Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 13:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

jeg søger jeres erfaringer og råd vedrørende bøde for hash salg med sms som eneste formodet bevis.

Min pusher er blevet taget af politiet og nu har jeg lige haft besøg af to betjente som viser nogle papirer hvorpå de har fire sms’er fra mig til min pusher med teksten på de tre af sms’erne i stil med dette:

Mig: “Hey kan jeg kigge over”
Pusher: “Ja hvor meget”
Mig: “200”

Og i den sidste skriver jeg noget i stil med: “Kan jeg ikke bare klodse for 100”.

De siger samtidigt at dette vil blive 4 separate bøder. Eftersom jeg er blevet taget to gange hvor jeg har været i besiddelse vil det sige 4 x 4000kr i bøde. Altså 4 gange 100% bøder.

Er det normalt !?! Det er jo fuldstændigt sindssygt at skulle betale 16000 for sammenlagt 7-8 g hash.

Nu er det så jeg søger jeres erfaringer og råd hvorvidt jeg skal anmode om retsmøde, jf. § 896 a og gå i retten med det.

Er en sms med et beløb og absolut ingen snak om “hash” (andet end ordet “klodse”) nok til at dømme mig og give en seperat bøde for alle fire sms’er? Sms’en hvor jeg spørger om jeg kan “klodse” er jeg mest urolig for.

Hvordan vil anklageren på nogen måde bevise at jeg rent faktisk har købt hash for eksempelvis 200kr. Der er jo ingen beviser på at handlen er gennemført. Jeg kunne ha fået kolde føder og blevet væk alle 4 gange. Det kunne være alt muligt andet jeg købte af ham.

Det skal hertil siges at jeg blev anholdt efter at have været ovre hos min pusher at købe. Oplyste ikke hvor det var købt eller af hvem, men samme aften bliver min pusher taget. Så de har jo nok holdt øje med ham i et stykke tid. Vil dette have indflydelse på min sag omkring de 4 sms’er - dateret længe inden anholdelsen - fra selv samme pusher?

På forhånd mange tak for jeres input! :)

/Martin

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg var dig ville jeg benægte.
Der står jo ikke direkte noget omkring noget ulovligt i de beskeder.
Husk det er dem der skal bevise at du har gjort noget ulovligt.
Tvivler lidt på de vil gå i retten med 4 tynde SMS'er :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det samme skete for mig for et par år siden hvor mit navn var blevet fundet på en liste (mit navn og så 200kr) der var dog intet på sms nogle steder det hele var på et papir hvor der også stod andre navne, med andre tal udenforan (skide smart pusher)

Jeg var i forvejen blevet taget med et gram hash på mig hos den person der havde listen, da politiet holdte en razzia hjemme hos ham nogle dage tidligere, men da de bankede på min dør og ville spørge ind til det på listen et par dage senere (da jeg boede lidt rundt om hjørnet) sagde jeg bare at jeg engang imellem købte ting af vedkommende (ting?) ja tøj og sådan.
(har du nogle af disse ting liggende, det kunne jo være stjålne vare?) nej jeg har dem ikke på mig, eller ved min bopæl, jeg ved ikke hvor det er henne i landet længere.
bum.. hørte aldrig noget igen. benægt benægt benægt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Benægt, det er dem der skal bevise det.
Medmindre de har filmet ind i lejligheden eller noget, ville jeg klart holde på at være uskyldig.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Det er op til dem at bevise at du har modtaget noget som helst.
Ingen narko ingen sag. Og hvis de ikke har taget dig på hans bopæl eller filmet overdragelsen som spaffeh siger så har de ingen ting.
Benægt som de andre siger, og kommuniker kun med politiet gennem din advokat.
Jeg ville møde op i retten, for hvis retten skal sættes koster det mere end du vil skulle give i bøder så der er en god chance for at de får at vide de skal droppe sagen.

Junior medlem

Soft parade skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg benægte.
Der står jo ikke direkte noget omkring noget ulovligt i de beskeder.
Husk det er dem der skal bevise at du har gjort noget ulovligt.
Tvivler lidt på de vil gå i retten med 4 tynde SMS'er :-)

Ja jeg tænker bare at der helt sikkert er flere der får et visit så samlet set kan de have mange sms'er fra andre til samme telefon som indikerer tydeligere at det er hash der bliver købt. Men forklaringen med at man har forsøgt men ikke gennemført købet er nok den bedste - og derved benægte at der er sket en handel?

spaffeh skrev:
Benægt, det er dem der skal bevise det.
Medmindre de har filmet ind i lejligheden eller noget, ville jeg klart holde på at være uskyldig.

Alshabab skrev:
Det er op til dem at bevise at du har modtaget noget som helst.
Ingen narko ingen sag. Og hvis de ikke har taget dig på hans bopæl eller filmet overdragelsen som spaffeh siger så har de ingen ting.
Benægt som de andre siger, og kommuniker kun med politiet gennem din advokat.
Jeg ville møde op i retten, for hvis retten skal sættes koster det mere end du vil skulle give i bøder så der er en god chance for at de får at vide de skal droppe sagen.

Der har jo været udvekslet mange sms'er i mellem min telefon og min pusher som har været uden beviser; "Hey kan jeg kigge over" - "ja". Afhængigt af hvor langt de er gået tilbage kan der være måske 50 sms'er i alt hvor 4 af dem så har indeholdt "ja for hvor meget" - og et beløb. De 4 som de baserer bøderne på.

Fra frihedsaktivisten.com i sagen med de brune bude:
Citat:
En plausibel forklaring ville i så fald være, at du ganske vist har været i telefonisk kontakt med BB, men at du af uransagelige grunde fik kolde fødder, ikke havde den rette sum penge til betaling, at BB aldrig dukkede op osv. Forklaringen skal gå ud på, at handelen gik i vasken. Når der intet bevis er for at handelen rent faktisk er foregået – og dermed en strafbar overtrædelse – kan du ikke straffes for at have forsøgt, da sagen henhører i bødeafdelingen.

Jeg tænker det er vejen at gå - nægte at betale bøden/bøderne og anmode om retsmøde. Håbe på de dropper det pga. omkostninger vs. bødens størrelse. Ender det med at sagen kommer for retten benægte jeg så helt eller er ovenstående bedre. Kan de eks. vha. GPS data se at min og hans telefon har været indenfor kort afstand af hinanden kort tid efter beskederne er sendt?

Medlem
Brugeravatar

Soft parade skrev:
Kan de eks. vha. GPS data se at min og hans telefon har været indenfor kort afstand af hinanden kort tid efter beskederne er sendt?

Det tror jeg faktisk godt, de kan. I hvert fald hvis I begge har haft en iphone, som jo efter sigende ikke kan slukkes. Det er bestemt ikke særlig smart at have en smartphone på sig, hvis man har gang i kriminelle aktiviteteter.
Men hey, sandsynligheden for at de vil fremskaffe den slags informationer, når der kun er tale om en bødesag, er meget lille. Hvis jeg var dig, ville jeg også smide jeg-fik-aldrig-udført handlen-kortet i forbindelse med de sms'er. Lad vær' med at rode dig ud i alle mulige søforklaringer om, at beskederne ikke handlede om hash, det får dig bare til at fremstå utroværdig.

Senest rettet af Acie 15 dec 2014 13:21, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Acie skrev:
Soft parade skrev:
Kan de eks. vha. GPS data se at min og hans telefon har været indenfor kort afstand af hinanden kort tid efter beskederne er sendt?

Det tror jeg faktisk godt, de kan. I hvert fald hvis I begge har haft en iphone, som jo efter sigende ikke kan slukkes. Det er bestemt ikke særlig smart at have en smartphone på sig, hvis man har gang i kriminelle aktiviteteter.
Men hey, sandsynligheden for at de vil fremskaffe den slags informationer, når der kun er tale om en bødesag, er meget lille. Hvis jeg var dig, ville jeg også smide jeg-fik-aldrig-udført handlen-kortet i forbindelse med de sms'er. Lad vær' med at rode dig ud i alle mulige søforklaringer om, at beskederne ikke handlede om hash, det får dig bare til at fremstå utroværdig.

Ja det er også det jeg er kommet frem til - at det bedste vil være at holde på at man har forsøgt men ikke gennemført. Jeg vil tage fat i min advokat og høre hvordan jeg skal forholde mig.

Medlem

Gør det og meld gerne tilbage hvordan det går

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]