Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 19:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hvis person A betaler med bankoverførsel til et firma i for eksempel holland til person B's adresse.

Og det så bliver taget kan Person B så bare benægte alt, og undgå retslige represalier?

og hvad er straffen for henholdsvis 500ml/1000ml/3000ml/5000ml
Og er ser forskel i straf for 500ml GHB og 500ml GBL

En af mine venner snakkede om at 500ml GBL giver samme straf som 500g amfetamin. det har jeg lidt svært ved at tro på, så vil meget gerne høre om et konkret eksempel på en der er blevet taget med lidt større mængde GBl og hvad det fik af konsekvenser

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Person A skal nok regne med at blive undersøgt godt og grundigt, hvis der er tale om et større penge beløb. Om du kan undgå straf, kommer nok an på mange faktore. Bl.a. Om politiet kan bevise at pengene skulle bruges på noget ulovligt, eller om du er straffet før osv.

Jeg tror også at strafudmålingen for 500ml GBL bliver udmålt via flere forskellige faktore. Hvis du ikke er staffet før og hvis du kan bevise at du ikke var klar over det var ulovligt, og blot ville rense dine fælge, kan du sikkert slippe meget billigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Person A skal nok regne med at blive undersøgt godt og grundigt, hvis der er tale om et større penge beløb.

Politiet har ikke adgang til den slags kontooplysninger uden en underskrift, dvs. at de først skal have en underskrift for at kunne se et evt. overført beløb. Det betyder så også at person A kan foretage både betaling og modtagelse og samtidig benægte hvis det skulle blive snuppet i tolden.

Det kan selvfølgelig diskuteres hvorvidt det er smart at nægte politiet adgang til kontooplysninger, hvis ikke man har noget at skjule. Men faktum er bare at der skal gives accept før politiet må se kontooplysninger.

Jeg tør ikke gætte på en eventuel størrelse på bøden...

Medlem

ALtså hvis personenes har en en bil med fælge er det vel bevis nok? nogen der har været udsat for lignende

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg tænker lidt...
Kan de ikke få adgang til kontooplysninger med en dommerkendelse i hånden, såfremt at man fx er blevet taget med 5 liter GBL?
Så er det jo ikke længere en "mindre mængde". Og kunne derfor tænkes at de vil gøre lidt ekstra ud af det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tænker lidt...
Kan de ikke få adgang til kontooplysninger med en dommerkendelse i hånden, såfremt at man fx er blevet taget med 5 liter GBL?
Så er det jo ikke længere en "mindre mængde". Og kunne derfor tænkes at de vil gøre lidt ekstra ud af det?

Jo de kan. Jeg har personlig erfaring med at politiet kendte alt til mine bankoplysninger og indtægtsforhold, uden at jeg havde givet dem lov til det. Det var en sag som politiet i første omgang troede var meget stor, og derfor har det sikkert været let for dem at få en kendelse. Generelt tror jeg at politiet kan få alle de kendelser de vil have, de skal blot bede dommeren om dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]