Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg blev for en måned siden taget med 1,8 g kokain og 2,5 g hash og nu er mit spørgsmål så kan jeg godt få visum til USA og komme ind? Jeg har været igang med selv at undersøge sagen og ringet til den amerikanske ambassade, men de kunne ikke give mig et konkret svar på det, så tænkte at der næsten må være nogen herinde der selv har prøvet at komme der til som også er blevet taget før :-).

Det skal lige siges at da jeg blev taget spurgte jeg politiet efter om det her kom på min straffeattest hvor de så svarede nej og det er også kun første gang jeg er blevet taget med noget.

Håber i kan hjælpe mig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alting taget i betragtning, tror jeg at det er betydningsløst at du har fået udstedt en bøde.
Så længe det ikke er noget kriminelt (med hvilket jeg mener; Organiseret, eller på anden vis begrænset andres frihed) tror jeg ikke du bør frygte.
Der sker så helvedes meget lort derovre i forvejen.
Men jeg ved det ikke.

Junior medlem

Det lyder dejligt, men kan se når jeg søger om visummet spørg de mig om jeg er blevet taget med euforiserende stoffer, kan de godt gå ind og se jeg har fået en bøde for det eller skal jeg bare svare nej og så håbe på de ikke kan finde ud af jeg har det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm, den er svær.
Jeg tror jeg vil være ærlig ang. det, og dog.
Da hvis man nægter fastlægger et billede/en opfattelse af én, men finder de ud af det nægtes, man formegentligt adgang for livet, hvilket ville sutte den unde numse.
Og erkender man, undersøger de det muligvis nærmere, hvoraf de vel kan se både mængde og situation.
Dog tror jeg ikke de er så bekymrede for danskere eller andre velhavende europæere :-)

Medlem
Brugeravatar

Og hvis du er muslim, så skynd dig inden Trump kommer til magten

og de svære slipper fri.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Traels!

Jeg staar selv i samme situation. Blev taget med et gram kokain i England. Jeg spurgte politiet om det ville give problemer med hensyn til at rejse ind i USA, men jeg fik at vide, at det ville det ikke, selvom de tog mine fingeraftryk. Jeg ringede dog alligevel til ambassaden for at faa naermere info. De sagde at jeg skulle oplyse det i min visum ansoegning.

Mit indtryk er, at hvis du soeger om et laengere visum, saa er det nok bedst at oplyse det.

Site Admin

Fik selv et gevaldigt rap over nallerne for ca 10 år siden. 2 måneders fængselsstraf for ting vedr. euforiserende stoffer.

Har ikke haft nogen problemer siden mht indrejse i USA, Canada og flere andre lande. Bare husk at skrive nej i feltet om man er blevet taget. Der er ikke fælles politiregistre DK og USA igennem.

MVH
KenIshii

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]