Soft parade skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg benægte.
Der står jo ikke direkte noget omkring noget ulovligt i de beskeder.
Husk det er dem der skal bevise at du har gjort noget ulovligt.
Tvivler lidt på de vil gå i retten med 4 tynde SMS'er

Ja jeg tænker bare at der helt sikkert er flere der får et visit så samlet set kan de have mange sms'er fra andre til samme telefon som indikerer tydeligere at det er hash der bliver købt. Men forklaringen med at man har forsøgt men ikke gennemført købet er nok den bedste - og derved benægte at der er sket en handel?
spaffeh skrev:
Benægt, det er dem der skal bevise det.
Medmindre de har filmet ind i lejligheden eller noget, ville jeg klart holde på at være uskyldig.
Alshabab skrev:
Det er op til dem at bevise at du har modtaget noget som helst.
Ingen narko ingen sag. Og hvis de ikke har taget dig på hans bopæl eller filmet overdragelsen som spaffeh siger så har de ingen ting.
Benægt som de andre siger, og kommuniker kun med politiet gennem din advokat.
Jeg ville møde op i retten, for hvis retten skal sættes koster det mere end du vil skulle give i bøder så der er en god chance for at de får at vide de skal droppe sagen.
Der har jo været udvekslet mange sms'er i mellem min telefon og min pusher som har været uden beviser; "Hey kan jeg kigge over" - "ja". Afhængigt af hvor langt de er gået tilbage kan der være måske 50 sms'er i alt hvor 4 af dem så har indeholdt "ja for hvor meget" - og et beløb. De 4 som de baserer bøderne på.
Fra frihedsaktivisten.com i sagen med de brune bude:
Citat:
En plausibel forklaring ville i så fald være, at du ganske vist har været i telefonisk kontakt med BB, men at du af uransagelige grunde fik kolde fødder, ikke havde den rette sum penge til betaling, at BB aldrig dukkede op osv. Forklaringen skal gå ud på, at handelen gik i vasken. Når der intet bevis er for at handelen rent faktisk er foregået – og dermed en strafbar overtrædelse – kan du ikke straffes for at have forsøgt, da sagen henhører i bødeafdelingen.
Jeg tænker det er vejen at gå - nægte at betale bøden/bøderne og anmode om retsmøde. Håbe på de dropper det pga. omkostninger vs. bødens størrelse. Ender det med at sagen kommer for retten benægte jeg så helt eller er ovenstående bedre. Kan de eks. vha. GPS data se at min og hans telefon har været indenfor kort afstand af hinanden kort tid efter beskederne er sendt?