Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg har en ven som jeg har snakket med stoffer om over facebook. hans mor har hans kode og har læst vores samtaler, hvorefter hun tager kontakt til mig og siger hun vil sende politiet efter mig, hendes familie(kunne ikke helt finde ud af hvad hun mente, men det lænte sig bestemt op af trusler om vold) og at jeg ikke må se ham mere eller hans venner. hun vil også hænge mig ud på nettet med kædebeskeder om hvad jeg laver og snakke med mine forældre.

hun er virklig arrig og hun postulerer jeg har solgt ham stoffer, hvilket jeg ikke tror jeg har. - vi har kendt hinanden i 4 år så det er lidt svært at sige 100% vi havde dog snakket om at han ville have noget snart. - det kommer jeg naturligvis ikke til at hjælpe med.

hvad skal jeg frygte vil ske? en ransagnings kendelse og strømere i lejligheden? facebook og sms beskeder kommer man vel ikke længere med i retssystemet end at det kan give rimelig mistanke og måske gøre en ransagning mulig? men jeg har ikke solgt ham noget stof, og man kan ikke dømmes ud fra facebook snak?

ved ikke helt hvad jeg skal gøre, også fordi at det bliver nærrigt for min ven hvis jeg skal "bekrige" hans mor på grund af det her. han ved ikke rigtigt noget lige pt.

Stodder
Brugeravatar

Hvor gammel er din ven? 14?
Hvis hun er så sur som du siger, så er det nok en god ide at tømme din lejlighed for alt ulovligt.

Insane psychedelia user!

Tja jeg ville skynde mig og få ryddet op - det er sundt for sjælen og være forberedt eller kommer du til at være mega paranoid i dit eget hjem og det er nedderen.
Gå en tur med en plantedpade og få ro på :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
synes du skal skrive til hende at hun skal tage at holde styr på sit afkom så de ikke hænger ud med "typer" som dig, og at det umuligt kan være din fejl at hendes afkom vil eksperimentere med stoffer samt at du på intet tidspunkt har solgt ham noget eller havde tænkt dig at gøre det. Ved selvfølgelig ikke hvor meget eller hvad i har snakket om på facebook, men så længe du ikke besidder noget, kan politiet jo ikke rigtig røre dig, hvis de da overhovedet gider bruge tid på det, hvilket jeg tvivler på; kommer selvfølgelig an på om du før har haft politiet på nakken for stoffer...
Du burde også skrive at hun burde skamme sig over at overvåge private samtaler. Du ved, gå til modangreb, sig at du evt. selv overvejer at gå til politiet pga. trusler om vold.

Du kunne også prøve at fortælle din ven om det, det kunne jo være at han rent faktisk kunne tale sin mor ned og få hende til at forstå at det er ham selv som har vist interesse for stoffer uafhængigt af din indflydelse. Mht. at hun vil hænge dig ud på nettet, så tror jeg ikke du skal frygte det store, ved selvfølgelig ikke hvordan dit netværk er og om du føler at du kan holde til den slags beskyldninger, personligt ville jeg ikke skænke det en tanke siden tæt på halvdelen af mine facebookvenner godt ved at jeg er en druggie og dem der ikke ved det allerhøjst ville slette mig som ven hvis de vidste det (eller tilbyde mig hjælp med mit "misbrug" eller andre misforståede hensyn...)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

min ven er 20 år, så det er fuldstændig langt ude at hun stalker hans account.

venter på en bøde for 0.2 gram skunk i en mixerbakke, jeg har fået et klip i kortet for at trække over en fuldt optrukket linje og så har jeg haft en sag jeg ikke blev dømt for, men hvor jeg havde lavet "husspektakler"

tænker at de godt kunne finde på at kigge forbi hvis hun ringer til dem, men ja jeg prøver at få clearet the premises of anything illegal.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

min "plan" lige nu er at se om hun gør noget, ringer til politiet, får sin familie op i gear osv. hvis ikke hun gør noget så ka jeg godt leve med at se ham mindre så hun ikke flejner. men hvis der kommer en anmeldelse min vej får hun også en for trusler om vold

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvorfor i alverden skifter han ikke kode? 'skaden er selvfølgelig sket, men..
Lyder som om han skal tage en snak med hende

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Generelt skal hun holde sig helt væk fra hans account, den er beskyttet af den danske lovgivning, så længe det foregår på dansk netværk. Nærmere bestemt er det krænkelse på privatlivets fred, herunder brevloven. Hun har INGEN ret til, hverken at se hvad du, eller sin søn skriver, med mindre hendes søn har været dum nok til at sige "se lige her mor"

Jeg ved self. godt skaden er sket, men du og din kammerat har gode grundlinjer for at holde hende i snor med dette argument, forudsat han selv er træt af hende og tør være på din side for sin mor self.

Håber det går over "af sig selv"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hun har jo faktisk selv brudt loven.
hendes søn er over 18 år. hun skal ikke snuse i hans privatliv.

er det en rocker familie eller hvad ? det var da en rigtig god mor at true med vold ford hendes søn vil tage stoffer.. flot... hvis jeg var hendes søn ville jeg nok også tage en masse narko :D ;) anyways.

selv om hun var ubehagelig og grænseoverskridende (mht at snuse i folks privat sager) var hun nok bare jævnt bange og skræmt for at hendes søn skulle havne i noget lort. se det fra en forældres perspektiv.. de tænker jo nærmest det værste og det forstår jeg godt de gør.

hvis jeg var dig ville jeg melde tilbage til hende at jeg intet narko havde på min ejendom eller på mig, og at tilkalde politiet ville bare være at spilde deres tid, oven i det ville du self føle dig provokeret af det og andmelde hende for voldstrudsler altså hvis hun andmeldte dig, desuden er det rigtig dumt at true random mennesker på nettet som kender din søn, virkelig dumt :D hun aner jo ikke hvem du er som person.

jeg ville nok også få en lidt høj puls hvis det var mig der blev truet således, ring til en go ven og bed ham holde hvad du nu har for en tid, og slap lidt af de næste uger med at have for meget af den slags på dig.

du kan vel i teorien skrive at du har 1200 tons coke på facebook men det er ikke et bevis.
derimod er voldstrudsler tydelige, og ulovlige.

men slå kold vand i blodet.. tror du ikke bare hun ville for alt i verden skræmme dig så du ikke kontaktede hendes søn igen ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Syntes du skal be din om at hanke op i sin mor.
Hvor er han henne i det her rod?

Nu er jeg ikke tilhænger at man melder/stikker hinande.
Det er imo naturligt at hun som mor reagerer, det her er dog i overkanten, hvaf man kan tillade sig..
Dog mener jeg ikke du skal melde hende for noget.

Men igen - så tag en snak med din ven og forklar du ikke vil trues eller svines igen af moderen.
Ellers så er det måske en af de venner, man bare skal lade flyve....

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ja du kan jo skrive til hende at hun kan risikere en bødestraf for at læse andres post, samt spørge hende hvordan hun har det med at bryde loven.

Medlem

Clear your shit, ASAP.

Nu ved jeg ikke hvor meget eller hvad du har liggende, men som andre siger, ryd op, og ryd grundigt op. Finder de noget efter en anmeldelse, så kommer de igen med jævne mellemrum.

Din vens mor lyder meget utilregnelig, og som hun er lige pt. kan hun gå til højre eller venstre. Hvis jeg var dig, ville jeg nok bare spille rollen som "besejret" gå til bekendelse, og sig til hende, at du sgu er ked af situationen. Du får med al sandsynlighed ikke meget ud af, at give hende modstand, det kan være det er det der skubber hende ud over grænsen og ringer til politiet.

Personligt har bedst erfaring med, at holde hovedet koldt, tænkte lidt over tingene, også ellers give den "angribende" ret, hvis jeg kan se det i sidste ende er til min fordel.

Dedikeret medlem

Hun griber det godt nok dårligt an. Hun får jo intet ud af den reaktion, andet end at inkriminere sig selv.

I forbindelse med at læse hans private beskeder, har hun klart brudt loven, hvis ikke han udtrykkeligt har givet accept:
"Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet" jf. straffelovens § 263 nr. 1

I forbindelse med at offentliggøre indholdet af eventuelle private beskeder (både facebook, PB på fora osv.), er det også ulovligt:
"Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden. Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen eller billedet vedrører en afdød person" jf straffelovens § 264 d

Kilde: http://www.themis.dk/searchinclude/Lovs ... ap_27.html

.. Jeg er virkeligt træt af folk, der skal hænge andre ud på facebook eller andre offentlige steder, fordi de føler sig forurettet.

Medlem

synes at hvis der kommer mere fra hende skal du vise hende de to fine paragraffer som randomname var sød at smide ind :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja tak for de to paragraffer der! :)

det er så uheldigt at min ven har lånt sin kode til hans mor for at hun skulle kunne spionerer på familiemedlemmer hun ikke er på talefod med... psyko-familie.

det er en af mine RIGTIGT gode venner, og han er den dyb del af min vennekreds. jeg er sikker på at han vil sige sandheden - at jeg aldrig har solgt ham stoffer, men hans mor siger at hvis jeg kontakter ham så politianmelder hun mig og alt det pis der... så lige nu sidder jeg og venter på at hun tager det første skridt kan man vel sige.

det eneste jeg har sagt til hende er "vær sød ikke at true mig" "jeg er ikke din søns pusher, men jeg skal nok lade være med at kontakte ham fordi det her er simpelthen blæst ud af proportioner"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jamen jeg kan vel også godt låne min mobil tlf ud til en kammerat så han kan ringe til en gammel ven han ikke har nummeret til bla bla bla.. men derfor må han sgu da ikke gå mine beskeder igennem :D ?

og nu vi taler om det.... kan du ikke lige ringe ham op fra en anden vens tlf der også kender ham (så mor ikke flejner) og spørge om i ikke lige kan mødes og få snakket om det snart ? det kan jo være han kan give sin mor en skideballe og sætte hende lidt på plads, og samtidig få hende overtalt til ikke at kontakte nogen som helst.

evt nævn over for ham at hans mor har truet dig med vold og med at anmelde dig til politiet (sindsyg sammensætning) og at du har tænkt dig at andmelde hende hvis hun går så vidt. det ønsker han sikkert heller ikke skal ske, så måske han kan smide en kæb i hjulet for hans mors SINDSYGE PLANER !!!.... kunne ikke lade vær

i hvert fald held og lykke med det joe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja... men det er også fuldstændigt åndsvagt at al hendes vrede over at hendes søn tager stoffer skal rettes mod mig og gøres til min skyld.. han er et voksent menneske forhelvede, han tager sjældent stoffer og jeg har aldrig solgt ham noget -.-

og ja, jeg bliver nødt til at tale med ham, men samtidig bliver jeg nødt til ikke at gøre noget dumt så hun sprænger i luften inden jeg får set mig om :) jeg ringer til hans roomie når han er hjemme i aften.

Insane psychedelia user!

Gør som Viridis forslår få kontakt med ham og hør hvad han synes i skal gøre. Foreslå understående plan og hør om han er nede med den.

Ryd op derhjemme og kontakt ham så hun ikke kan undgå at ligge mærke til det, ha beviserne klar på at hun har truet dig og vis politiet den samtale i har haft på fjæs hvor i taler om at prøve noget ikke om han skal købe det af det så skulle den ged vel være barberet?

Grunden til jeg synes du skal provokere hende er at det er en af dine gode venner, som jeg ikke synes du skal lade dig skræmme væk fra.

Medlem
Brugeravatar

det er så uheldigt at min ven har lånt sin kode til hans mor for at hun skulle kunne spionerer på familiemedlemmer hun ikke er på talefod med... psyko-familie.

Altså hendes egen søn.. haha, det er satme langt ude!

Anyway mu hun ikke læse hans beskeder uden at han har givet hende lov.

Få evt. også din ven til at slette beskederne hvor der bliver talt om stoffer fra facebook. Så få hun svært ved at bevise noget som helst, hvis hun selv har gemt beskederne, kan hun lige så godt selv have fabrikeret dem. Den kan for den sags skyld lige så godt være hende der er forsøgt at købe stoffer af dig, genem hans facebook.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er godt nok en vanvittig situation den her!
Hvis det ender med at bent betjent og co. tropper op hjemme hos dig så husk lige at bede dem om at fremvise en ransagningskendelse før du lukker dem ind.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]