Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 mar 2024 10:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 maj 2016 03:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Hejsa
Som sagt er mit gartneri lige haft besøg af ole betjent. kl 9 om morgenen blev jeg vækket af 4 betjente der godt lige ville se mit vækstrum. Det var der jo ikke så meget at gøre ved. Det hele foregik utroligt nok stille og roligt, der var ikke noget med at rode alt igennem og ødelægge ting. De fandt 56 planter (inc. kloner og småplanter. ca 350 g tørrede buds i glas. 6x600w lamper 2x400w lamper samt 30g hjemmelavet nol hash. Jeg er sigtet for salg, trods jeg aldrig har solgt noget. de fandt hverken salgsposer eller kontanter (hvilket der heller ikke var i mit hjem).
Men kort sagt: Er der nogen der har kendskab til en lignende sag? Har forgæves søgt hele aftenen på nettet, uden held,......
Jeg er ikke tidligere straffet, havde kun kørt ca 4 måneder, de tog mig ikke engang med på stationen . beklager hvis teksten er lidt rodet, er pæn skæv.

På forhånd tak

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2016 12:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg har heldigvis ikke selv nogen erfaring med din kedelige situation, men hvis din beholdning af Cannabis overskrider en vis mængde, så bliver du automatisk sigtet for salg, uanset hvad de iøvrigt finder. Det er en meget stor mængde de har fundet hos dig, så mit gæt er at du bliver dømt for salg. Desværre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2016 13:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Jeg har heldigvis ikke selv nogen erfaring med din kedelige situation, men hvis din beholdning af Cannabis overskrider en vis mængde, så bliver du automatisk sigtet for salg, uanset hvad de iøvrigt finder. Det er en meget stor mængde de har fundet hos dig, så mit gæt er at du bliver dømt for salg. Desværre.

Ja det regner jeg også med, men jeg har virkelig aldrig solgt noget, planen var at køre et halvt års tid, og så stoppe/holde pause. Kan de bvirkelig dømme uden skyggen af bevis? (Hverken salgsposer, regnskab eller kontanter). Jeg lavede nol/olie og det er jo trods alt begrænset hvad det giver. (ca 10 g nol pr. 100 g buds) de fandt ca 30 g, så de kan ikke være i tvivl om at jeg taler sandt.
Det burde ikke være muligt at blive dømt for noget man ikke har gjort, ikke i et retssamfund som vores. At jeg har dyrket osv. tager jeg straffen for med et smil, men jeg vil kæmpe til sidste bloddråbe ang. salg.

Der var en overlæge på sjælland (Amager tror jeg) der blev busted for nogle år siden, nogen der ved hvad han fik i straf?
På forhånd tak, det er virkelig et godt forum her på psychedelia, fandt først siden i nat.
Hvad fanden kan man lave istedet? har pludselig for meget tid. :rocking:

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2016 13:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Man kan sagtens blive dømt for noget man ikke har gjort. Dommeren ser på hvad der er overvejende sandsynligt. Men en gang imellem sker det usandsynlige, og så er det bare ærgerligt.

Jeg må indrømme, at jeg forstår godt dommeren. Er det hele virkelig kun til dit eget personlige forbrug? Hvor mange års forbrug regnede du med at det ville række til?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2016 15:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
År?? Ikke til flere år, men måske et lille års tid. Ja 100% kun til mig selv, ved godt det er en del, havde jeg solgt ville jeg naturligvis nægte overfor politiet, altså lyve. Men det er der jo absolut ingen grund til herinde.
Jeg er 100% ærlig, kan da godt ske jeg havde solgt lidt til venner når næste omgang var i hus, men det er aldrig sket.

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2016 15:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Må jeg spørge.
Hvad var grunden til at politiet kom på besøg?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2016 17:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Selvfølgelig må du spørge psyco, jeg gider bare ikke svare..... :D . Jo jeg gør da :eyes:
Jeg har selv undret mig, jeg havde virkelig gemt det godt, brugt kulfilter og hvad man ellers kan gøre. Og jeg havde ikke sagt det til nogen overhovedet, (kun min moar, jeg er 41 8) .
MEN jeg har lige læst lokal avisen, OG HER ER EN ADVARSEL TIL ANDRE!! Det skal lige nævnes at jeg fik ny el-måler for nogle måneder siden, en de kan fjernaflæse, med det nye system kan de måle hvor meget strøm der går til boksen, og sammenligne med forbruget, dog skal de ud til boksen for at finde præcis den der er synderen.
De skriver bl.a.: Nu er det fuldstændig umuligt at køre udenom måleren, og at der snart ikke vil være flere dyrkere i dk (ved godt at de fleste betaler for det de bruger)
Jeg ville gerne tage et billede af artiklen, men de tog min tlf. og pt er det ikke at finde på nettet, jeg vil gøre det når jeg kan låne en fon.

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2016 17:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Surt show.
Det kan da ikke være rigtigt at man kan blive dømt for salg uden beviser.
Svarer det ikke til at blive anklaget for voldtægt, fordi man har en pik.
Du ma da kæmpe med næb og klør, sige at du faktisk er storryger og det er til eget forbrug.
Held og lykke og hold os opdateret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2016 17:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Det vil jeg selvfølgelig gøre, og ja pisse surt, men det ved man jo inden man starter :wink:

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2016 19:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
av :( det er en træls omgang.. jeg føler sku med dig!
-men altså er det ikke lidt at tage sorgen på forskud, du er vel "kun" blevet sigtet, ikke dømt for salg?
og ja nol er sku noget der kræver mange planter.. syntes skam det lyder logisk nok mht mængde osv
mvh STOP

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2017 06:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Hej igen
Beklager jeg ikke har holdt jer opdateret.
Men efter at ha anket til landsretten, fik jeg 5 måneders fængsel, det var dog kun de 2 der var ubetinget. Jeg er pt igang med afsoning, med fodlænke. Jeg blev dømt for salg, udelukkende pga mængden.
"ENHVER TVIVL SKAL KOMME DEN TILTALTE TILGODE" står der i grundloven, dette gælder åbenbart ikke i alle tilfælde, bestemt ikke i min.
Men Fuck det, og go dag derude.

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2017 12:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Hvis du har 60 planter vil enhver tro på at du sælger det videre, jeg tror det samme gælder med.... er det over 5 gram hash ? anyways' hvis du nogensinde dyrker igen så køb en 400-600 watts HPS pære og et telt der passer til' så burde du altså ikke ryge i brummen hvis du nu bare har en 10-20 planter(tror jeg). Men hvis man har 60 planter og bliver taget med det' så synes jeg (sorry) altså lidt at det giver sig selv at man ryger ind. Held og lykke med det hele.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2017 12:30 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2745
60 dage for 60 planter plus det løse er i min verden billigt sluppet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2017 13:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Kan kun give jer ret, det er billigt sluppet. Det var ikke for at pibe over længden af straffen, ville blot sætte fokus på, det at man kan blive dømt for salg, udelukkende pga mængden. (Kan være betydeligt mindre end mig). Men enig, jeg slap billigt, og ja jeg har solgt.

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2017 14:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Havde de en kendelse med da de kom eller lukkede du dem bare ind? Kan ikke helt bedømme det ud fra dit første indlæg.

Og trist du blev dømt for salg, hvis du altså ikke har solgt! ):

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2017 17:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Bille aldrig lukke dem ind uden :eyes:

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2017 17:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Ville*

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 15:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er ærgerligt, at denne tråd har undsagt sig min opmærksomhed. Jeg vil dog alligevel bidrage lidt forsinket afklaring.


- Mængden er lige på vippen. Der er en relativt nylig sag, hvor 56 planter + skunk udløste 40 dage betinget uden vilkår, med henblik på eget forbrug (Udregnet mængde omkrin 1500 gram). Så mængde tvinger det ikke nødvendigvis over i §191, afhængig af faktiske forhold.

- Antal af planter er alt afgørende, da én plante uafhængigt af dens størrelse regnes for ~36g hash. Dvs 10 små planter er ~360g hash og 2 enorme er ~72g hash. Indtil de er blevet høstet.

- Nu skriver du, at du har solgt. Kom det frem, at de havde fundet beviser i form af SMS/Facebook eller andet? Normalt kan data også indhentes fra et teleselskab 1 år tilbage, men nok næppe i så lille en sag.

- Hvis du er tidligere kendt for noget, vil det også have indflydelse på din dom. (ikke så relevant for OP, men måske for andre der læser)


I alle tilfælde er det vel en succes, at du slap for at sidde inde og kunne nøjes med fodlænke. Må jeg spørge, hvad du fik i byretten, siden du ankede?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 16:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Du spørger bare løs.
I byretten, fik jeg også 5 måneder, og de to var, som i landsretten ubetingede. Derudover fik jeg 80 timers samfundstjeneste og skulle søge hjælp til mit "misbrug" (har ikke noget misbrug, men forstår selvfølgelig meningen, da det jo var til ejet forbrug).
Anklageren (ja anklageren!) gjorde opmærksom på, at denne dom ikke var efter loven, noget med max 1/3 af dommen måtte være ubetinget. Dommeren sagde bare at dommen jo var afsagt.
Men som sagt ankede jeg til landsretten, udelukkende fordi jeg ikke syntes det var rimeligt at de kunne dømme mig for salg, uden beviser.

Nej de fandt INTET på min tlf. eller pc. Eller noget som helst andet der bare antydede salg.
Det skal dog lige tilføjes at jeg blev dømt for at stjæle strøm for knap 22000, over de 3-4 måneder jeg er dømt for at dyrke.

Jo det er billigt sluppet med fodlænke, jeg er ikke tidligere dømt overhovedet.
Det er heller ikke straffens længde jeg er utilfreds med, blot at blive dømt for salg, uden beviser.

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 16:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Skulle stå Urimeligt, ikke rimelig. Sorry skal nok tjekke igennem fremover.

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team