Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hey jeg står i den situation at jeg bor sammen med min bror og han blevet taget på fersk gerning i et indbrud. og så tænkte jeg på hvordan det er med ransagnings kendelse ville den virkelig være så nem og skaffe som de påstod og hvad kan man gøre ved at de træder ind i ens hus UDEN at de har en ransagnings kendelse? de fandt 800g pot(ca. 80% af alt det var fucking dækblade!) og ellers ikke rigtig noget måske en computer de kan linke til et indbrud men ellers intet selvom det tog alt muligt sjovt med. jeg sad selv på første sal og hørte nogen råbe fra stuen og så var de gået helt ind i huset og stod ved min trappe da jeg gik ud og kiggede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Så vidt jeg ved er det ikke særligt svært at få en kendelse hvis de allerede ved hvem forbryderen er. Men at træde ind uden kendelse, må de reelt set ikke, men efter min viden kan der være specielle omstændigheder.

Hvad bøde/dom kan blive kan jeg ikke udtale mig om, da pot blade vist er en gråzone - ret mig hvis jeg tager fejl.

Umiddelbart lyder det sku ikke for godt, hvis de har ham på fersk gerning og der er evt. tyvekoster i hans hjem. + de 800g pot"blade".

Håber det bedste for jer, men intet er sikkert - desværre :/

Mvh

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Problemet er, at selvom de måske ikke havde umiddelbar ret til at gå ind, så fandt de noget ulovligt, og I har derfor en meget svag sag. 'Begrundet mistanke'..
Hypotetisk set lige som at blive visiteret fordi man 'ser lidt suspekt ud' - men at de så rent faktisk finder noget

Edit: Har forresten lige skrevet en tråd om noget, der smager lidt af det her emne.. Kig her http://frihedsaktivisten.dk/ransagning- ... -politiet/

Stodder
Brugeravatar

Hvis I har det mindste med indbrud at gøre, så fortjener I også alt det lort der kommer til jer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis I har det mindste med indbrud at gøre, så fortjener I også alt det lort der kommer til jer.

Helt enig. Nu ved de hvordan det føles, at have ubudte gæster i sit hjem, der tager ens ting. Lad det være en lærestreg! Hvis OP er fuldstændig uskyldig, så er det selvfølgelig en meget træls situation at sidde i.

Dedikeret medlem

Tja prøv lige og slap lidt af hvorfor formoder du at jeg har noget med det og gøre? har jeg formuleret mig forkert nogen steder? syntes ellers jeg gjorde det rimelig klart men what ever kom dog bare med jeres latterlige fordomme...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]