Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2024 23:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2012 15:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2012 15:20
Indlæg: 2
Hey allesammen

Jeg skriver herinde, da jeg for nyligt er blevet stoppet af politiet og har brug for svar på mine spørgsmål. (Jeg har søgt, dog synes indlæg om hash og blodprøve ikke at være beslægtet med politiet, derfor opretter jeg en ny tråd)

Klokken var omkring 00.30, da jeg skulle hjem fra en ven fra centrum, jeg havde 2 venner med i bilen som skulle sættes af et par kilometer fra hvor jeg boede.. Vi nåede da også næsten derhen, før en blå patruljevogn drejer ind fra en sidevej og blinker os ind med det samme.
Her kommer en forfærdelig aggressiv betjent hen til min dør, lyser mig i øjnene og spørger i en vred tone: "Hvad fanden det var for nogle stoffer vi var på?" Det skal her siges, at begge mine venner var påvirket, jeg på den anden side, havde røget for en 8-9 timer siden, og var derfor ikke den mindste smule påvirket.
Da politiet finder trækker os ud, visiterer os og tømmer lommerne, ser han desværre en pakke filtertips i min lomme, og konkluderer derfor at jeg skal med ind på stationen til blodprøve. Jeg bliver herefter lagt i håndjern og sigtet for loven om euf. stoffer, hvorefter jeg bliver kørt ind på politiborgen for at få taget en blodprøve.

Mine spørgsmål er derfor:
1. Hvad dømmer politiet ud fra? Af hvad jeg kunne forstå var det nul-tolerance, hvilket ville betyde en frakendelse af kørekortet for mig. (det er jeg også indforstået med)
2. Når ovenstående sker, hvornår vil det så være muligt at gå op til den orienterende køreprøve?
Og til mit sidste og mest vigtigste spørgsmål-
3. Hvilke konsekvenser har det for mig i fremtiden? Jeg er forberedt på en plettet straffeattest, at politiet har mit reg nr og derfor vil holde mig ind i tide og utide, hvorfor jeg simpelthen ikke tør fortsætte med at nyde en joint i ny og næ, af frygt for at blive hevet ind til endnu en blodprøve for derefter at få frakendt kortet for good :O

På forhånd tak. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2012 16:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 jul 2011 13:01
Indlæg: 384
Wow jeg synes det er latterligt at man kan få frakendt kørekortet, hvis bare man har THC i blodet?? det vil siger jeg teknisk set kan ryge en lille pind en fredag aften, og 2 uger efter på en køretur kan få frakendt kørekortet! dvs. man ikke må køre i bil 2 uger efter man har røget?? wtf!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2012 16:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2007 21:33
Indlæg: 280
Geografisk sted: the Land of Ooo
Det er ikke THCen der bliver længe i blodet, men de stoffer det bliver nedbrudt til. De er nødt til at have en blodprøve for at kunne bevise aktive cannabinoder i kroppen, ellers havde en pisprøve være tilstrækkelig.

Jeg kan desværre ikke svare på dine sprøgsmål, men jeg synes fandme at det er ærgerligt at man oftere og oftere hører om den slags politifolk! Og det værste er at man ikke kan gøre noget, når de har set sig sure på en.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2012 16:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Hvis det var 8-9 timer siden du røg, skulle du kunne klare frisag. De måler på THC i blodet, og ikke på nedbrydnings stoffer. Så det 'thegame' skriver er slet ikke korrekt.

http://www.sikkertrafik.dk/I-bil/Alkoho ... ikken.aspx


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2012 17:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2012 15:20
Indlæg: 2
Mange tak for jeres svar, jeg poster i tråden når jeg engang får brev fra politiet, der går nok en 3 ugers tid. :)

Hold jer muntre så længe!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2012 10:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hej Cannaman. Opdatér endelig når du hører fra politiet... :)

Vil blot bekræfte at Mr.Cookie har ret i sit udsagn. Det er "aktivt" THC de måler i blodet og ikke metabolitter som man måler i en urinprøve f.eks. Så vidt jeg husker går der ca. 5 timer fra man har røget til marginalgrænsen nås og man er "ædru" - naturligvis alt efter hvor meget man har røget, hvor ofte og hvordan.

Der står lidt om det her i denne tråd: viewtopic.php?f=73&t=39094

//blazR

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2012 11:45 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Citat:
Hvor længe kan man påvise hash i blodet?

Det er indholdet af aktivt stof i blodet, der måles, når man skal påvise, om en trafikant har kørt i hashpåvirket tilstand. Det aktive stof i cannabis hedder THC. Man kan påvise THC i ca. fem timer efter indtagelsen - evt. længere, afhængigt af indtagelsesmåden og mængden.

Det inaktive nedbrydningsprodukt af cannabis hedder THC-syre. Man kan påvise THC-syre i en urinprøve i dage eller uger, efter man har indtaget cannabis. Det er ikke målingen af inaktive nedbrydningsprodukter, der bliver brugt som bevis i en retssag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2012 22:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2012 01:41
Indlæg: 3
noget nyt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2012 14:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2012 14:36
Indlæg: 1
Blev selv taget for en måneds tid siden. Jeg havde røget ca 4-5 timer før jeg blev stoppet og uheldigvis fandt de en lille nold i bilen. Blev self rykket med på stationen,for at få taget blodprøve. Betjenten fortæller mig at hvis prøven er positiv, får jeg en betinget frakendelse af kørekortet...
Nu har jeg så lige været på stationen for at få resultatet. Prøven var positiv, og så fortæller han mig sku, at reglerne er ændret fra den 1/1 2012. så nu står jeg til at miste kortet i 3 år.. Synes jeg sku er pisse dårligt af dem. var sku ikke det jeg havde fået afvide, men der er jo nok ingenting at gøre?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team