Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 08:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 17 aug 2017 17:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Tak for svaret,
Ah ja, den stjålne strøm rykker det nok også noget op, da det så er to strafbare forhold. Du har ellers fået hele møllen, når du ikke er tidligere straffet. Var der erstatningskrav for strømmen?

Hm, nej det er lidt sært, hvis de ikke fandt det mindste bevis på det. Jura er lidt spøjst, så måske (bare måske) kan det tænkes, at fordi du siger det er din første høst - det antager jeg, fordi tyveriet af strøm kun har stået på i én vækst sæson - så går de ud fra, at du havde til hensigt at sælge det. Havde du fx dyrket i et år, og de ikke kunne finde et eneste bevis på salg, var historien måske en anden. Du kan jo ikke konkret bevis en hensigt, derfor vægter politiets sigtelse højere end din påstand. Det lyder måske lidt latterligt, men det er jura jo til tider.. Samtidig er det også et meget stort setup at stable på benene så hurtigt, kun til eget forbrug - et forbrug går jo ikke fra 0 - 100 på et par uger. Dermed ikke sagt at det ikke er muligt, jeg forstår bare godt, at den er svær at rationalisere så jurister køber den.

Din utilfredshed er stadig forståelig. En stor del er nok også, hvor hårdt de ransagende betjente vælger at gå til den med sigtelsen. Anklageren holder sig typisk til den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 18:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Randomname skrev:
- Antal af planter er alt afgørende, da én plante uafhængigt af dens størrelse regnes for ~36g hash. Dvs 10 små planter er ~360g hash og 2 enorme er ~72g hash. Indtil de er blevet høstet.

Seriøst? Det er da et absurd regnestykke. Især som SOG microgrower.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 19:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Bismann skrev:
Seriøst? Det er da et absurd regnestykke. Især som SOG microgrower.

Jep. Stiklinger, moderplanter, småplanter, voksne planter. Det er alt sammen det samme. En spiret hampplante er = 36g hash. Tidligere var det 46g der var reglen. Total værdien af estimatet fratrækkes 25 %, som garant for, at nogle planter kunne dø før de høstes. Her er links til 2 sager, der blev anket til højesteret og måske derfor er grunden til, at værdien nu er lavere:

http://www.domstol.dk/Procesbevillingsn ... lhash.aspx
http://www.domstol.dk/Procesbevillingsn ... anter.aspx

Og to andre, hvor de 46g bruges:

https://www.domstol.dk/glostrup/nyheder ... skunk.aspx
Citat:
Manden blev desuden fundet skyldig at have dyrket 322 skunkplanter, som blev fundet under ransagningen. De 322 planter ville, såfremt de var høstmodne, have et gennemsnitligt indhold af tetrahydrocannabinol på 12 % samt et udbytte pr. plante på 46 gram svarende til i alt ca. 14,81 kg hash. Der var ikke grundlag for at foretage fradrag i det beregnede udbytte. Det blev herved tillagt vægt, at forholdene, udstyret og metoden, hvormed planterne blev dyrket, var af professionel karakter, og at dette indikerede et højt erfaringsniveau hos de personer, som dyrkede planterne.

https://www.domstol.dk/Faeroeerne/nyhed ... r2014.aspx
Citat:
April 2012: Med den ændrede gennemsnitskoncentration af THC-indhold i hash til 12 %, svarer THC-indholdet i en gennemsnitlig høstklar skunkplante nu til THC-indholdet i 46 g hash af gennemsnitskvalitet (12 % THC) (7 g - 103 g)



Nyere domme kan vidst ikke ses, for lægmænd som os.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 20:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
De knap 22k var erstatningskravet. Den vil jeg ikke brokke mig over :)

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 21:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Randomname
Tak, tænk sig at man stadig kan blive fortvivlet påny, over hvor hovedløst det er skruet sammen. Det kunne godt være man skulle gentænke SOG og moderskab, og gå over til scrog og flere frøgrows.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Man sparer da ihvertfald en del på straffen, men er det et lille telt grow skal man f.... være uheldig for at blive snuppet. Men jeg havde også tænkt mig nogle få store, hvis man skulle igang igen. (Har jeg dig ingen planer om) :)

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2017 20:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Bismann skrev:
Tak, tænk sig at man stadig kan blive fortvivlet påny, over hvor hovedløst det er skruet sammen. Det kunne godt være man skulle gentænke SOG og moderskab, og gå over til scrog og flere frøgrows.

Hvis det er nogen trøst, spare man til gengæld at betale for, at retskemisk skal lave en analyse af det faktiske THC indhold i planterne. Det koster vidst rask væk over 8.000.

Så længe man som tidligere ustraffet og med gode personlige forhold kan sigtes og dømmes for over 1 kg hash til eget forbrug, uden anden konsekvens end en plet i 3 år, er det vel heller ikke helt så galt. Selvom denne forsimplende regel da er lidt krænkende for retssikkerheden.



Hvor mange planter / gram blev du dømt for, rygdansk?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2017 21:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det er bare lidt en ringe trøst, når det i micro-sog ikke er unormalt med 8-12 grams planter. Selv hvis man antager at høsten er nogenlunde tilsvarende gram til gram med den styrke de har sat hash til, så er det en 3-4 fordobling af strafgrundlaget. :? Har man tilmed en god samling bonsai moms, så kan det hurtigt løbe op, selvom man holder det ultra småt. Troede ærlig talt ikke de gjorde det op i antal planter, mener at kunne huske sager hvor det blev opgjort i vægt, og så igen omregnet til hash, men det er nok så gamle sager at det er før ændret praksis. Altid noget at jeg ikke har nosset mig sammen til at få lavet den mødre-samling der ellers var planen, det ville godt nok være surt at nedlægge en samling af de særligt udvalgte. Endnu en god grund til at lave frøgrows.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2019 05:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Hej, har ikke været herinde i lang tid, så undskyld for det sene svar. Jeg blev dømt for 69 planter, her er et link, skal dog lige tilføjes at jeg selvfølgelig ikke har stjålet vand. https://www.limfjordupdate.dk/stort-sku ... -nykoebing
Lige en sidebemærkning, som jeg godt ved ikke er under denne kategori: har nogen af jer erfaring med led-lamper? syntes det er en jungle, skriv evt. PB
Knæk og bræk til alle :eyes:


-Nothing is illegal before you get cut :offtopic:

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team