Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 19:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bødeforlæg
Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Hej med jer.

Jeg skriver til jer i håb om i kan give mig et svar.

Jeg fik for et stykke tid siden ransaget mit hjem, hvor de konfiskerede en del valium, hash, amf, opiater, amt og lsd. (kun til privat forbrug). Jeg modtager ca. en måneds tid efter en bøde for en dråbe lsd ¨på 6000.- kr. Da de ikke har opkrævet for resten tænker jeg fair nok og vælger at acceptere bødestraffen og betale. 1½ måned efter min betalingsaftale er startet, får jeg et nyt brev fra politiet om tidligere bøde er annulleret - da de ved en fejl har glemt at opkræve for retskemisk analyse. Det betyder ¨på godt dansk at de har hævet bøden for en dråbe lsd til 16.000.- hvilket slet ikke hænger sammen med bødeforskrifterne.

Jeg kontakter politiet og siger jeg nægter at betale for den retskemiske analyse da jeg har fået min straf, og jeg derfor ikke kan forstå at den kan omstødes. Desuden henviser jeg til at de udemærket var klar over det var lsd jeg gik bøden for, og hvis de ikke kunne påvise narkotiske stoffer i resten af det beslaglagte, var det ikke noget jeg skulle betale for.

Damen jeg talte med sagde at juristerne havde vurderet der var grundlag nok for at kunne annullere bøden og sende en ny og ca 3x så stor opkrævning.

Kan det virkelig passe at det kan lade sig gøre? Jeg vedkendte mig bøden med det samme, og de skrev lsd på bødeforlæget så hvorfor skal jeg betale 9000.- ekstra i retskemisk analyse for at de kan analysere en sukkerknald? Har jeg noget at kunne gøre i denne sag?

Mvh
Christian

Dedikeret medlem

Hm prøv og kontakt gadejuristen eller krim og hør om du har en sag - jeg synes godt nok det lyder mærkeligt at du kun får bøde for en dråbe når de finder en masse andet..
Betalte også ca 15000 for ca 3 år siden for at få mit blod tjekket så prisen lyder meget rigtig, men hvordan de kan lade dig betale for en undersøgelse uden at give en ekstra bøde for det de ret faktisk har undersøgt? Det fatter jeg ikke men måske skyldes det "flinkhed" fordi de har lavet en fejl med regningen fra analyse.

Medlem
Brugeravatar

Ved ikke lige hvor meget du kan bruge det her til.
Jeg har haft ransagning 2 gange, hvor det er blevet sendt til analyse, og jeg er ikke blevet opkrævet ekstra for analysen begge gange. Kan ikke helt huske hvor de sagde at det var blevet analyseret første gang, men mener at det var ved 'retskemisk analyse i københavn, eller det var i hvert fald det de sagde. Anden gang kom de tilbage og viste mig sedlen fra retskemisk analyse og kunne se at den var lavet på Århus universitet. Så ved ikke om der er forskel på hvor de sender det til analyse, om det er ved et privat firma eller som i mit tilfælde på et universitet.

Medlem
Brugeravatar

Lyder godt nok voldsomt med sådan en stor bøde :/ Har selv haft nogle poser med pulver og omkring 150 piller til analyse sidste år, de krævede politet ikke ekstra for :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
De er jo bund korrupte... Længe leve retssamfundet, hvor politiet er til at stole på!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
http://www.testclear.com/LSD-Identifica ... 39C10.aspx

Et LSD test-kit koster 10 dollar. Køb eventuelt sådan et til dem, så kan de bruge det næste gang. Så burde i vel være even.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
En lille update. Jeg ringede til damen som havde sendt mig brevet igår. Her havde jeg klargjort en helvedes masse argumenter for hvorfor jeg ikke skulle betale for den analyse - når de på forhånd havde givet mig en bøde hvor de ikke var i tvivl. Og hvis de ikke kunne påvise euforriserende stoffer i resten af det konfiskerede materiale, var det umuligt mig der skulle betale for dette. Samtidig henviste jeg til deres bødetakster der aldrig ville holde stik, da folk på christiania, tehcnofester m.m skulle have mangedoblet deres bøde hver gang fordi padderne var i tvivl.
Det endte med at jeg skulle sende hende nogle skriftlige argumenter på mail om hvorfor jeg ikke skulle betale denne ekstra afgift, også ville hun fremlægge det for den juridiske afdeling igen.

Så nu må vi se hvad der sker. I får lige en lille update når jeg engang modtager et svar :)

Dedikeret medlem

En lille update. Jeg ringede til damen som havde sendt mig brevet igår. Her havde jeg klargjort en helvedes masse argumenter for hvorfor jeg ikke skulle betale for den analyse - når de på forhånd havde givet mig en bøde hvor de ikke var i tvivl. Og hvis de ikke kunne påvise euforriserende stoffer i resten af det konfiskerede materiale, var det umuligt mig der skulle betale for dette. Samtidig henviste jeg til deres bødetakster der aldrig ville holde stik, da folk på christiania, tehcnofester m.m skulle have mangedoblet deres bøde hver gang fordi padderne var i tvivl.
Det endte med at jeg skulle sende hende nogle skriftlige argumenter på mail om hvorfor jeg ikke skulle betale denne ekstra afgift, også ville hun fremlægge det for den juridiske afdeling igen.

Så nu må vi se hvad der sker. I får lige en lille update når jeg engang modtager et svar :)

Håber sku på at den går igennem for dig - det ville da være max svineri ellers!
Men jeg har en god følelse i maven ud fra det du har skrevet, så mon ikke den går :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]