Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2024 12:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 dec 2013 12:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 dec 2013 12:42
Indlæg: 3
I sommers sendte jeg et brev fra Holland med én (ja kun én) ecstacypille til min adresse i dk og er nu blevet kontaktet af politiet. Jeg har altså ikke købt den så det kan spores nogle steder. De har fundet den i posten under en stikprøve og jeg er nu blevet anmeldt. Da jeg snakkede med dem benægtede jeg alt.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre, hvad de kan gøre og hvad der sker hvis jeg bliver kendt skyldig? Kan de bevise at det er noget jeg har sendt eller er det ligemeget? Og kommer der en plet på min straffetest for smugling af stoffer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2013 13:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Rolig rolig, du bliver ikke dømt..
De skal bevise at du er skyldig, og ikke modsat. Du forsætter naturligvis bare med at nægte alt kendskab til pillen, og tager den om nødvendigt hele vejen til retten (selvom den nok aldrig når dertil)
Dog skal du være opmærksom på at betjentene vil presse dig til at tilstå, med forskellige argumenter om at det vil være nemmest for dig selv osv. Men lad dig aldrig presse: de er pansere og deres job er at få folk dømt.

Husk at du altid har din pligt til ikke at udtale dig, hvis du føler situationen bliver for presset. Brug den!

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=73&t=30942

Her er forresten en lign. sag, dog med noget større mængde, og han blev frifundet i retten.

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2013 13:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 dec 2013 12:42
Indlæg: 3
Åh tusind tak! Og tusind tak for det hurtige svar. Nu har jeg lidt mere ro i sjælen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2013 13:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Det var skam så lidt :-) De vil muligvis bede dig om at tage en udskrift af dine kontooverførsler, men det har du ikke pligt til. Så hvis du mener det kan skade din sag, er du i den gode ret til at lade være med at tage det med. Hvis der dog ikke er noget der kan skade dig, og du tager udskrift med, kan det være at sigtelsen frafalder hurtigere.

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2013 17:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det var skam så lidt :-) De vil muligvis bede dig om at tage en udskrift af dine kontooverførsler, men det har du ikke pligt til. Så hvis du mener det kan skade din sag, er du i den gode ret til at lade være med at tage det med. Hvis der dog ikke er noget der kan skade dig, og du tager udskrift med, kan det være at sigtelsen frafalder hurtigere.

De tager ikke nogen i retten for 1 pille, især hvis de ingen beviser har. Og hvis de gerne vil se dine kontobevægelser, må de se om de kan få lov til det, hvilket ikke er normalt i så små sager.

Gypsylife: Tag den med ro, du er ikke i fare overhovedet, så længe du husker at benægte ethvert kendskab til det de anklager dig for.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2013 22:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 dec 2013 12:42
Indlæg: 3
Tusind tak! Jeg var ellers helt sikker på at der var et overvågningskamera udenfor vinduet i går som holdt øje med os da vi tog svampe ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2013 01:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Husk lige ikke at efterlade DNA i form af spyt på kuvert eller frimærke og vær sikker på at der ikke forvilder sig et hår ned i kuverten mens du pakker, for jeg vil formode at et brev med narko der er stilet til dig med dit DNA bliver nok svær at løbe fra ;-)

men tvivler på at en pille sætter det store maskineri igang..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2013 02:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
jeg har hørt at en DNA test koster i omegnen af 20.000 kr at lave, så det er mest noget man bruger på voldtægtsmænd og mordere. Så stort er politiets budget heller ikke :)

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2013 11:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Under en razzia engang bad jeg dem om at lave en biokemisk test på en plante som de tog med som ham men var Brugmansia stikling, som stod under gro lampen, der fik jeg af vide at den kostede mellem 6000-10.000 kr. så det med de 20.000 for en DNA test er nok ikke meget galt.

//Zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2013 01:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 dec 2013 01:16
Indlæg: 1
Hej - står i en noget lignende situation.. Jeg er lidt bekymret for måden politiet tager kontakt - mødte de op på din adresse, ringede de eller noget helt tredje.. Bor nemlig stadig hjemme!
Desuden - hvor længe gik der fra brevet blev taget, og de tog kontakt ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2013 02:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
De gange jeg har fået taget noget ulovligt i posten, mødte de op på adressen og den anden gang ringede de. Jeg benægtede alt og var meget forundret over dette fund. De fortalte at de ville sende min vidne forklaring til nogen jurister, som så vil bedømme om der er nok belæg til at føre sikre beviser og dermed anklage mig efter what ever paragraf der er relevant i det sammenhæng.

Lidt efter fik jeg brev fra sundhedsstyrelsen om, at de vil destruere de ulovlige medikamenter/narko og så frem jeg ville klage over det, havde jeg 14 dage. Nu skal man jo ikke sparke til en sovende bjørn, såå, lad gå da.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2013 23:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Nu skal man jo ikke sparke til en sovende bjørn, såå, lad gå da.


ENIG ! :wink:

og jeg ville heller ikke invitere de flinke betjente inden for med mindre de foreviser en ransagningskendelse, de ville hurtigt hunne finde et eller andet på den gale side af loven.
Det kunne være et par knive der ikke er omfattet af min ellers helt lovformlige Blankvåbentilladelse.. el. noget helt andet..

Der er sq også mange betjente der er træt af at spilde tid og resurcer på ikke voldelige forvrydelser..
hvis vi begår en "Rigtig forbrydelse" når vi er påvirkede, ja så skal der være en konsekvens og så lad resten af os være.. :rocking:

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2013 05:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2007 00:09
Indlæg: 16
Geografisk sted: Gone skiing
De gange jeg har fået taget noget ulovligt i posten, mødte de op på adressen og den anden gang ringede de. Jeg benægtede alt og var meget forundret over dette fund. De fortalte at de ville sende min vidne forklaring til nogen jurister, som så vil bedømme om der er nok belæg til at føre sikre beviser og dermed anklage mig efter what ever paragraf der er relevant i det sammenhæng.

Lidt efter fik jeg brev fra sundhedsstyrelsen om, at de vil destruere de ulovlige medikamenter/narko og så frem jeg ville klage over det, havde jeg 14 dage. Nu skal man jo ikke sparke til en sovende bjørn, såå, lad gå da.


Du har intet hørt siden brevet fra sundhedsstyrelsen?

Må man spørge om hvad du fik tilsendt og hvor meget ?

Hvor længe gik der fra du bestilte til de kontaktede dig?

_________________
I used to have a drug problem, now i make enough money :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 01:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
jeg har hørt at en DNA test koster i omegnen af 20.000 kr at lave, så det er mest noget man bruger på voldtægtsmænd og mordere. Så stort er politiets budget heller ikke :)


Billede

Faderskabs DNA test hvor de laver DNA test på både barn og mulig far: 1145kr (2x DNA)

divideret med 2 personer = 572,50 pr. Test

Kilde: http://www.dnatest.dk/bestillingpris

Første søgning på google så det findes sikkert billigere, og POLITIET har jo deres ejet LAB så det koster dem nok ikke over 50kr.
at køre en DNA test men spørgsmålet er om der der vigtigere ting der skal testes så de kun bruger maskinen på Større sager, el sager om fysike overgreb m.m.

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 02:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
^Jeg skal ikke udtale mig om den konkrete pris, men det dér er noget værre vrøvl. 50kr - mindre end en BigMac menu, du må da være helt væk. :)

Bare fordi de har deres eget laboratorie, bliver det jo ikke på magiskvis gratis. Dernæst er en faderskabs prøve et spørgsmål om at sammenligne to blodprøver. I retsvidenskab vil der oftest være tale om at finde, isolere og opformere DNA. Dernæst er prisen i dit link 2945,- - de har bare lidt udsalg på DNA tests.

Sådan lynhurtigt, kan det her ses, at en retsmedicinsk DNA test i USA koster mellem 425$ og 1720$ (Afhængig af type og stat) - Altså 2316,- - 9374,- .
Lad os bare antage at det i Danmark er mindst lige så dyrt, hvis ikke væsentligt dyrere.

Her er en privat retsgyldig DNA test, 5000,- : http://www.dnamedical.dk/category/retsg ... a-test-14/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 14:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
men der er så også forskel på at tage 2 dna'er og sammenligne dem, og så tage ud på en "crimescene" og sammenligne det med et andet. man kan kun teste 1 gen af gangen stadig.

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2014 00:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
ahvadfornogetvrøvl..

måske er 50kr. sat for lavt men hvis du regner prisen på en DNA Sequencer idag
og ikke da de blev opfundet + arbejdsløn + "matrialer"
og dividere med antallet af de mange tusinde prøver der bliver kørt
(også alle dem der ikke bliver til noget)

jeg taler ikke om hvad betjentene får i løn for at finde DNA på et gærningsted, kun hvad prisen er på at aflæse DNA-sekvens ud fra et biologisk spor i en sag,
og det er tættere på 50kr. end 20´000kr.

Billede

du kan sikkertl købe din egen "China-DNA-Sequencer" for 20´000kr idag..
har set nogen mellem 50-100´000kr. mange fylder ikke mere end en alm. printer.

Slut herfra. :whogives:

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2014 19:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Du kan også købe et stetoskop for 100,- - men det gør dig ikke til læge....

Glem nu det der med at dividere fordi du tror der bliver lavet en masse prøver. Tror du ikke, at firmaet der lever af at lave DNA analyser tager mange prøver? Det er længe inkluderet i prisen. Lige så vel som at det ingen mening giver at dividere med 2, fordi "der er to personer i en faderskabs test" - der er da ingen DNA test uden to prøver at sammenligne, det giver jo ingen mening.

Tydeligvis koster en test alene 5000,- (Altså en faktor 100 mere end 50,-). Der er vel ikke så meget at diskutere. At det så er endnu dyrere når der tilsættes flere led, er der nok ikke meget tvivl om. Forhold dig til fakta, i stedet for hvad du tror og ræsonnere dig frem til. :P

:offtopic:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2014 20:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Benægt alt g

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2014 00:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Du har intet hørt siden brevet fra sundhedsstyrelsen?

Må man spørge om hvad du fik tilsendt og hvor meget ?

Hvor længe gik der fra du bestilte til de kontaktede dig?


Lidt sent svar.


1. steroider + pct kur. Cirka 3000 kr. som jeg skulle bestille hjem til en ven.
Tracking nummeret siger at det er tilbagehold i tolden. Så får jeg et brev fra sundhedstyrelsen at mine ting er blevet konfiskeret. Der går der 1 måned+lidt mere og et par betjente banker på døren. Min daværende kæreste åbner og må fortælle at jeg ikke er hjemme, men på arbejde. De ringe til mig og vi snakker over telefonen. Han afslutter samtalen med at sige, at min forklaring vil blive sendt videre til jurister, der så vil vurdere om der er beviser nok til at fører en sag.
2. Var med etizolam. 25 stk.
Samme historie.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team