kort guide, baseret på politiets information om emnet.

Der findes 3 forskellige straffeattester: Den private straffeattest, Straffeattesten til politi og offentlige myndigheder og Børneattesten.

Den private straffeattest
Dette er den attest du selv kan få udleveret, og som du kan vise din arbejdsgiver. Her står oplysninger om overtrædelser af narkotikaloven og straffeloven, og det står der mellem 2 og 5 år, afhængigt af forseelsens karakter. Se skema længere nede.

Straffeattesten til politi og offentlige myndigheder
Som navnet siger, så er det kun politiet og offentlige myndigheder der har adgang til denne. Andre offentlige myndigheder end politiet har som regel kun adgang hvis du giver dem lov. Indholdet svarer til indholdet af kriminalregistret, dvs. her står alt hvad politiet har registreret om dig. Oplysninger på denne attest står der i mindst 10 år.

Børneattesten
Denne attest indeholder oplysninger om seksuelle krænkelser af børn under 15 år. Kan kun udleveres med dit samtykke.


Politiets skema over hvor lang tid en overtrædelse står på straffeattesten:
Billede

Læs mere på http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2012 22:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Tak! :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 02:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
sikke en god nyhed, troede jeg skulle have en "potentiel" plet på min private straffeattest i 5 år, men det viser sig at det kun er i 2 år. Tak.

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 03:39 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Mange gange vil politiet træffe en beslutning efter, hvilke oplysninger der står om dig i KR, KriminalRegisteret. Derfor synes jeg dette mangler i det postede skema..
Og eftersom oplysningerne bliver i registret i 10 år (hvis OP, yeti, har ret), så kan mange af Psychedelias brugere have lavet ballade i teenage-alderen, og stadig være en del af 'the bad guys'..

Men godt at se et egentligt skema på, hvad man kan forvente..
KR er dog, hvis ikke et værktøj til at dømme folk, så et værktøj til at sigte folk efter hvad de har gjort i deres fortid.. Nogle ting forsvinder bare ikke fra systemet

Hvis jeg formulerer mig rodet, skal jeg nok gøre det bedre ædru ^^

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 12:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Hmm, men iflg. det skema, så ser det ikke engang ud til, at bøder for overtrædelse af narkotikaloven kommer til at stå i straffeattesten? End ikke i KR?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 15:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jul 2009 00:40
Indlæg: 727
Geografisk sted: Aalborg
Tusind tak! Det kastede en del lys over det hele :)

_________________
Never argue with an idiot. He will drag you down on his level and beat you by experience..

Cannabis entusiast


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 16:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Interessant jeg troede faktisk at politiet skulle slette dem efter 10 år, men ok så venter jeg bare til jeg bliver 75!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2012 10:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2008 12:14
Indlæg: 78
Hmm, men iflg. det skema, så ser det ikke engang ud til, at bøder for overtrædelse af narkotikaloven kommer til at stå i straffeattesten? End ikke i KR?


Det er rigtigt.
Jeg var så uheldig at blive taget til fange i august 2011, med 8 kapsler MDMA og 500mg ketamin, fik en bøde på 7500 kr, og var i tvivl om det ville komme på straffeattesten eller ej når det kun var en bødesag det drejede sig om, men når det kun er en bødesag og du ikke bliver sigtet for videresalg, så kommer det ikke på din private straffeattest. Min straffeattest er ihvertfald stadigvæk ren :)

Det virker til der er meget delte meninger om dette, da jeg søgte rundt her på boardet for at finde ud af det lige efter jeg blev fanget, var det ikke til at finde noget klart svar, nogle mente det ville komme på straffeattesten, og andre mente at det ikke gjorde, heller ikke hvis jeg ringede til politiet og spurgte til dette, var det til at få et klart svar.
Så jeg blev ret lettet da jeg fandt ud af det ikke var kommet på :)

Jeg tror dog det kommer til at stå i politiets straffeattest.

_________________
Tune up, turn around, drop in!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2014 19:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Jeg kender en der har fået plet på hans private straffeattest for én enkelt joint. Det virker lidt til, at resultatet er efter hvilken retning vinden blæser.

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2016 13:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 nov 2016 13:36
Indlæg: 1
Hej skriver angående jeg blev taget med 30g hash og 50g skunk salgs tlf vægt, men har intet hos politiet ikke engang en bøde, hvad er konsekvenserne? Går på gym lige pt? tænker straffeattest bøde arbejde osv?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team