Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: For meget
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke sikker på at jeg må ligge denne tråd ud på juraforummet, men den bliver jo nok flyttet hvis det er tilfældet.

Der er sket det at jeg d 31-7-2015 har både fået den su jeg skal have for august måned og det samme beløb som jeg plejer at få i kontanthjælp, selvom (efter hvad jeg mener og tror) skulle gå over til su'en og kun få den.
Det beløb som ligner den kontanthjælp jeg plejer at få, der står at de er fra esbjerg kommune men ikke hvorfor jeg får dem

Så søgte jeg på google om hvad man skulle gøre hvis man har fået for meget i løn, siden jeg ikke tør at ringe til kommunen hvis jeg ikke kender reglerne for om de må kræve pengene tilbage eller ej.. Men jeg får ikke rigtigt et svar ud af der her: https://www.detfagligehus.dk/spoergsmaa ... et-i-loen/
Hvad skal man forstå ud fra det ?

Altså hvis jeg nu siger at jeg har ikke tjekket min netbank og bare lader være med at bruge de ekstra penge i lang tid, vil jeg så være på den sikre side?

Titel: Re: For meget
Junior medlem
Brugeravatar

Ok jeg kan se på udbetalingsmeddelsen for kontanthjælpen der står at jeg får pengene over 1-7-2015 - 31-7-2015 og su'en der står at jeg får for august måned, så det må være fordi at kontanthjælpen er bagudbetalt og su'en er bagudbetalt.. Har jeg ret? eller bliver jeg bollet i røven hvis kommunen nu bare har lavet en fejl?

Titel: Re: For meget
Medlem

Du har ganske ret.

Du skal så bare huske at være opmærksom på at du efter endt uddannelse vil stå uden indtægt i den efterfølgende måned (Hvis din uddannelse eksempelvis afsluttes i Juni, vil din sidste SU blive udbetalt 1/6, mens du ikke vil kunne få kontanthjælp før 1/8).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]