Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folks

Så løb jeg desværre tør for held, og har fået konfiskeret et brev indeholdende en ulovlig substans.
Jeg har gået i den tro, at jeg "bare", ville få en advarsel fra tolden, hvor de ville skrive at de har konfiskeret hvad end det nu var jeg havde prøvet at indføre, hvis det nogensinde skulle gå galt.
Set i bakspejlet var det nok lidt naivt, men det havde jo gået godt i lang tid... :)

Nu har jeg så modtaget en "tilsigelse" fra politiet, hvori de skriver at jeg skal møde op på min lokale politistation,
fordi tolden har konfiskeret et brev adresseret til mig, indeholdende euforiserende stoffer.

Jeg ved godt, at der er masser af tråde der omhandler dette, men nu jeg spørger alligevel.
Kan jeg bare benægte alt kendskab til dette brev, og så være sikker på at der ikke sker mere?

Jeg kan forstå, at politiet sandsynligvis vil kræve adgang min konto, for at se, om der er en transaktion der kan knyttes til brevet.
Skal jeg bare give dem lov til det?

Der findes jo ingen transaktion, der kan linkes direkte til brevet, for når jeg har handlet på nettet, har det altid været med Bitcoins.
Dem kan de jo så se, at jeg har købt, og det er blevet til en del efterhånden.
Men hvor langt tilbage på ens konto mon de kigger?
Jeg tænker, at de udmærket er klar over hvad Bitcoins ofte bliver brugt til, og derfor vil drage konklusioner, men det beviser stadig ingenting, korrekt?

Ville det være en god idé, at fortælle, at man faktisk før i tiden har fået tilsendt mærkelige breve der indeholdt pulver eller piller,
som man heller ikke kender noget til?

Jeg har nemlig nogle research chemicals liggende, som jeg kunne vise frem og dermed underbygge denne påstand.
Eller vil dette være dårlig idé, der vil gøre mere skade end gavn?

Jeg har aldrig været i problemer med politiet før, så jeg håber, at nogen kan give mig nogle gode "råd",
der kan give mig lidt ro i sindet, for jeg er sgu lidt nervøs, og et eller andet sted, har jeg mest lyst til bare at erkende,
for at undgå at komme i retten, som hvis jeg har forstået det korrekt, kan ske hvis man benægter.
Samtidig ved jeg, at de ikke har nogen sag, når man har handlet med bitcoins, og altid krypteret følsomme oplysninger.

Jeg undskylder for den lange smøre.

Nogen der kan hjælpe, eller har oplevet samme situation?

tan_man

Site Webmaster
Brugeravatar

Benægt. At du har købt BTC beviser intet.

Citat:
Ville det være en god idé, at fortælle, at man faktisk før i tiden har fået tilsendt mærkelige breve der indeholdt pulver eller piller,
som man heller ikke kender noget til?

Jeg har nemlig nogle research chemicals liggende, som jeg kunne vise frem og dermed underbygge denne påstand.
Eller vil dette være dårlig idé, der vil gøre mere skade end gavn?

Det vil kun gøre skade og ingen gavn.
Opbevar evt. din knark hos en ven, indtil sagen er overstået, hvis nu panserne får lyst til at kigge forbi.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er enig med rbp, bare benægt. Og hvis de spørger om adgang til din konto, så bare sig at det vil du ikke give dem. De vil garanteret spørge hvorfor, men du er ikke forpligtet til at begrunde din afvisning. Det er helt legalt og legitimt at fortælle dem at du ikke kender noget til brevet, og iøvrigt ikke har mere at sige om sagen.

Junior medlem

йети skrev:
Jeg er enig med rbp, bare benægt. Og hvis de spørger om adgang til din konto, så bare sig at det vil du ikke give dem. De vil garanteret spørge hvorfor, men du er ikke forpligtet til at begrunde din afvisning. Det er helt legalt og legitimt at fortælle dem at du ikke kender noget til brevet, og iøvrigt ikke har mere at sige om sagen.

Tak for jeres svar.

Alle fysiske beviser er gemt væk.
Jeg overvejer, om jeg skal lukke mine wallets og forskellige accounts også...

Hvis jeg nu ikke giver dem lov til at kigge i min konto, er der så ikke chance for, om end minimal,
at de tager den videre i retten, eller hvad skal der til for at de gør det?

Jeg har tidligere mistet et par forsendelser, også kun med minimale mængder,
og uden at jeg har hørt fra hverken politi eller told.
Jeg tænker dog, om de kan have bygget en sag op, selvom der kun står "et brev er udtaget" i tilsigelsen. Jeg er nok bare paranoid.
Det håber jeg i hvert fald. :)

Jeg har slet ingen idé om hvor langt de vil gå, men jeg synes godt nok at hele situationen er en smule overkill. De må da have vigtigere ting at tage sig til.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Lidt opmuntring til dig:

Gazza skrev:
Hej psychedelia

Dette er mit første indlæg, og heldigvis ender det lykkeligt.
Det er ment som almen information - og selvom mange allerede ved det, er det stadig vigtigt at pointere hvor magtesløse mørkemændene er, når det drejer sig om inførelsen af euforiserende stoffer.

Det hele startede for en måned siden, da jeg blev kontaktet af en betjent, der fortalte at de havde fanget et brev med 2 gram amfetamin, og om jeg ville erkende at det var mig der havde bestilt det. i tilfældet ville de bare sende en bøde.
Jeg sagde selvfølgeligt at det havde jeg ingen kendskab til. Herefter sagde han kort og godt svarede: ok, men jeg skal orientere dig om at du er sigtet i sagen, og du ikke har pligt til at udtale dig. Og da du ikke kender noget til det, formoder jeg at du ikke vil udtale dig.
Dette ønskede jeg selvfølgeligt ikke, og han fortalte yderligere at de ville tage sagen videre i retten.
Selve samtalen forløb fint, og han var meget saglig. Det lå lidt i luften, at han selv godt viste hvor dårlig en sag politiet stod med.

Da jeg kom hjem ryddede jeg selvfølgeligt op, da jeg så der var en mulighed for at der kom fint besøg.

Et par dage efter ringede de igen fra politiet, og denne gang fik jeg en knap så venlig behandling. Denne gang var det en anden betjent der ringede. Hun mente at jeg bare skulle erkende at jeg havde bestilt stoffer på nettet, og sige ja til bøden. Jeg nægtede selvfølgeligt stadigvæk, hvorefter hun krævede svar på, hvor afsenderen kendte min adresse o.s.v.
Hun blev ret nærgående, og jeg sagde pænt til hende, at jeg mente hun forsøgte at ligge ord i munden på mig. Og desuden presse mig til at erkende noget jeg ikke havde kendskab til.
Dette nægtede hun selvfølgeligt, og samtalen endte med at hun sagde at de ville sende sagen videre, og jeg ville ende i retten.

Her i dag har jeg så fået et fint brev fra Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, hvor de oplyser at de opgiver sigtelsen. Begrundelsen er at de ikke forventer, at jeg bliver fundet skyldig.

Pointen er at politiet står med en meget dårlig sag, og så længe at vi som anklagede benægter, og ellers holder kæft, har de ikke meget at komme efter. Selvfølgeligt er det en anden sag, hvis man indføre store mængder.
Men stoffer til almindeligt husbehov har politiet simpelthen ikke resurser til at gøre noget ved. Så længe at vi beskytter os selv minimalt, og ikke ligefrem bruger vores kreditkort på hjemmesider som http://www.knark.dk eller lignende.

Jeg ved godt at den har været oppe og vende før, men det er altid rart at blive bekræftet i, at så længe vi holder kæft og nægter et hvert kendskab, ender det i mange af tilfældende lykkeligt.

Mange hilsner

gazza

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
Lidt opmuntring til dig:

Tak for det, Kaktus. :)

Jeg mener faktisk at have læst det der indlæg før. Det er ikke helt nyt, vel?
De fleste af den slags sager, ender jo sådan set godt, så længe man bare nægter ethvert kendskab.

Det giver da uden tvivl lidt opmuntring. :)

Jeg håber bare, at de stadig arbejder efter de samme procedurer, og ikke er begyndt at slå hårdt ned på os, der bare vil have lidt knark til os selv. :)

Man kunne vel godt forestille sig, at de på et tidspunkt bliver så trætte af disse sager, at de skifter taktik somehow...
Heldigvis skal lovgivningen nok ændres drastisk, før de har reel mulighed for at bevise noget.

Jeg skal nok fortælle hvordan sagen udvikler sig.

Junior medlem

Forresten, er der nogen der ved, om alle breve/pakker der er adresseret til mig, fremover vil blive grundigere undersøgt?
Jeg tænker dog, at der sandsynligvis ikke vil være tid eller mulighed for dette, pga. af de mange andre der er havnet i samme situation som mig.

Jeg har dog læst et sted på nettet, at man i USA, kan få "flagged" sin addrese, hvilket betyder netop det ovenstående.

Medlem

Står i en lignende situation. Et brev indeholdende receptpligtige narkotiske lægemidler tilsendt min adresse er blevet opsnappet af myndighederne. Jeg havde besøg af to civilklædte politibetjente forleden. Benægtede kendskab til forsendelsen og udtalte mig ikke yderligere. Fik at vide at den skulle tages i retten. Afventer videre kommunikation fra myndighederne angående retsmøde/afhøring.

Forsendelsen blev opsnappet i starten af Maj. Jeg har i mellemtiden (starten af Maj til slutningen af Juli) modtaget international post uden forsinkelser eller problemer, hvilket indikerer at myndighederne ikke har travlt med at krænke mit privatliv ved at læse min post. Dette kunne godt tyde på at ens adresse ikke bliver flagged. Dog skal det da nævnes, at jeg først er blevet sigtet her i slutningen af Juli. Hvis en sådan flagging af ens adresse sker samtidig med sigtelsen, er muligheden der altså stadig. Jeg nærer dog et lille håb om at vi ikke har nået ligeså fascistoide overvågningsstandarder som eksempelvis U.S.A., home of the "free".

Junior medlem

Såvidt vides foretager skat selv kun stikprøvekontroller. Systematisk gennemgang af en persons forsendelser vil kun ske efter anmodning fra politiet, hvilket vil kræve at der ved dommerkendelse er blevet givet tilladelse til overvågning af en mistænkt.

Skat benytter selvfølgelig profilering når fosendelser udtages til kontrol baseret på ting såsom afsenderlande, forsendelsers udseende, hvad evt papirer siger forsendelsen indeholder mv, men et eget uafhængigt register over enkeltmodtagere, hvis internationale forsendelser systematisk skal underlægges særlig kontrol har Skat mig bekendt ikke.

Skat har selvfølgelig ret til at udtage en hvilken somhelst forsendelse til kontrol så i princippet ville de have lov til at udtage alle forsendelser til person x til kontrol også uden en dommerkendelse, men i hvert fald offiicielt findes der ikke et sådan modtager-register og derfor heller ikke nogen procedure for hvordan man kommer deri eller hvor længe man bliver der.

En forskel mellem Danmark og USA er at i Danmark må Skat ikke foretage egentlige politiforretninger såsom anholdelser medens USA har flere "politi-agtige" myndigheder ud over det egentlige politi som kan foretage efterforskning, anholdelser og bringe sager for retten feks "postal inspektors" - hvilket er en slags politifolk ansat i postvæsenet, som foretager deres egne efterforskning, overvågning, anholdelser som og opretholder et eget register over mistænkte "post-forbrydere".

Senest rettet af Liberalisten 31 jul 2014 12:34, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Hvis de kommer forbi med en ransagningskendelse, kan de også godt finde på at tage din(e) computer(e), og hvad du ellers har af enheder, der kan gå på nettet. Enhederne vil så blive afleveret på deres IT-afdeling, som vil forsøge at finde tekniske beviser for, at du har bestilt de pågældende varer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ahh, den her tråd er så rar, når man har fået besøg af osten for første gang.

<3-2-u-guys

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]