Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 05:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, jeg har nu rejst rundt i asien i et godt stykke tid nu. Siden natbusser er det rene helvede, går antidepressanter og sovepiller som varmt brød i de mange små apoteker, der ligger på hvert gadehjørne. Jeg har nu fået købt en pakke med benzoer (diazepam) 10 mg pr. Tablet. Med 3x10 i pakken. Hvorvidt vil det være lovligt at indføre resten af disse piller til danmark?

Senest rettet af ilc 01 aug 2012 15:52, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Læs reglerne!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Citat:
Du må indføre medicin fra udlandet til Danmark, hvis følgende betingelser er opfyldt:

medicinen er til behandling af sygdomme hos mennesker
medicinen er købt på et apotek eller i en anden forretning, der har ret til at sælge medicin til forbrugere
medicinen er købt i og afsendt fra et EU- eller EØS-land (Norge, Island eller Liechtenstein) se liste over EU/EØS-lande. Det betyder, at du fx ikke må indføre medicin fra USA, Canada eller Kina. OBS! En bestilling fra en europæisk hjemmeside betyder ikke nødvendigvis, at varen bliver sendt fra et EU-land.
medicinen indeholder ikke doping eller euforiserende stoffer.
Du skal have en gyldig recept, hvis medicinen er receptpligtigt. Du skal sende recepten til det apotek, hvor du køber medicinen. Du kan ikke overføre recepter via internettet.

Spørg Sundhedsstyrelsen, hvis du er i tvivl om du må indføre et produkt til Danmark.

Altså nej, det er ikke lovligt at indføre diazepam fra asien

Junior medlem

Læs reglerne!

Jeg har læst dem ellers mange tak.
jeg håber ikke det er alt for svært for dig at forstå at jeg spørger ind til den danske lovgivning på dette området. Jeg har efterhånden ikke været hjemme i et godt stykke tid.

Junior medlem

Citat:
Du må indføre medicin fra udlandet til Danmark, hvis følgende betingelser er opfyldt:

medicinen er til behandling af sygdomme hos mennesker
medicinen er købt på et apotek eller i en anden forretning, der har ret til at sælge medicin til forbrugere
medicinen er købt i og afsendt fra et EU- eller EØS-land (Norge, Island eller Liechtenstein) se liste over EU/EØS-lande. Det betyder, at du fx ikke må indføre medicin fra USA, Canada eller Kina. OBS! En bestilling fra en europæisk hjemmeside betyder ikke nødvendigvis, at varen bliver sendt fra et EU-land.
medicinen indeholder ikke doping eller euforiserende stoffer.
Du skal have en gyldig recept, hvis medicinen er receptpligtigt. Du skal sende recepten til det apotek, hvor du køber medicinen. Du kan ikke overføre recepter via internettet.

Spørg Sundhedsstyrelsen, hvis du er i tvivl om du må indføre et produkt til Danmark.

Altså nej, det er ikke lovligt at indføre diazepam fra asien

Mange tak. Jeg har dog læst dette uddrgag på lægemiddelstyrelsen, jeg manglede bare et endeligt nej/ja svar eftersom jeg har været i tvivl i henhold til hvad andre har skrevet på nettet.

Medlem

en lille ``tommel finger regel´´; man må sådan generalt ikke indføre ting(stoffer, våben osv.) til danmark, hvis det er ulovligt i danmark.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]