Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 09:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens,

Sagen er den at jeg har bestilt en vis (anseelig) mængde af ulovlige varer fra Kina i pulverform - denne pakke har været undervejs i tolden i en uge, og jeg var overbevist om at den var snuppet og done for.

I dag modtager jeg så et brev fra Post DK om en importopkrævning som skal betales, før de vil sende varen til mig. Det har vi alle sammen prøvet før, og det er jo ganske harmløst. Sagen er den, at der ikke er nogen decideret told på varen, blot en importmoms og et ekspeditionsgebyr på 160 kr. til skat, nok fordi varen er blevet vendt inde omkring tolden. De har angivet indholdet som kosttilskud, og givet det en fakturaværdi på 15 USD. Varen er STEALTHED, dvs godt skjult, det ligner pretty much et slikprodukt eller lignende. Hvis de skulle vide hvad der egentlig var i det, var de nødt til at lave laboratorietests.. hvor lang tid de tager, ved jeg ikke, men håber jeg nogen af jer har kendskab til..

Anyway, mit spørgmål lyder egentlig på, om politiet kunne være snu nok, eller har ret til, at få mig til at vedkende pakkens rigtige indhold, ved at sende mig et gebyr på den her måde, og få mig til at betale? Har I været udsat for det før? Sidst jeg fik noget ulovligt import taget, var det en direkte konfrontation fra politiet.

Glæder mig til at høre fra jer. Vil naturligvis gerne have min pakke, men ikke på den bekostning at politiet har mulighed for at sigte mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke politiet, officielt, må maskere deres forretning igennem andre "selskaber". Om hvorvidt de gør det er mig uvist, men det virker lettere suspekt.
Jeg skal til familiefest i morgen, hvor jeg kan forsøge at forhøre mig ad :?

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstå udmærket din bekymring. Når man laver sådan nogle ting så er man ekstra påpasselig, og det er tit, at det er med god grund.
Min erfaring er at når ting bliver taget i tolden, så bliver de ikke udleveret, og der bliver ikke sendt toldopkrævninger til varer der er konfiskeret.

Politiet herhjemme er ikke kendt for at bruge lokkemetoder som du skulle være bekymret for.
Hvis det stod til mig så ville jeg betale opkrævningen og få pakken :)

Junior medlem

Hej venner,

Efter noget betænkningstid er jeg kommet frem til, at det nok var opspunden paranoia fra min side af, og har nu betalt pakken. Hvis I ikke hører fra mig, så er den kommet sikkert frem. Tak for jeres svar :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebronx
Jeg har i mine spæde dage med narkotika prøvet at bestille nogle koffein-/"naturlig stimulans"-piller fra Indien, som blev sluppet af tolden.

De blev tre gange så dyre, men kom stadig frem. Så jeg vil tro at du bare skal vente med tålmodighed, nu du har betalt. :)

Medlem

Hvis tolden opsnapper noget mistænkeligt sender de en brev til en om at de har tilbageholdt en pakke, og pakken vil blive sendt til videre undersøgelse for at fastslå hvad den indeholder. Hvis indholdet er ulovligt vil pakke blive destrueret og de skriver at man så måske hører fra politiet i forhold til straf.

Det er den normale procedure.

Så når du får et brev om toldopkrævning, tror jeg den er gået igennem.

Desuden tænker jeg at skulle det ske at det er en fælde og politiet kommer og siger du har bestilt den her pakke der indeholdet x ulovlige materiale og betalt tolden på den. Så kan du sige at du bestiller mange lovlige varer hjem og troede at det blev var en af dine normale pakker. I hvert fald så længe at det ikke er muligt for politiet at bevise at du har betalt for pakken i første om gang. Har du betalt for forsendelsen med eksempelvis bitcoins og har taget dine forholdsregler vil det blive meget dyrt at bevise at det faktisk er dig der har bestilt og betalt pakken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvom opkrævningen er betalt, vil jeg alligevel afrunde mit tidligere indlæg;
Hvad vi fandt frem til var overvejende hvad nitrat nævner - netop at det kun er skat der opkræver told og afgifter. Dog kan skat have involveret politiet, hvoraf tvetydigheden må være hvad den er. Dog tvivler jeg på at dette er tilfældet, da det simpelthen syntes for absurd at inddrage politiet i sager hvor der umiddelbart ingen inkriminerende evidens fremstår af forsendelsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]